Üst Menü

Üst Menü 1.Sınıf (+Bknz. Temel Blog Menü Sayfaları)

Kaynaklar

Ders Kaynakları- I.  "Öncelikle OGRIS izlenmelidir." 

(Dönem başlarında sınıflarla 1.ders sonrası vizeye kadar yeniden güncellenir.)

Ör: Altta örnek alınabilecek bazı derslerin öngörülen kaynakları verilmiştir.

1s_1.s_1.sınıf

1yy_1.yy_yarıyıl 

Güz

sp1 - sbp1005


2yy

Bahar 


2s

3yy

Güz

pkt - sbp2007


4yy

Bahar


3s

5yy

Güz

şt - 3003


6yy

Bahar

şky - sbp3004

Seçmeli pk - sbp3022


4s

7yy

Güz

kk - sbp4023

8yy

Bahar

---

Ders Kaynakları- II.  "OGRIS sonrası Şehircilik ABD - 

(ACK) Özel Şehircilik Kütüphanesi izlenebilir." 

---

Güncelleme/ler 

240208-2024 Şubat:

Ana blog üst menü genel üst menüdür, tüm alt bloglar için tekrarsız geçerli olacak şekilde dönüp bakıldığında bütünsel kurgu kavranır.

Dolayısıyla Aradığınız Kaynaklar oradan çoktan ön erişime de açılmıştır!

---

240121-Bknz. Güncel e-Kaynaklara Erişim Olanakları için;

SBPB 1006-240121-GD3-İYE+Yo-AKT-Anadolu Kültür Tarihi kitabı (sbpsp.blogspot.com)


UYARI:

OGRIS üstünde ACK yürütücü gözüken SBPB Dersler öncelikli olmak üzere kaynaklar burada duyurulur. 

(Aslında ayrıca diğer tüm derslerin de birlikte temel ve yardımcı kaynak sayfasıdır.)

Derslere odaklı kaynakların dönemsel son listesi zamanla bu sayfada şöylece güncellenir: Duyurular yer yer aylık dönemsel olarak sağdadır. Gelen güncellemeler bu sayfanın içinde ise bazen üstlerde bazen de içlerindeki akışta kısımlar halinde küçük başlıklı ekler şeklinde (tarihsel 231022 gibi) güncellenir. 

Ayrıca ay içinde duyurulan güncellenmiş bu sayfaya benzer şekilde blog üst menüsünden de (bu sayfadan) yedek ve kolayca erişilebilirlikte sağlanmış haldedir.

Bu sayfada ders kitapları, temel ve yardımcı okuma kaynakları önerilmektedir. 

Ders Kitapları

Sınıflara ve dönemlere ayrılmış derslerle bağları kurulmuş şekilde altta önerilmektedir. 

Bu kaynaklar önceden temin ve okumalar için önerilmektedir.

Video

Diğer yandan ağdaki mevcut YT-videolar ise hızlı erişim olanakları nedeniyle gündem konularına intibak sağlayabilir.  O yüzden derinleştikçe daha derin konulara temas açısından videolar da izleyiciler için öncelik kazanabilir. 

Öneriler; 

Bulut içinde kategorik gruplanmış sınıf (yıl)+dönem+z/s+derse özgü hiyerarşi içinden erişimli bir şekilde kaynak tanıtımlarına hızla erişilebilir. Bu hiyerarşi alttaki gibi zamanla düzenlenmiş olacaktır:

Dersler:

https://drive.google.com/drive/folders/1s3u7iBk5RHb0LzakgHgPqSd_1UPXn1ub?usp=share_link

Kaynaklar:

https://drive.google.com/drive/folders/1jXPEd_VnKkyJX1WEuguWpqZmz6Xty4VJ?usp=share_link

Düzenlemeler derslerin bazı kitaplarına özgü tanıtım dosyaları şeklindedir.

ACK-Dersleri anahtar kelimesi ile çıkan dersler önceliklidir. 

Ancak böyle olsa da aslında tüm derslere yönelik öğrenci odaklı bir listeleme geliştirilmektedir, dolayısıyla bu ACK-grup dersleri ayrımı da zamanla yapay kalacaktır. Öğrenciye okuma olanaklarını hızla geliştirmesi için böyle bir ön hazırlık farkındalığı kazandırmaya yönelik olarak derslere intibak önceliği ve kolaylığı tanınmaya çalışılmıştır. 

Günümüzde her şeyi herkese anlatmak üzere konuşmak mümkün olamayacağından bölüm içi/dışı bu yazılı kültüre önem verilecektir.

1022 - Ek güncellemeleri

Bu alt kısınm ders kaynağı kitapların ön tanıtımlarına ait kodlamalarını alttaki gibi topluca anlatır.

Kitapların Kodlaması

Okuma kaynakları temel, yardımcı okumalar şeklinde sınıflandırılmıştır:

1.TO_Temel Okuma: Sınavlarda birinci öneme sahip ders kitaplarıdır.

2.YO_Yard Okuma: Derslerin tamamlayıcı yanı olup, dersler arası bağları güçlendirir.

--

3. OO (ÖO yerine) : (Ön okumalar) (TO/YO karmaşık kapsanarak çapraz sınıflandırır.)

4. KB : -Dersler arası Kategorik bağlar- (TO/YO daha da karmaşık kapsanarak matriks yapıda sınıflandırır.) 


---


1.TO_Temel Okuma: Sınavlarda birinci öneme sahip ders kitaplarıdır.

Hangi dersle TO olacak şekilde ilgili olduğu özellikle ders dizinleri (1s SP12)  altındaki kitaba özel dizinlerde (1SP1 MA KP it1) yazarlarıyla birlikte vurgulanmıştır. 

Dizinde+dosyalarda yazar baş harfleri ise küçük yazılıdır (it#) ve 

yazarın kaçıncı kitabı olduğu ise # ile belirtilmiştir. 

Dizinde+dosyalarda türkçe harflerde bazen küçük yada büyük yakın harfle yazılıdır (iYT#)(SP) 

---

2.YO_Yard Okuma: Derslerin tamamlayıcı yanı olup, dersler arası bağları güçlendirir.

#s: kaçıncı sınıfa ait olduğunu belirtir. 1s 1.sınıf 

$$_$$ : Dersin baş harflerinden oluşan kısa adıdır. ve bağlaçlı ifadeler varsa "ve" yerine "-" kullanılır. Büyük harfler şeklinde yazılır, 

bazen başına senesi bitişik (2SS) yada ayrık (2s SS) bir şekilde getirilir.

-

Bu okumaların kısayolları o ders dizinlerindedir, 

alttaki gibi YO altına yönlendirir ve diğer derslerle de dosya isimlerinde bağlar kurar.

Dersle öncelikli ilişkisi var:

Kısayol:

...Dersler\Kaynaklar\YO\1s\1s12yy_SP12_YO

-

Dersle ileri düzeyde kademeli ilişki silsilesi var:

Kısayol:

...Dersler\Kaynaklar\YO\1s+2s+3s\1iYE+2SS+2PKT+3ST

---

3. OO (ÖO yerine) : (Ön okumalar) (TO/YO)

Ders öncesi veya en geç ders sırasında yapılması gereken gelecek derslere de yönelik (ön okumaları) kapsayan önerilerdir.  

(Bu kaynakların ayrıca diğer derslerle de bağı dosya isimlerinde yine {...} şeklinde bazen yer almıştır. 

O ders dizinlerinde, TO veya YO olarak ancak o dönemlerde ayrıca dersler başlarken seçilerek ve daha detaylıca ele alınmış olacaklardır. O yüzden zamanla bu -kategorik bağlar- öğrenciler tarafından da kurulabilir.)  

[Hatta başka bölümlerin ileri dönem ki ilgili dersleri de izlenebilir şekilde bazı ses kayıtlarında kısa öneriler önceden şöylece yapılmıştır Ör: Adk MM ST [3mim_MS TKD].mp3]

---

4. KB : -Dersler arası Kategorik bağlar-

Dersleri özellikle odaklanılan Disipliner bazlı veya dersi yürütücüsü olan öğretim üyeleri açısından kolayca (10#) gruplamaya yarayabilir:


a.Disipliner bazlı gruplama:


Planlama

Coğrafya

Antroploji

Sosyoloji

Tarih

Ekonomi

Harita

Mimarlık

Peyzaj

Bilişim


Bu disiplinler arasında da yer yer geçişkenlikler olabileceği şüphesizdir. Ancak bu ayrıntılar derste veya ön hazırlık ses kayıtlarında öğretim üyesi hatırlatmalarının ötesinde artık zamanla öğrenci tarafından da kurulacaktır.


b.Dersin yürütücüsü olan öğretim üyeleri açısından kolayca gruplama:


ACK 

(ACK için 18 ders ayrıca belirtilmiştir. Ancak her dönem başında yürütücüsünün değişiklikler içerebileceği de açıktır. Ders planları şimdilik 4 öğretim üyesine kabaca eşitlendiği de belirtilmelidir.)

CB

AA

BİG


c. z/s: Zorunlu / Seçmeli ayrımları açısından kolayca gruplama:

z

s (s,ss)


Ayrılmış dizinlerde verilir:

s- sec

ss-sos sec


d. Yıl ve YY bazlı kolayca gruplama:

Alt dizinlere ayırmalar ve dizin/dosya kodlamalarının sürekli anılması şeklinde yapılmıştır:


1s

1yy

2yy


2s

3yy ...


e. YO 

1s 2s 3s (Sınıflar arası bütünleşik bağları vurgulayan YO dizinleri ayrı tutulmuştur.)


Ör:

S dizini:

S Sosyoloji kitabının bağları: 

1 2 3 snflrn ilgili (1SP, 1iYE, 2PKT, 2SS, 3ST) dersleriyle.txt


Adk: (varsa geçicidir) ACK "ders kitapları"


f. Kaynakça listesi

En basit diğer sade (tanıtımsz) öneriler ise burada (altta) listeleniyor:

Berger, J. (1990). Ways of seeing. Penguin Classics.

Debord, G. (2021). Gösteri toplumu. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

Foucault, M.(1978). The History of Sexuality. New York: Pantheon. Frey, A.E. (1998).

Anahtarlar:

Kaynaklar,Ders Kitapları,V Ders,V Etkinlik,SBP,8-EK+iletişim,9-Arsiv_Diger,Video,Güncellemeler, 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder