Güncellemeler!
Bknz. Güncel e-Kaynaklara Erişim Olanakları için;
SBPB 1006-240121-GD3-İYE+Yo-AKT-Anadolu Kültür Tarihi kitabı (sbpsp.blogspot.com)
---
UYARI:
OGRIS üstünde ACK yürütücü gözüken SBPB Dersler öncelikli olmak üzere kaynaklar burada duyurulur.
(Aslında ayrıca diğer tüm derslerin de birlikte temel ve yardımcı kaynak sayfasıdır.)
Derslere odaklı kaynakların dönemsel son listesi zamanla bu sayfada şöylece güncellenir: Duyurular yer yer aylık dönemsel olarak sağdadır. Gelen güncellemeler bu sayfanın içinde ise bazen üstlerde bazen de içlerindeki akışta kısımlar halinde küçük başlıklı ekler şeklinde (tarihsel 231022 gibi) güncellenir.
Ayrıca ay içinde duyurulan güncellenmiş bu sayfaya benzer şekilde blog üst menüsünden de (alttaki gibi) yedek ve kolayca erişilebilirlikte sağlanmış haldedir.
Ders Kitapları
Sınıflara ve dönemlere ayrılmış derslerle bağları kurulmuş şekilde altta önerilmektedir.
Bu kaynaklar önceden temin ve okumalar için önerilmektedir.
Video
Diğer yandan ağdaki mevcut YT-videolar ise hızlı erişim olanakları nedeniyle gündem konularına intibak sağlayabilir. O yüzden derinleştikçe daha derin konulara temas açısından videolar da izleyiciler için öncelik kazanabilir.
Öneriler;
Bulut içinde kategorik gruplanmış sınıf (yıl)+dönem+z/s+derse özgü hiyerarşi içinden erişimli bir şekilde kaynak tanıtımlarına hızla erişilebilir. Bu hiyerarşi alttaki gibi zamanla düzenlenmiş olacaktır:
Dersler:
https://drive.google.com/drive/folders/1s3u7iBk5RHb0LzakgHgPqSd_1UPXn1ub?usp=share_link
Kaynaklar:
https://drive.google.com/drive/folders/1jXPEd_VnKkyJX1WEuguWpqZmz6Xty4VJ?usp=share_link
Düzenlemeler derslerin bazı kitaplarına özgü tanıtım dosyaları şeklindedir.
ACK-Dersleri anahtar kelimesi ile çıkan dersler önceliklidir.
Ancak böyle olsa da aslında tüm derslere yönelik öğrenci odaklı bir listeleme geliştirilmektedir, dolayısıyla bu ACK-grup dersleri ayrımı da zamanla yapay kalacaktır. Öğrenciye okuma olanaklarını hızla geliştirmesi için böyle bir ön hazırlık farkındalığı kazandırmaya yönelik olarak derslere intibak önceliği ve kolaylığı tanınmaya çalışılmıştır.
Günümüzde her şeyi herkese anlatmak üzere konuşmak mümkün olamayacağından bölüm içi/dışı bu yazılı kültüre önem verilecektir.
1s
1yy
2yy
2s
3yy
4yy
3s
5yy
6yy
4s
7yy
8yy
1022 - Ek güncellemeleri
Bu alt kısınm ders kaynağı kitapların ön tanıtımlarına ait kodlamalarını alttaki gibi topluca anlatır.
Kitapların Kodlaması
Okuma kaynakları temel, yardımcı okumalar şeklinde sınıflandırılmıştır:
1.TO_Temel Okuma: Sınavlarda birinci öneme sahip ders kitaplarıdır.
2.YO_Yard Okuma: Derslerin tamamlayıcı yanı olup, dersler arası bağları güçlendirir.
--
3. OO (ÖO yerine) : (Ön okumalar) (TO/YO karmaşık kapsanarak çapraz sınıflandırır.)
4. KB : -Dersler arası Kategorik bağlar- (TO/YO daha da karmaşık kapsanarak matriks yapıda sınıflandırır.)
---
1.TO_Temel Okuma: Sınavlarda birinci öneme sahip ders kitaplarıdır.
Hangi dersle TO olacak şekilde ilgili olduğu özellikle ders dizinleri (1s SP12) altındaki kitaba özel dizinlerde (1SP1 MA KP it1) yazarlarıyla birlikte vurgulanmıştır.
Dizinde+dosyalarda yazar baş harfleri ise küçük yazılıdır (it#) ve
yazarın kaçıncı kitabı olduğu ise # ile belirtilmiştir.
Dizinde+dosyalarda türkçe harflerde bazen küçük yada büyük yakın harfle yazılıdır (iYT#)(SP)
---
2.YO_Yard Okuma: Derslerin tamamlayıcı yanı olup, dersler arası bağları güçlendirir.
#s: kaçıncı sınıfa ait olduğunu belirtir. 1s 1.sınıf
$$_$$ : Dersin baş harflerinden oluşan kısa adıdır. ve bağlaçlı ifadeler varsa "ve" yerine "-" kullanılır. Büyük harfler şeklinde yazılır,
bazen başına senesi bitişik (2SS) yada ayrık (2s SS) bir şekilde getirilir.
-
Bu okumaların kısayolları o ders dizinlerindedir,
alttaki gibi YO altına yönlendirir ve diğer derslerle de dosya isimlerinde bağlar kurar.
Dersle öncelikli ilişkisi var:
Kısayol:
...Dersler\Kaynaklar\YO\1s\1s12yy_SP12_YO
-
Dersle ileri düzeyde kademeli ilişki silsilesi var:
Kısayol:
...Dersler\Kaynaklar\YO\1s+2s+3s\1iYE+2SS+2PKT+3ST
---
3. OO (ÖO yerine) : (Ön okumalar) (TO/YO)
Ders öncesi veya en geç ders sırasında yapılması gereken gelecek derslere de yönelik (ön okumaları) kapsayan önerilerdir.
(Bu kaynakların ayrıca diğer derslerle de bağı dosya isimlerinde yine {...} şeklinde bazen yer almıştır.
O ders dizinlerinde, TO veya YO olarak ancak o dönemlerde ayrıca dersler başlarken seçilerek ve daha detaylıca ele alınmış olacaklardır. O yüzden zamanla bu -kategorik bağlar- öğrenciler tarafından da kurulabilir.)
[Hatta başka bölümlerin ileri dönem ki ilgili dersleri de izlenebilir şekilde bazı ses kayıtlarında kısa öneriler önceden şöylece yapılmıştır Ör: Adk MM ST [3mim_MS TKD].mp3]
SBPB 1006-240121-GD3-İYE+Yo-AKT-Anadolu Kültür Tarihi kitabı (sbpsp.blogspot.com)
---
4. KB : -Dersler arası Kategorik bağlar-
Dersleri özellikle odaklanılan Disipliner bazlı veya dersi yürütücüsü olan öğretim üyeleri açısından kolayca (10#) gruplamaya yarayabilir:
a.Disipliner bazlı gruplama:
Planlama
Coğrafya
Antroploji
Sosyoloji
Tarih
Ekonomi
Harita
Mimarlık
Peyzaj
Bilişim
Bu disiplinler arasında da yer yer geçişkenlikler olabileceği şüphesizdir. Ancak bu ayrıntılar derste veya ön hazırlık ses kayıtlarında öğretim üyesi hatırlatmalarının ötesinde artık zamanla öğrenci tarafından da kurulacaktır.
b.Dersin yürütücüsü olan öğretim üyeleri açısından kolayca gruplama:
ACK
(ACK için 18 ders ayrıca belirtilmiştir. Ancak her dönem başında yürütücüsünün değişiklikler içerebileceği de açıktır. Ders planları şimdilik 4 öğretim üyesine kabaca eşitlendiği de belirtilmelidir.)
CB
AA
BİG
c. z/s: Zorunlu / Seçmeli ayrımları açısından kolayca gruplama:
z
s (s,ss)
Ayrılmış dizinlerde verilir:
s- sec
ss-sos sec
d. Yıl ve YY bazlı kolayca gruplama:
Alt dizinlere ayırmalar ve dizin/dosya kodlamalarının sürekli anılması şeklinde yapılmıştır:
1s
1yy
2yy
2s
3yy ...
e. YO
1s 2s 3s (Sınıflar arası bütünleşik bağları vurgulayan YO dizinleri ayrı tutulmuştur.)
Ör:
S dizini:
S Sosyoloji kitabının bağları:
1 2 3 snflrn ilgili (1SP, 1iYE, 2PKT, 2SS, 3ST) dersleriyle.txt
Adk: (varsa geçicidir) ACK "ders kitapları"
---
Anahtar:
Kaynaklar,Ders Kitapları,V Ders,V Etkinlik,SBP,8-EK+iletişim,9-Arsiv_Diger,Video
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder