Üst Menü

Üst Menü 1.Sınıf (+Bknz. Temel Blog Menü Sayfaları)

30 Nisan 2024 Salı

Hareket atölyesi - 2024 Bahar - Nisan + Mayıs (1.etkinlik Sosyo kültürel ve fiziki etkinlik ileşeni)

Hareket atölyesi - 2024 Bahar - Nisan + Mayıs (1.etkinlik Sosyo kültürel ve fiziki etkinlik ileşeni)

Hareket atölyesi 2023-2024 Eğitim ve Öğretim yılında yeniden başlatılmıştır.

Hareket bilincini yayma amaçlı ve fiziki egzersizlere dayalı sosyal bir projedir.

Uygun gün ve saatlerde öğrencilerin gönüllü talebi ile katılıma açıktır.

Fotoğraf 3.


(2023 Mayıs)

Yürütücü/Kolaylaştırıcı:

Doç Dr Aziz Cumhur Kocalar

Son etkinlik

30.Nisan.2024 - Öğleden sonra gerçekleşmiştir.

Mimarlık Fakültesi - Ön Bahçe

Önceki etkinlikler

Mart ayı içinde dönemin farklı derslerinin öncesinde ve sırasında gerçeklemiştir. 

Dönem derslerindeki konularla da bağlantıları bulunmaktadır.

Mimarlık Fakültesi - Ön Bahçe

--

*Vizeler öncesindeki etkinlikler:


Mart ayında ön bahçede 2 ayrı günde yapılan hareket bilincini geliştirme üzerine çalışmalar.

(Bu çalışmalar dersten önce p.tesi 12:30-13:00 arası öğle güneşiyle yeşil alanların önemini sahada algılamak üzere koruma, tasarım ve planlama odaklı Şehir planlama 2 dersinin ve ayrıca insan yerleşmelerinin evrimi dersinin kültürel ve sanatsal kapsamında gerçekleştirilmiştir.)

Diğer ayrıntılar ve duyurular

Bknz.

SBPB dersler ve tüm etkinlikler için üstteki 2 blog sitesi düzenli olarak izlenebilir:

ŞBPB

Tüm duyuru ve haberler:

ŞBPB Temel blog:

*ŞBPB-Temel Blog: NOHU-Mim.Fak.2023 Bölüm Açılışı: Bahar etkinlikleri - Nisan - 2024 (sbpsp.blogspot.com)

ve 
1. sınıf 2023-2024 yılı için blog:

**SBPB 1.sınıf: ŞP1(SBP1005)+ŞP2(SBP1004) + İYE(SBP1006) : Bahar etkinlikleri ve TÜBİTAK öğrenci projeleri: 1-Mesleki sohbet 2-Hareket Atölyesi (sbp2023.blogspot.com)

Anahtar 

Hareket atölyesi,Hareket bilincini yayma,Fiziki etkinlik,Sosyal etkinlik,2023-2024 Bahar,


28 Nisan 2024 Pazar

SP2+İYE dersleri- Final öncesi Son Uyarılar ve Öneriler ile Vize sonrası-ses kayıtları-odada-Dönemsel Ek Dizinlerle Danışmanlık

SP2+İYE Vize sonrası-ses kayıtları-odada-Dönemsel Ek Dizin

!Dönemsel Ek Dizinlerle Danışmanlık:

!24bhr+oz+vurgu

(Odada)

Dersin işlendiği kitaba özgü detaylı ses kayıtları odada ve sınıfta ayrı ayrı diziler altında haftalık akışlılar içinde ve bölümler+alt bölümler düzeyinde önceki senelerde sizlere verilerek buluta konulmuştu:

2024 bahar döneminde de özellikle vizeden sonra 16. bölüm ve 17. bölümün alt dizinler şeklinde önceki senelerden oluşturulmuş ses kayıt bölüm klasörleri içerisine güncel olarak yeni dönemsel bir ek dizin daha getirilmiştir.

Kayıt başında da belirtildiği gibi sadece 2024 bahara özgü bölüm ders hafta ilişkili ön açıklama ile birlikte gelen bu yeni toplu alt bölüm özetlerini de yeni bir dizin ismiyle (!)  eklemiş oluyoruz.

Altta belirtildiği şekilde bu yeni ek dizinin yer alacağı bölüm alt dizilerinin üzerinde ünlemle gözüken ve şöyle ifade edilen bir dizin eklendiği zaten düzenli dinleyiciler için fark edilebilecek bir ayrıntıdır. 

öyle ki içindeki ses kayıtlarına  özellikle dersten önce bakılması konunun devamlılığını ve dönemsel güncel önemli konuşmalar ile ilişkili mesleki temasları da  olduğu için bu nitelikteki bir uygulama destegi de sizlere ayrıca önemle duyurulur:

Dönemsel Ek Dizinlerle Danışmanlık :

!24bhr+oz+vurgu

(Odada)

--

2. kitap (S+E)  için de alttaki iye'dekine benzer bir tarzda* vize sonrası için topluca benzer bir dizin yaratılarak özetler verilemektedir.

Benzer bir alt dizin insan yerleşmelerinin evrimi -iye dersi içinde söz konusu edilerek burada belirtilmistir.

---

İYE

1. kitap (KT) için sadece vize sonrası ilgili klasörde bir özetler dizini şeklinde toplanmıştır. 

**Yani artık her dönem tekrardan bölüm dizinleri yaratılmamıştır ve onların da detaylarına yani alt bölümlerle tek tek temas düzeylerine de inilmemiştir. 

Bknz. Bulut ve mevcut dosyalar

Dönemsel Ek Dizinlerle Danışmanlık:

!24bhr+oz+vurgu

(Odada)

--

2. kitap (TBK) için de üstte yine iye'deki tarzda vize sonrası için topluca benzer bir dizin yaratılarak özetler verilmiştir.

...

Modüller ve Sunular

Derslere ait sunular, bulutta güncellenerek modüller altında bulunmaktadır.

Derslerde projeksiyonun ve bilgisayarın mevcut kullanılabilirlik durumlarındaki aksaklıklar aşılamadığında bulut ders öncesi ve sonrası sürekli kullanıma açıktır. 

---

Final öncesi Son Uyarılar

Dersler ve etkinlikler ile 1.yılda mesleki alanda yapılacak uygulamalara temas

Dersler ve etkinlikler 1.yılda mesleki alanda yapılacak uygulamalara da ön hazırlık niteliğinde olup, staj ve benzeri etkinlikleri güçlendirecek farkındalık düzeyine çıkılmasını sağlamaktadır.

Öğrenci, artık kitaba bağlı kalarak, düzenli bölüm bazlı okumaları yapmak durumundadır.

Sınavlar

Sınavları hazırlanırken de çıkarılan özetler, derste alınan notlar ve ayrıca önem verilmesi gereken araştırmalara ödev göndermeler de hiç bir şekilde atlanılmamalıdır!

Derslerin 1.yilda önemli kaynak ve sınırlı ödevleri olduğu açıktır, sınavlarda da özellikle bu kaynaklardan ve çok sınırlı bir şekilde alternatif olarak ödevlerden de  sorulmaktadır.

Sınavlarda geçer not almak için kısmen bilgiye dayalı ön çalışmaların altlık oluşturduğu bir gerçektir, ancak akıl yürütme, sorunu anlama ve çözümlemek, özetle şimdilik sadece doğruyu yanlışı ayırt etmekte esastır. 

Bu anlamda kısa sorular beklentisi ve ezber,  kaçınılması gereken kötü alışkanlıklardır.

Bu alışkanlıkların sağlayacağı başarı düzeyi de %30'u geçemez! 

Bu oran da her dönem %5 düşecektir!!

Öneriler 

Kitap okumak, dersi ön hazırlıkla dinlemek,  soru sormak ve tartışmaya katılmak, ayrıca hiç tembellik yapmadan mevcut soruları zamanında çözmek ve sınav öncesinde soru hazırlamak önem taşımaktadır!!!

Dönemsel kayıplar ve derslerin niteliğine ve bütünlüğüne karşı dezavantaj yaratan durumlar (tatiller), yönetsel eksiklikler

Bu dönem tatillere denk gelen derslerin yarattığı kayıpların yanı sıra araya giren konferans ve seminer gibi çağrıların dersleri kısaltıcı aksatıcı haftalık kopukluklar yaratan etkileri olduğu görülmektedir. 

6. hafta vize öncesi derslere son verilmesi, 7. hafta vizeye girilmesi, 8. hafta vizeden sonra öğrenci yokluğundan ders yapılamayışı ve 9. haftada bayramın gelişi, 10 haftada öğrencinin bayramdan tam anlamıyla zamanında dönemeyişi, 11. haftada dersleri ancak intibak etmesine yol açmıştır.  Bu şekilde 14 haftalık dönemin 4 haftası vize+bayram nedeniyle aksamıştır. 

Bu 4 haftaya dönem başından bir hafta dönem sonundan da bir hafta eklenirse, 6 hafta yani dönemin neredeyse yarısı verim eksikliği bir yana 18 kişi dersi alırken sadece 8-10 yani mevcutta az kişi olduğundan sınıfla tam anlamıyla ders yapılamamış durumdadır. Bu sınıfın içerisinde yarı yarıya devam edebilenlerin başarısına zaten doğrudan önemli bir etkendir. 

Devamsızlık yapma alışkanlığı

Bu şekilde genellikle derslere 8-10 kişi dışında devam edemeyen veya rapor alarak devamsızlığı aşarak derse tutunanların başarılı olması da sürpriz olur...

Yine de dersin paylaşılan kaynakları ve test  sınav stili başarıyı yakalamada devamsızlığı aşabilenleri de desteklemektedir.

Ancak test türü sınav seçimi de sadece  1. sınıfa ve ilk öğrencilerimize özgü bir tercih olarak kalacak, yerini klasik ve sözlü sınavlara bırakacaktır.

Yönetsel eksiklikler

Bunlar yetmemiş gibi on bahçeye açık olan 1. kattaki sınıfın tam karşısında topluca makinalarla yapılan çim biçme gibi uygulamalar örneğin geçen hafta dersi bloke etmiştir.

Ayrıca tatile giden sekreterin odasına girilemeyişi, bilgisayarın alınmasını da engelleyebilmektedir.

Öğrenci, temsilci ve organizasyon becerisi

Tüm bunların ders zamanında olunduğunun da en azından farkında kalınarak ve önceden planlanması beklenir, gerek idarece ve gerekse öğrenci ile birlikte bu organizasyon titizlikle sağlanmalıdır. 

Ancak öğrencinin aldığı sorumluluk sadece temsilci ile sınırlı ve sınıfın derse katılım bilinci de halen oldukça eksiktir. 

Yapılan tüm etkinlikler, derslerdeki söylem ve yazılı uyarılara da rağmen bu bilinç yerinde saymaktadır...

İşte burada paylaşılan görüş ve önerilerin ötesinde öğrencinin tutum ve davranışları da belirleyici olmayı sürdürmektedir. 

Gelecek yıllarda daha bilinçli ve katılımcı  organizasyonel ve yapıcı bir beceri içerisinde yol alınması dileğiyle,

Sınavda başarılar.

Bknz.

Güncel (sp2+iye: vize sonrası geçmiş ve gelecek) bölümler (ve sp2 1.k için haftalık bazı sayfalar arası akışta ki alt bölüm özetlerinin ses kayıtlarına toplu örnek kısa yollar) :

https://drive.google.com/drive/folders/1ciMV2xiuGCgGf0awH2lBdxMR0X0Me1PA

Bunlar dışında tek bir kayıtta sözlü yönlendirme ile de mevcut durum ve öneriler kısaca üstteki dönemlik genel (!) aynı dizinde hatırlatılmıştır:

https://drive.google.com/file/d/1cixch_ynhaX7XrlB_V0_wAq76CfYB3pE/view?usp=drivesdk

Yürütücü/Kolaylaştırıcı:

Doç. Dr. Aziz Cumhur Kocalar

Anahtar 

10-SES,Mesleki etkinlik, mesleki buluşmalar,SP 2,SP1006,ACK-Dersleri,iye,SBP 1004,,4-MODUL-HAFTALK,

22 Nisan 2024 Pazartesi

Bireysel veya grup çalışmaları için geliştirilmiş ilk öneri projeler

Bu konular ile ilgili önceki duyurular ve güncellemeler hem genel konularda ana/temel blogta, detaylarda ise bu 1. sınıf blog üzerinde gelmektedir. 

Yürütücü/Kolaylaştırıcı: ACK

Bu günlükler katkı ve yorumlarınıza da açıktır.

22/4 : Bireysel veya grup çalışmaları için geliştirilmiş ilk öneri projelerin sohbet notları burada olup, genelde kültür ve sanat odaklıdır. Bu deneysel tasarı projeler de,  dönemin sosyal dersleri ile dolaylı veya dolaysız yollardan ilişkileri de kurulabilecek yaratıcı ve yapıcı nitelikler taşımaktadır.

Bireysel ve/veya grup/ekip halinde çalışmaya açık geliştirilmiş ilk öneri projeler, bu kapsamda altta sohbet notlarından hareketle belirlenmeye başlanmıştır.

Altta belli bir numara ile de anılmak üzere  sayıları her geçen gün artabilecek farklı geçişgenliklere olanak sağlayan bu ilk 1.sinif projelerindeki zenginleştirici unsurlar da ayrıca yıldızla ifade edilmiştir. 

Diğer bazı tasarı proje temaları:

Temaların hepsine birden bu blogta ve sayfada ancak lider/girişimci olacak kişilerin kaleme almasıyla yer verilebileceğinden sayfa güncellemeye de ayrıca sürekli açıktır. Örneğin göç, yerleşke kullanım dinamikleri, oyun, kadın, vb.

Etkinlikte öğrenci talepleri doğrultusunda danışmanlık yapılmış belirginleşmesi başlayan ilk örnek temalar:

0. Gamze Yusra İbrahim Sude Irmak vd

a.Hedef odaklı ön koordinasyon ve ilk öneriler

Alttaki hedefler doğrultusunda belirginleştirilmektedir. 

Bugün, bu hedefler ile ilgili kriterlerin yanı sıra gerekli olan ön dil becerilerini geliştirme yöntem ve teknikleri katılımcıların deneyimleri, görüşleri ve önerileri doğrultusunda dinlenip, topluca bilgi sahibi olunmuştur. 

b.Staj, dil eğitimi ve yüksek lisans 

Yabancı ülkelerde staj olanaklarının tartışılması da sohbetin öne çıkan hedef edinilmiş yanlarından biridir.  

Bu amaçlarla tanıdık konaklama olanakları olan ülkelerin staj çalışmasına uygun şirket STÖ kurum ve kuruluşları ile bağlantılar kurulması gerekmektedir. 

Ayrıca özellikle mezuniyet sonrası yarı zamanı çalışarak daha uzun süreli kalma, dil eğitimi ve yüksek lisans gibi eğitim imkanları da şimdiden araştırılmalıdır.

*Şehir içi veya bölgesel yurt içi büro, kurum ve kuruluşlarla staj, yarı ve tam zamanlı istihdam odaklı koordinasyonu sağlayacak  komisyonlar da ayrıca kurulmalıdır.

*Burada anılan sosyal projelerle öne çıkarılan hobi ve geçmiş çalışmalar üzerinden CV hazırlama, sunum beceri ve tekniklerini geliştirme vb konular da bu anlamda desteklenecek ek çalışmalar olarak gündeme getirilecektir.

c.Erasmus 

Ayrıca Erasmus ile ilgili kriterlerin yanı sıra gerekli olan ön dil becerilerini geliştirme yöntem ve teknikleri paylaşımın odaklandığı konular olmaya başlamıştır.

Katılımcıların deneyimleri, görüşleri ve önerileri doğrultusunda ilerleyen dönemlerde de davet edilecek misafirlerle birlikte bilgilendirmeler dinlenip, topluca tartışılacaktır.

Fakülte içerisindeki kontenjan ve ilgili tüm olanaklar da planlı ve programlı diğer etkinliklerle birlikte ön taleple zenginleştirilmeye açıktır.

1. Gamze Fatma Tuğba Habip ve diğerleri

fikir

Hareket atölyesi 

Hareket tiyatrosu (Gamze)

Solo (Gamze)

Ritmik çalışmalar ve halk oyunları (Fatma)

Bu etkinlikler ihtiyaçlar doğrultusunda haftaya da belirlendiği gibi sürekli gelişerek yeni egzersizlere ve açık havada buluşma gönüllülerine açık devam etmektedir.

Dolayısıyla sosyal derslerdeki farkındalığın da etkisiyle ön bahçedeki mekanı kullanma dışında bir salon ayarlanmasıyla birlikte kapalı mekanda da daha akustik ve odaklanmaya dönük algı açma ve hareket çalışmaları şeklinde planlanarak yapılacaktır.

*Kapalı mekanda yani salon organizasyonu ile bu vb konularda da belki çok daha etkin bir şekilde yol alınabilir...

---

2. Bahar'ın ve Gamze'nin bireysel yaratıcı eskiz, resim, çizim çalışmaları vd.

Yaratıcı eskiz, çizim, resim ve röleve atölyesi

Bireysel yetenek ve yönelimlerin proje araştırmaları ile atölye buluşmasını sağlamaya dönük yaratıcı örneklerin sergilemesine yonelik ilk fikir paylaşımları yapılmaya başlanmıştır.

Tasarıma yönelik zenginleştirmelere de açıktır.

Özellikle korumaya yönelik alanlarda eskiz çalışmaları ile ortak röleve (eski eserlerin cephe çizim) çalışmalarına yönelik atölyeler organizasyonlara ve bölümler arası işbirliklerine açıktır.

Örneğin, 

(sadece iletişimsel anlamda bir öneridir.)

İlknur+Emel hoca ve Ar.Gor.Gizem:

a Eskiz ortak röleve çalışmaları.

Seval hoca: 

b.Endüstriyel tasarıma ve ürün geliştirmeye yönelik çalışmalar, ahşap atölyesi, vb.

veya

c.Fotoğraf ile sanal görsellestirme.

d 3-B sanal görsellestirme.

için bknz. 5.prj

---

3.Fatma vd

fikir

Kitap okuma ve tanıtım etkinliği 

Okumakta olduğumuz kitapları ya da okuduğumuz kitapları kısa bir tanıtımla grup içinde paylaşmaya yönelik bir etkinlik düzenleyebiliriz.

Kitabını al gel:

(Her hafta bir kaç kitap ve kısa birer sunum)

Bu etkinlik sunum becerileri ve tekniklerini geliştirmeye de yönelik bir adım olacaktır.

Gün ve saat belirleyip mekan seçin, bu konuda ve kısa da olsa bir başlangıç yapmaya değer. Zamanla belki mekansallığı da olan bir okuma etkinliğine  dönüştürülebilir. 

*Bu vb her düşüncenizi düzenli sürdürebileceğimiz sohbetlere taşımanız değer katacaktir. Düşünceler  olgunlaştırılmaya açık ve ifade edilerek denenmeye değerdir. 

*Kampüs yani yerleşkeniz, mekansal ve araçsal anlamda sizlerin etkinliklerle açıktır. Biz öğretim üyeleri ile öğretim elemanları da gönüllü olarak bu organizasyonel canlılığınızı sürdürülebilir kılmanıza rehberlik etmeye ve danışmanlık vermeye  hazırız. 

*Olgunlaşan ve katılım bulan her etkinliğin bir proje çalışması şeklinde daha verimli kılınabilmesine de olanak sağlamak mümkün olabilir. 

*Edebiyat kültür felsefe mesleki teknik ve ilgi duyulan diğer dallardaki kitaplar, filmler müzikler bireysel sosyal medya hesaplarınızdan fikir olarak paylaşıma da açılabilir. 

*Grup etkileşimini organize edip, iletişimi arttırmak elinizde olan ve aktive edilmesi gereken bir sorumluluk olarak sizlere kalmaktadır.

---

4.Habib, Tuğba, Fatma vd 

fikir

Yerel dil ve kültürel zenginlikleri araştırma ve sergileme tekniklerini geliştirme 

Habib, Tuğba

Kürtçe söz ve ezgilerden gitar ile derlemeler 

*Kapalı mekanda yani salon organizasyonu ile bu vb konularda da belki çok daha etkin bir şekilde yol alınabilir.

Bu çalışmalar da, diksiyon ve müzikal ses kullanım teknikleri ve enstrümantal müzik araçları ile zenginleştirmelere açıktır. Konservatuvar öğretim üyeleri ziyaret edilir ve danışmanlık alınabilir.

Fatma

Örneğin saz veya bağlama eğitimi rahatlıkla Niğde'de yaygın bir şekilde sunulan kurslara bireysel veya grup halinde katılarak ilerletilebilir.

---

5.Habib vd

fikir 

Kentsel ve kırsal koruma araştırmaları 

Niğde'de tarihi kültürel ve doğal varlıkları koruma-yenileme ve turizmi geliştirme ile  görselleştirme atelyesi

*Çağrı ve randevuleşmeler sonrası öneriler le izlenilecek yol:

Teknik gezi sırasında gezilen mekanların tarihçesi ve üzerine yapılan literatür çalışmaları derlenerek, mekan bazlı olası alt projelere açık öneriler herkesten beklenilmektedir. 

Bu çalışmanın zengin teması da, iye ve sp2 dersinin de notlanmasında belki halen size bir hafta daha yine açık bir kapı bırakılmasını da sağlamaktadır. 

Bknz. 3.prj ile ilgilidir. 

Dönemsel tiyatral canlandırma örnekleri ve Instagram tanıtımlı ilişkili örnek çalışmalar sohbet esnasında anılmıştır.

3-B canlandırma AutoCAD ve Sketcup çalışmaları için ayrıca çok amaçlı bir görselleştirme atölyesi de oluşturulabilir.

Tüm bu konularda yapılan geçmiş çalışmalar araştırılmalıdır.

Başarılar

---

Güncelleştirmeler gelecektir. 

Zaman içinde oturan ve her yıl açılacak düzenli periyodik serbest atölyeler diğer temel blokta da duyulacaktır. 

Anahtar 

öğrenci projeleri,2209 A,Mesleki etkinlik,Bahar etkinlikleri,Fiziki etkinlik,TÜBİTAK,Gönüllü,Sosyal etkinlik,2023-2024 Bahar,Katılım,Dönemsel etkinlik,Çok amaçlı etkinlik,Atölyeler,



Bahar etkinlikleri ve TÜBİTAK öğrenci projeleri: 1-Mesleki sohbet 2-Hareket Atölyesi

Güncellemeler genel konularda ana blogta, detaylarda ise bu 1. sınıf blog üzerinde gelecektir.

Yürütücü/Kolaylaştırıcı:

Doç Dr Aziz Cumhur Kocalar 

22 Nisan 2024 22:33 

Mesleki sohbet odaklı 2.etkinlik bileşeni

Mesleki sohbet odaklı bulusmalar (Ön bahçede 2 etkinlik)

Bugün ilk mesleki sohbet odaklı etkinlik bileşenini gerçekleştirdik ve yaklaşık 10 kişilik bir öğrenci katılımıyla birlikte 2 saat kadar sürdü, araştırma görevlerimiz de etkinlikte bulundular, onlara da teşekkür ediyoruz: mesleki alanda paylaştıkları deneyim, görüşler ve öneriler için...

Haftaya hareket odaklı fiziki egzersizler içeren etkinlikte buluşmak dileğiyle...

---

TÜBİTAK projeleri

TÜBİTAK projeleri için de uygun temalar ve olası ekiplerin kurulabilmesi için öneriler paylaşıldı. 

Bireysel ve ekip halinde çalışmaların gerçekleşebilmesi için gerekli duyuruların iyi okunması ve ön çalışmaların yapılması gerekiyor. 

Bu şekilde danışman seçilen öğretim elemanları veya öğretim üyelerince rehberlik ve danışmanlıklarda temalara uygun bir şekilde sürdürülecektir. 

Öğrencinin hazır olduğunda randevu olarak iletişim kurması gerekiyor. 

---

Hareket Atölyeleri 

Bknz. 1.sinif bu Blog

https://sbp2023.blogspot.com/2024/04/hareket-atolyesi-hareket-bilincini-yayma.html?m=0


---

Duyurular

Bu konularda güncel temel blog duyuruları ve bilgilendirmeleri zamanında izlenmelidir.

Öğrenci, önceki duyuruları ihmal ettiği ve ön hazırlık yapmadığı için derslerle de yeterli bir bağlantı yine kurulamam ıştır.

Hem etkinliklerden faydalanılması hem de õzgün bireysel veya ekip halindeki Tübitak projelerine yönelmesi, yine öğrenci lehine olacaktır. 

Derslere bir nevi dönemsel uygulama alanı açan bu projeler, maddi ve manevi destek alarak öğrencinin verimliliğini daha çok arttırabilmesine dayalıdır. 

Tüm bu olanakların da değerlendirilmesi ümidiyle...

---

Temsilci Gamze'ye ve ilgililere, 

Etkinlik fotoğrafı da temsili olarak buradan paylaşılacaktır.

Haftaya olacak etkinliği de netlestirelim,d aha etkin katılım verimliliği arttıracaktır.

Ayrıca salonu ayarladığınız takdirde hareket atölyesini size uygun farklı gün ve saatlerde oraya da taşıyabiliriz. 

Sohbet türü etkinlikleri de periyodik sürdürmek için yine organize olmanızı bekliyorum ve bunu önceden planlı ve tarihli yapmaya çalışalım.

Proje önerilerinizle de ilgili birebir veya ekip çalışmasına, araştırmayı tamamlayarak ve niyetinizi somutlayarak yol almaya başladığınızda ben de e-posta yoluyla ve randevu ile müsaitim.

Bloglar cok daha etkin etkin izlenmeli...

Bu dönemde bitmeden organize olup verimliliğinizi arttırmanız dileğiyle...

Anahtar 

Mesleki etkinlik,Fiziki etkinlik,Sosyal etkinlik,2023-2024 Bahar,Dönemsel etkinlik,Çok amaçlı etkinlik,Bahar etkinlikleri,Gönüllü,Sosyal etkinlik,Katılım,öğrenci projeleri,2209 A,TÜBİTAK,

Mesleki sohbet - 2024 Bahar - Nisan (2.etkinlik bileşeni)

Mesleki sohbet odaklı 2.etkinlik bileşeni

Yürütücü/Kolaylaştırıcı: 

Doç Dr Aziz Cumhur Kocalar 

22/4:

Bugün ilk mesleki sohbet odaklı etkinlik bileşenini gerçekleştirdik ve yaklaşık 10 kişilik bir öğrenci katılımıyla birlikte 2 saat kadar sürdü, araştırma görevlerimiz de etkinlikte bulundular, onlara da mesleki alanda paylaştıkları deneyim, görüşler ve öneriler için teşekkür ediyoruz.

Haftaya hareket odaklı fiziki egzersizler içeren etkinlikte buluşmak dileğiyle...

---

TÜBİTAK projeleri de etkinliğin tanıtım yönlü bir parçasını oluşturmuştur. 

Bknz. 1.sinif bu blog

Son etkinlik

22.Nisan.2024 - Öğleden sonra ders bitince gerçekleşmiştir. 

15:00-17:00 arasında 2 saat sürmüştür.

Yer: 

Mimarlık Fakültesi - Ön Bahçe - Yol kenarı - Ağaç gölgesi

Öğrencilerin bireysel ilgi alanları karşılıklı analiz edilmiş, olası grup çalışmaları araştırılmıştır. 


Önceki etkinlikler

*Mart ayı içinde dönemin farklı derslerinin öncesinde ve sırasında gerçekleşmiştir. 

Dönem derslerindeki konularla ve projelerle de yoğun bağlantıları bulunmaktadır.

Mimarlık Fakültesi - Ön Bahçe

*(Vizeler öncesindeki etkinlikler)


Mart ayında ön bahçede 2 ayrı günde yapılan hem derslerle ilgili konularda ham de hareket bilincini geliştirme üzerine çalışmalar.

(Bu çalışmalar dersten önce 12:50-13:30 arası öğle güneşinin ve yeşil alanların önemini sahada algılamak üzere koruma, tasarım ve planlama odaklı olup, İnsan Yerleşmelerinin Evrimi ve Şehir Planlama 2 derslerinin de kapsamında gerçekleştirilmiştir.)

Diğer ayrıntılar ve duyurular

Bknz.

SBPB dersler ve tüm etkinlikler için üstteki 2 blog sitesi düzenli olarak izlenebilir:

ŞBPB

Tüm duyuru ve haberler:

ŞBPB Temel blog:

*ŞBPB-Temel Blog: NOHU-Mim.Fak.2023 Bölüm Açılışı: Bahar etkinlikleri - Nisan - 2024 (sbpsp.blogspot.com)

ve 
1. sınıf 2023-2024 yılı için blog:

**SBPB 1.sınıf: ŞP1(SBP1005)+ŞP2(SBP1004) + İYE(SBP1006) : Bahar etkinlikleri ve TÜBİTAK öğrenci projeleri: 1-Mesleki sohbet 2-Hareket Atölyesi (sbp2023.blogspot.com)

Anahtar 

Mesleki etkinlik,Hareket atölyesi,Hareket bilincini yayma,Fiziki etkinlik,Sosyal etkinlik,2023-2024 Bahar,




15 Nisan 2024 Pazartesi

Vizeler sonrası İYE ve SP2 derslerine dair kısa notlar ve bir deneme sınavı ile değerlendirmesi ve finale doğru teşvik ve destekler

Yürütücü/Kolaylaştırıcı:

Doç Dr Aziz Cumhur Kocalar

Vizeler sonrası İYE ve SP2 derslerine dair kısa notlar ve sanal bir deneme sınavı* ile değerlendirmesini içerir. Ayrıca finale doğru teşvik ve destekler sayesinde belirli  kolaylıklar da getirilmiştir!

*Defter kitap açık 

Yeni ek güncellemeler de sonra gelebilir ve ilgili derslerin paragraf altlarında tarihleri ile birlikte böyle renkli olarak verilir.

İçindekiler

İYE ve SP2 derslerine dair kısa notlar şu başlıklarla verilmiştir.

1-Ödev 

2-Vize 

3-Vize sonrasında sorular, iki deneme sınavı ve finale doğru

* ÖYS-1. kısa sınav: 

* ÖYS-2. kısa sınav (paralel / aynı dönemde): 

Bknz. ÖYS üzerinden sınavın doğrularını anlamak için 2 ayrı deneme kısa sınav duyurusu. 

... Güncelleme gelir...

4-Defter kitap açık olası bir sınava dair talep eksikliği

5-Vize

6-Ders akışı (kolaylaştırılmış) teşvik ve destekler ... Güncelleme gelir...

---

İYE

1-Ödev 

Dönem başından (ileride notlanacak şekilde) ödev verilmemiştir. 

Bu seçim tercihini öğrencinin yapmasına da izin verilmiştir. 

2-Vize 

Vize ortalaması beklenenden düşüktür.

Vize ortalaması, öğrencinin Ramazan ayında oruç tutarken sınava girmesinden ötürü  beklenenden düşük olabilir. 

Çünkü bir kaç öğrenci de işaret ettiği gibi şıkları hatırlamaklarını ifade etmişlerdir. Bu nedenle rastgele işaretleme olasılığı da  yüksektir!

3-Vize sonrasında sorular, iki deneme sınavı ve finale doğru

Sınav sonrasında sorular öğrencilere verilmiştir.

Yanıtların bireysel olarak çözülerek ÖYS üzerinden alttaki gibi kısa sınavlarla gönderilmesi istenmiş, ama deneme sınavlarının da yapılmadığı görülmüştür. 

ÖYS üzerindeki aktivite azlığı nedeniyle 2 sınavın süresi 2 kez 15 gün daha uzatılarak ve bu sefer e-posta yoluyla da bildirim beklenmiş, ama yine sınavın yapılmadığı görülmüştür. 

Öğrenci defter kitap açık bir sınavı dahi yapmak yerine hazır sonuç beklemektedir!

* ÖYS-1. kısa sınav: 

Sınavda işaretlediklerini işaretlemeleri istenmiştir.

Ancak ilk günlerde yapmadıkları görülmüştür. Niye yapmadıkları sorulduğunda ise, 

"genel ve neredeyse tek bir ağızdan" işaretlediği şıkları hatırlamadıklarını ifade etmişlerdir... 

Sınavlara yeterince ilgi gösterilmediği, belki de düzenli de çalışılmadığı, hem sonuçlarından hem de soruların yanıtlarının dahi merak edilip çözülmeyişinden de aslında açıkça belli olmaktadır.

* ÖYS-2. kısa sınav (paralel / 1.kısa sınavla aynı dönemde): 

İşaretlediği şıklar dışındaki doğru şıkları da  araştırıp işaretlemeleri istense de öğrencinin bunu da yine yapmadığı görülmüştür. 

Öğrencilere niye yapmadıkları tekrar  sorulduğunda ise ÖYS üzerinde aktif kayıtlı gözüken bir kaçının bu 2 sınavın anlamını dahi fark edemediklerini söylemekle yetinmişlerdir. Halbuki yazılı açıklamalar yeterlidir ve anlaşılmayanlar her zaman sorulabilir. 

Ders ve toplantılar da sorunuz var mı diye sorulmadıkça öğrenci bu tür konularda yazılı veya sözle düşüncesini ifade etmemektedir. Açıklamalar yapıldıktan sonra da anlaşılmış olduğu halde de deneme sınavlarına katılım sağlamamışlardır.

Her 2 sınav süreleri 2 kez 2 hafta daha (bayram sonuna kadar) uzatılarak, deneme sınavlarını ödev olarak yapmaları tekrar istenmiştir. Ancak yine yapılmamıştır. Öğrencinin işaretlediği şıkları ve doğruları hazır verilmedikçe araştırmadığı açıkca  görülmüştür. 

Bknz. ÖYS üzerinden sınavın doğrularını anlamak için 2 ayrı deneme kısa sınav duyurusu. 

1.kitap öğrencinin And. Üni. AÖF düzeyinde şablon olarak hazırlanmış bir kitap olarak  düzenlendiği için başarısından artık sağlanan bunca kolaylıkla ve rahatlıkla da yine sorumlu olacaktır. 

2. kitaba ise katılım düzeyi düşük olduğu için sağlanan kolaylık ve teşvikler ile başarılı olması desteklenmiştir, nitekim sınavdaki sorulara da ortalama olarak sınıfın yarısı akıl yürüterek bile yanıt verebilmektedir. Bu da aslında gelişme gösterdiğinin bir işaretidir.

.... Güncelleme gelir...

4-Defter kitap açık olası bir sınava dair talep eksikliği

Öğrencinin defter kitap açık bir sınava baz teşkil edebilecek vize sonrası vize sorularından oluşan bir deneme sınavını (yani araştırma ödevini) hiç bir mazaret belirtmeksizin değerlendirmediği açıkça görülmüştür. 

Gelecekte defter kitap açık olası bir sınava dair düşünceler de aslında açıkça bu kısa sınavla da kendisine 2 kez sorulmuştur. Ama katılım sağlanmamıştır. 

Öğrencinin defter kitap açık olacak bir sınava karşı yaklaşımı ve tercihi de her zaman ki gibi yine olumsuz bir yönde kalmaktadır. Bu da 15 Nisan öncesinde ve sonrasında ki ilk derste de öğrencilerin sergiledikleri tutumlarıyla açıkça yanıtlanmış bir durum olmuştur.

Derste soruların çözümleri ile uğraşmak isteyen bir öğrenci vardır, ama somut çabası olan hiç kimse yoktur, olmadığı sürece sürekli tek yönlü bir gayrette yine anlamsız kalmaktadır.

Vizede başarı oranının düşük olması dikkat çekicidir. Öğrencinin başarısızlığı farklı yönlerden kısa sınavlarla da sorgulansa ve olası defter kitap açık bir sınava katılmayışıyla yani aslında çözümlere de katılmayışı ile oldukça manidardır.

Öğrenci, gösterdiği bu tutumlarla sürekli pasif kalmaktadır. Dersi aktif bir şekilde ödevli bir katılımla da işlemediği sürece başarısızlığı da zaten baştan kabul etmiş sayılabilir. Katıldığı vize sınavında da belki doğal sebeplerle başarısı daha da düşük kalmıştır. Finalde başarısını yükseltmesi verilen destek ve teşvikler sayesinde sadece biraz  daha olasıdır.

Öğrenci öncelikle soru çözümleri ile meşgul olmak durumundadır. 

Öğrenci durumunu daha iyi kavramak üzere müşterek çalışmalı, öncelikle kendi de soru hazırlamalı, paylaşmalı ve sunum yapıp tartışmalıdır!

Her şeyi hazır bekleyen ve test sınavlarda  rastgele işaretlemeler yaparak geçmeyi umut eden öğrenci beklentileri sonuç vermez!

5-Vize notları 

Bütün olumlu katkılara ve teşviklere rağmen sınav öğrencilerin oldukça lehine* bir şekilde değerlendirerek sonuçlandırılmıştır. 

*Test sınav, 78p iken 100p olarak  değerlendirilmiştir. Ayrıca 78p dışında ön yüklemeli 32p klasik soru ve içinde 10p fazladan soru ile toplamda 110p soru sorulmuş ve 100p sayılarak orantılı yükseltilen 72-100p test üstüne 32p üstünden alınan bu klasik puanlar da eklenilmiştir.

Böyle bir olanakta artık başka bir sınavda verilmeyecektir!

Õğrenci, kendi durumunu kavrayarak ve eğitimde gelişme sağlamayı özenle isteyerek, kendi müşterek katılımıyla benimseyeceği çok yönlü yöntemlerle ölçme ve değerlendirmeyi olanaklı kılmalıdır, bunun aksi halindeki kaçamak tutumların da sonuç vermediğini kabul etmelidir!

6-Ders akışı (kolaylaştırılmış) teşvik ve destekler

1.kitap her 2 ders saatine de yayılarak öncelikle bitirilecektir. 

2.kitap ile işlenen ve işlenecek kısımlar finalde sorulacaktır.

Kısa sınav sınıfça ve çoğunlukla çözüldüğü taktirde öncelikle kısmen geriye dönük olarak ve 1.kitap bitince yani dönemin son derslerinde (veya öğrenci tarafından ek boş zaman yaratıldığı ve derste tam katılım sağlandığı ölçüde) ele alınarak, öğrenciyi destekleyici bir tutumla kapsam daha da azaltılarak finalde sorulacaktır.  

... Güncelleme gelir...

Öğrencinin finalde başarısını yükseltmesi dileğiyle...

---

sp2

1-Ödev 

Dönem başından (ileride notlanacak şekilde) ödev verilmemiştir. 

Bu tercihi öğrencinin yapmasına da izin verilmiştir. 

2-Vize 

Vize ortalaması sınavların genel ortalamasından biraz düşüktür.

Vize ortalaması öğrencinin Ramazan ayında oruç tutarken sınava girmesinden ötürü  beklenenden düşük olabilir. 

Çünkü bir kaç öğrenci de işaretlediği şıkları hatırlamadığını ifade etmiştir.

3-Vize sonrasında sorular ve finale doğru 

1.kitap öğrencinin 1. dönemden alışık olduğu soru tipi ve sınav şekline uygun olarak düzenlendiği için başarısından artık bunca kolaylıkla ve rahatlıkla sorumlu olacaktır. 

2. kitaba ise katılım düzeyi düşük olduğu için sağlanan kolaylık ve teşvikler ile başarılı olması desteklenmiştir, nitekim sınavdaki sorulara da ortalama olarak sınıfın yarısı akıl yürüterek bile yanıt verebilmektedir. Bu da aslında gelişme gösterdiğinin bir işaretidir.

.... Güncelleme gelir...

4-Defter kitap açık olası bir sınava dair talep eksikliği

Defter kitap açık olası bir sınava dair talebin olmayışı, sp2 dersi için de iye benzeri bir şekildedir. 

Hâlbuki öğrenci soru çözümleri ile daha çok meşgul olmak durumundadır. Bunun için de öncelikle kendi de soru hazırlamalıdır.

Öğrenci durumunu daha iyi kavramak üzere müşterek çalışmalı, öncelikle kendi de soru hazırlamalı, paylaşmalı ve sunum yapıp tartışmalıdır!

Her şeyi hazır bekleyen ve test sınavlarda rastgele işaretlemeler yaparak geçmeyi umut eden öğrenci beklentileri hiç bir derste sonuç vermez!

5-Vize notları 

Bütün olumlu katkılarla ve teşviklerle birlikte sınav öğrencilerin sadece test sorularını çözebilme becerisi ile değerlendirilerek sonuçlandırılmıştır. Öğrencinin klasik sınavı istememesi nedeniyle bu kez de yine ve sadece test yolu izlenmiştir. 

Ancak öğrenci, kendi durumunu kavrayarak ve eğitimde gelişme sağlamayı özenle isteyerek, kendi müşterek katılımıyla benimseyeceği çok yönlü yöntemlerle ölçme ve değerlendirmeyi olanaklı kılmalıdır, bunun aksi halindeki kaçamak tutumların da sonuç vermediğini kabul etmelidir!

6-Ders akışı (kolaylaştırılmış) teşvik ve destekler

1.kitap her 2 derse de yayılarak öncelikle bitirilecektir.

2.kitap ise 1.kitap bitince yani dönemin son derslerinde (veya öğrenci tarafından ek boş zaman yaratıldığı ve derste tam katılım sağlandığı ölçüde) ele alınarak, öğrenciyi destekleyici bir tutumla kapsam daha da azaltılarak finalde sorulacaktır.

...Güncelleme gelir...

Öğrencinin finalde başarısını yükseltmesi dileğiyle...

---

13 Nisan 2024 Cumartesi

İYE+SP2 Kalite toplantısının 2.bileşeni ile bazı ek tespitler

İYE+SP2 Kalite toplantısının 2.bileşeni sonrası bazı ek tespitler üzerine notlar da size değerlendirmeniz dileğiyle altta gecikmeksizin iletilmektedir.

Yürütücü/Kolaylaştırıcı:

Doç Dr Aziz Cumhur Kocalar

İYE

İnsan yerleşmelerinin evrimi dersinde sınav sonrasında verilen sınav sorularını defter kitap açık bir şekilde serbest ve 2 kez uzatılan geniş bir zaman diliminde değerlendirip doğru yanıtları bulmayı dahi denememenin yeterli bir izahı öğrenci tarafından yapılmamıştır.

SP 2

Şehir Planlama 2 dersi, alışık olunması beklenen teknik bilgiler içeren Şehir Planlama 1 dersinin devamı sayılır ve mesleki şehircilik eğitimine de öğrenciyi güncel uygulama örnekleriyle tanıştırarak hazırlar. Dersin genel anlaşılabilirlik düzeyinde uygulama örnekleri de sergilenerek verilmektedir.


---

Öğrencinin ödev almama ve yapmama tercihi

Öğrenci ise derslere basit okumalar yaparak gelmek yerine uzak kalmaktadır, bu şekilde derslere serbest ödevlerle katılım konusunda da isteksizlik belirgindir.

Dönem başında her iki ders için de sizlerle birlikte çalışıp, hazırlayıp, dönem ilk haftası  dağıttığımız, sizin aktif kalarak başarılı olabileceğiniz dönemlik ödevleri benimseyip yapmak yerine, kendinizi dürüstçe tartmaktan uzak kaldınız, baştan önlem almak yerine sanki hiç böyle başarısız olmayacak gibi yine ödev istemeyerek geri adımı tercih ettiniz. Size bu şansta bir daha verilemeyecek kadar ne istediğini bilmekten geri kaçabiliyorsunuz.

Size ders hem detaylı hem yüzeysel farklı yollarla yani derinlemesine ses kayıtlı 2 kez anlatıldı, ne kayıtları yeteri kadar dinleyip, ne de derse yeterince katılım gösterdiniz. 


Sizin kiminiz, derste de arasında ya sürekli konuşarak, yada uyumaktadır. Çoğunluğun ise görüntü olarak dersi dinler gibi durması demek ki yeterli değil. Öyle nasıl başarılı olmayı düşünüyorsanız, bu tür beklentilerin sonucunu da sınavda da beraberce gördünüz...

Bu durumlarınızı artık anlayıp, derse kopuk kalmamayı başarmanız gerekmektedir. Derse bu ilgisizlikler, hep sizin tercihiniz olursa ve bu da ancak sınavda ortaya çıkarsa son noktada yapılacak bir şey de kalmıyor demektir.


Ders öncesi okuyup, derse hazır gelip soru sormaktan da onca teşvik ve kolaylığa rağmen  uzak durdunuz, pasif (baştan notlu tercihle veya notsuz serbest halde de) ödev ve sorumluluklarınızı bildiğiniz halde yapmak yerine, kitap ve notları yeteri kadar okumayıp, kayıtları dinlemeyip ya da çalışmayıp, zayıf almayı tercih eden kendinizsiniz.


Size ders öncesinde en azından dinleyebilmeniz için ses kayıtları paylaşılıp, ders bütün detayları ile anlatıldı, bu kayıtları da herhalde hiç önemsememiş olduğunuz notlarınızla yeteri kadar ortaya çıktı. 


Kayıtları sınav öncesi son hafta kestiğim zaman buna çok üzülen de pek çıkmadı, üzülen 2 kişinin de öyle çok yüksek bir not aldığını göremedik. Bu konularda önce kendinize dürüst bir geri bildirim de bulunmayan da sizsiniz. Demek ki çabalarınız yeterli olamıyorsa, bu konuda daha çok çaba sarf etmeniz gerekiyor.


Karşıyı suçlayıcı olmak yerine, derse katılımsız kalmadan çalışmayı önceden düşünmeniz beklenirdi.


Anlamadığınızı tartışabilecek duruma gelmeniz sizin elinizdeydi, bu fırsatları kiminiz hiç değerlendirememiş durumda kalıyorken, kiminiz de çaba harcıyor ama yetersiz kaldığını görüp, üzülüyor ve pasifize oluyor. Bu tutumlar manidar.


Halbuki öz iradenizle gayret göstermeye devam etmeniz şart, başkalarının sözlerine bakarak vazgeçerseniz, kendinize de, emek veren bizlere de hem haksızlık eder, hem de çok yazık edersiniz. 

Sınavlar

Test kısım 78 puan üzerinden yüze taşınarak lehinize değerlendirildiği halde 40 genel ortalamasının da hala ancak 2 puan üzerine çıkabilmiş durumdasınız. Üstelik 78+32 puanlıkta klasik soruyu da harcamış durumdasınız. Size bu tür bir destekte bir daha asla sağlanmayacaktır!  


Yani kalan 22 puanlık klasik soru ile yüze tamamlanması gereken sınavı, bir de 110 puana kadar ekstra 10 puanlık klasik ek soruyla da değerlendirmeniz beklenildiği halde, bu klasik bölüme karşı olan geri duruşlar veya yetersiz hazırlıklar, size 32'de ort. 5 puanı bile zor getiriyor. Durumunuz klasik yazılı açıdan da vahim. Açık uçlu soru sorulduğunda da dahi soru bağlamından kopuksunuz.


Sınav demek ki klasik olsa başarısızlığınız diplerde kalacaktır. Bu şekilde çalışmalarınızı yazılı ifade etmekten uzak ancak şıklar arasında seçim yapmaktan başka yol izlemeyen ve sınav yöntemi de o kadar lehinize söylenildiği ve açıkça kolaylaştırılarak size anlatıldığı halde adeta onu da hiç dikkate alamayan bir durumdasınız.


Bir de sadece 2 soruluk boşluk doldurma yerine bile halen açık uçlu soru istiyorsunuz, ama o tür sorulara da ne yazacağınız belli değil, yazdıklarınız ise zaten oldukça dağınık, soruyu anlamaktan bile uzak ve hatta akıl yürütebilecek bir yakınlaşma bile göstermiyor. Soruya yanıt olarak ne yaptığınızı da bilmiyorsunuz. 


Kategorik ve kolay bir sekilde size kitaptan sadece içindekilerdeki başlıklar soruluyor, ama siz gruplamasız dağınık yanıt veriyorsunuz, yeri ... ile ayrı ayrı gösterildiği halde beklenenden çok uzakta bir biçimle dağınıklık sergiliyorsunuz. Bu durumda söylenenden ya da yazılandan ne anladığınız da oldukça şüpheli demektir.


Diğer yandan testlerde de akıl yürütme ve mantık sorusu yerine ezber ve bilgi sorusu ağırlıklı olsun istiyorsunuz, sınırlı tutulan bilgi sorularına verdiğiniz yanıtların ortalaması ise hiç yeterli değil, o da bu tercihinizle apaçık çelişiyor. 

Kısa deneme sınavı

Size verilen soruları bir deneme sınavı gibi yapmanız da bu yüzden istenildi, kendinizi görmeniz, ancak böyle mümkündü  ama yapmadınız... Bu kaçamaklar size fayda değil zarar getiriyor ve adeta zehirliyor. Size yol gösterilebilecek durumları da tıkıyorsunuz ve kendi başımıza kalıyorsunuz.


Demek ki böyle giderseniz, sizin için kimse bir şey yapamaz. Kendiniz bu tür tutumlarla devam edersiniz ve istemediğiniz sürece yol almanızı başkasının karşılıksız bir şekilde sürekli "anne babanız gibi" size emek harcayarak desteklemesi de pek mümkün değil. 


Karşılık bulmayan desteğimiz


Sizlere bu kadar emek vermek yüzünden, kendi hayatlarımıza size ayırdığımız zaman kadar zaman ayıramıyoruz. Ancak bunu takdir etmenizi de beklemiyoruz, sadece birazcık ilerleme görmemiz bizi motive edecektir. Bunu göremediğimizde sürekli sözle veya böyle yazılı anlatmaktan da oldukça bıkıyoruz.


Şüphesiz beklenen ilerlemeyi gösterebilenleriniz tabi ki var, ama sayıca sınıfın ancak yarısı. Hatta onlar da size destek olma yolunda yanınızda bulunuyorlar, bunu kalite toplantılarında hep birlikte görüyoruz. Kimileri de biraz bencilce kendi işlerine kapalı kalabiliyorlar, bu da onların tercihidir, ancak ileride bir gün onları daha da yanlızlaşmış olarak görmek istemeyiz. herkesi sosyal olmaya da zorlayamayız.


İşbirliği ve iletişim


İşbirliği iletişim gerektir, bunu yapabilmek ancak başlamakla ve derse de biraz daha katılımla mümkün olabilir diye uğraşıyoruz. Belki her şey zamanla gelişme gösterecektir, ancak bu yolculuğa da çıkmak esastır. Gecikme, bahaneler ve ertelemelerin size zaman kaybettireceği çok kesindir.


Ne istediğini bilmeyen, öneride bulunmayan, kendi lehine bir sınıf olarak ortak karar alamayan, anlamlı bir stratejisi olmayan, iletişim kuramayan, çalışma yöntemi geliştirmeyen ve sınavda da lehine olan durumları önceden defalarca blog ve toplantılarda duyurulduğu halde değerlendirmeye zamanında başlayıp, bunu başarılı bir sonuçla sınavda taşlandırma becerisi gösteremeyen bir hal sergiliyorsunuz. Bu tutumlar oldukça manidar.

Yöntem ve tercih sorunlarınız 

Size akıl yürütmeli, son 2 sınavdan aylar önce mantık sorusu ağırlıklı olarak sorulacak, ezber ağırlıklı bir sınav yapılmayacak deniliyor, ama siz doğru oranınızı yükselecek kadar odaklanmaktan da ve gerekli hazırlıkları zamanında yapmaktan da uzaksınız. 


Söylenecek pek söz kalmıyor, yapılabilecekler de çok sınırlı artık bu dönem, beklenen sona doğru size final ve bütünleme için ne kadar iyileştirilme yapılsa da, bunu katılımsız pasif bir öğrencilikle başarılı bir sonuca taşımakta zor, siz bu tutumları hiç yüzleşmeden izlediğiniz sürece zorlandığınız ve zorlanacağınız yine ortada...


Çözümü artık kendiniz üreteceksiniz denildiği halde aktif yeni bir tutumunuz da yok, kendinize özeleştiri yapabilecek şekilde destek olan dost bir seyirci dahi olamıyorsunuz. 


O yüzden verdiğiniz tepkiler de yersiz kalıyor, kendine ayna tutmaktan da çok uzaksınız. Böyle eğitilemez bir kilitlenme içerisinde kaldığınız sürece, işiniz gerçek hayatta da oldukça zor olacaktır. Ama bütün bunları aşmak hala elinizde.

Tutum ve gelecek

Önünüzde 4 yıl varken, onca çaba gösterilmesine rağmen bunun bir yılını harcamış durumdasınız, kalan 3 yılı değerlendirmek yerine eğer siz yanınızda olacak kişileri iyi seçer, yanlış yollara sapmadan, gayret gösterirseniz, karşılığını da mutlaka alırsınız, en azından şimdilik bunu unutmayın.


Hile yapanın, kendine ve karşısındakine zorluk çıkaranın, işbirliği yerine ortak yarara bencillik edip engel olanın, umursamaz duranın, ancak kendine zararı dokunur. Bu sözler size sürekli söylenemez, kendi kendinize söylemeyi öğrenemezseniz, çıkar yolu da bulamazsınız.


Siz sizin için o kadar emek harcayan ve size karşı dürüst olan, her zor anınızda yanınızda durmayı bilen birine karşı bile onu suçlamaktan da geri durmuyorsanız, yetmiyor belki yalan da söyleyebiliyorsanız ve böyle göz göre göre kaçamak yaptığınızı düşünüyorsanız, ancak kendinizi yanıltırsınız...

Kendinize bu kadar da yazık etmeyin lütfen.


Siz daha iyisine layık olmaya ancak doğru bir yöntem izleyerek ve buna gayret gösterdiğiniz sürece ulaşacaksınız, tersi durumları ise hemen unutun ve başarıya böyle ulaşın.


Başarılar ve iyi bayramlar dilerim.


Değerlendirmeniz dileğiyle...


Anahtar

Vizyon,Kalite,Gelecek Hedefleri,2023-2024,İYE,SP 2,1sbp2023,2023-2024 Bahar,Öneriler,