Bahar dönemine özgü 2 dersin akışı, son derste ve güz dönemi sonunda öğrencilerle toplantıda alttaki gibi detaylarıyla belirlenmiştir:
---
12/02/2024 - 1s2yy dönem öncesi - Son Ödev güncellemesi ile uyglnn tedbirler:
Ödev 240210: (1s2yy) 2 ders x 2 kitap = 4 kitap
---
Güncelleme - Yeni bir bilgi
Kaynakça (Bu Duyuru):
SBP1006 İYE-SBP1004 SP2-240104-GnlDuy2-Kaynaklar+Sınavlar+Moduller+Ödevler+Hedefler.txt
Geçmiş Duyurular (Kaynakça):
ŞBP ŞP (SBP1005): SBP1005-240104-GnlDuy12-1.sınıf Öğrencilerle 1.Güz Dönemi Sonu Toplantısı-1: "ŞBPB Eğitimi-1 (2023 Güz sonu)" (sbpsp.blogspot.com)
SBP1006 Bahardaki dersin 2. duyurusu alttadır.
SBP1006 İYE-SBP1004 SP2-240104-GnlDuy2-Kaynaklar+Moduller+Ödevler
Amaç
1.k - Kitabın kalanı tüm haftalarıyla şimdiden buluta konuldu ki,
eksik sunuları gönüllü tamamlayıp,
dersin adresine bulut linkiniz içine koyarak ders öncesinde gönderiniz.
(1. güz dönemi sonunda 14.h final öncesi derste konuşulduğu gibi işleme konulmuştur.)
Bknz.
KAYNAKLAR,SINAVLAR,MODÜLLER,
---
KAYNAKLAR
Bknz.OGRIS
SBP1006 İYE
SBP1004 SP2
Kitaplar her bir ders için 2'şer adettir ve elden temsilciye bir dönem öncesinden verilmiştir,
taslak paylaşım listesi alttaki modüllere göre şimdiden bekleniyor.
---
SINAVLAR (ve KAYNAK DAĞILIMI) -2
Sınavlar kaynaklar üzerinden yapılır:
Her sınavdaki soru ağırlıkları ise 2 farklı derste işlenen 2 ayrı kitaba göre yine eşit yapılmıştır:
Her sınavda toplam 20 test sorusu vardır, sınav süresi ise 35 dak. olur.
Her kitaptan eşit ve 10 ar adet test sorusu sorulur. Öğrenciye denk bir katılım fırsatı sağlanır.
Ancak bu dağılım dönem başında taslak bir değerlendirme olarak vardır.
Derse katılım puan dağılımı
Bu puan dağılımının gerçekleşmesi için öğrencinin belli bir ortak disiplini ve performansı da göstermesi gerekir, dolayısıyla bu dağılım vize sınavı öncesi veya sonrasında ya aynı şekilde bırakılır ya da kötüleştirilerek veya iyileştirilerek değiştirilebilecek şekilde belirlenir. Dönem başından verilen bu taahhütler de yine belli sınırlar (-+%10-20 yani +- 10-20 p) içinde esastır.
Soru ve puanlama dağılımları
Sınavlarda tüm sorular (20 adet olur), eşit ve 5p olarak puanlanır.
Sorunun kime ait olduğuna bakılmadan eşit puanlanır!
Soru dağılımları
Birinci (ana/ödev) kitaptan öğrenci 1/5 oranında sorarken, öğretim üyesi 4/5 oranında sorar.
İkincisi (yardımcı/ödev) kitaptan öğrenci 4/5 oranında sorarken, öğretim üyesi 1/5 oranında sorar.
Kitaplara özgü öğrenci sorusu ağırlığı:
Kitap 1.d/1.k Temsilciye verildi! (V+F+B Soru ağırlığı % 20 = 10 soruda 2 soru)
Kitap 2.d/2.k Temsilciye verildi! (V+F+B Soru ağırlığı % 80 = 10 soruda 8 soru)
Kitaplara özgü dersin yürütücüsünün soru ağırlığı:
1.d/1.k Temsilciye verildi (V+F+B Soru ağırlığı % 80 = 10 soruda 8 soru)
2.d/2.k Temsilciye verildi! (V+F+B Soru ağırlığı % 20 = 10 soruda 2 soru)
2 kitaptan öğrenci toplamı (%50) ile öğretim üyesi toplamı (%50) olup, yani en fazla denk olabilir.
Ancak bu oran vizede geçerlidir, yani önce taslak olup, vizeye kadar ve vizede öğrenci disiplin ve performansına göre tekrar güncellenir!
---
MODÜLLER
1.d/1.k
2.d/2.k
Vize öncesi ve sonrası (Ödev Süreçleri) ve Temsilci Görevi
Temsilcinin proaktif rolü ve haftalık takibi/bildirimi-1:
1.h öncesinden liste belirlenir: Önceki dönem sonu liste hazırlanmaya başlamış ve 1.h ders öncesinde bitmiş olacaktır!
Sadece derse sonradan eklenenler oldukça belirli boşluklara yerleştirilecek şekilde 1.h ödev almış olacaklardır.
Temsilcinin proaktif rolü-2:
Vize sonrası ilk hafta da boş geçirilmez.
(8.h veya 9.h olası devamsızlıklar 1.h dan temsilciye bildirilerek, temsilci tarafından dikkate alınmış olur, yani planlama önceden dönem başından yapılmış olur!
Haftalık Takip/Bildirim:
---
ÖDEVLER ve DEĞERLENDİRME-2
Ödev Teslimi
Öğrencinin Ödev Teslim Zamanı
Teslim Usulleri
Bulut arşiv ve ortak paylaşım
Ödev şablonları ve teslim süreç standartları
Öğrenci sunuları ve (test şablonunda ki) soruları tamamlayıp, öğrenci klasörünüzün içine üstte bildirildiği gibi zamanında koymuş olunuz.
Ödevi temsilciye ve dersin adresine otomatikman şöyle bildirilir:
Öğrenci klasörü yani bulut linkiniz içindedir. Oraya konulmuş olmalıdır.
Haftalık teslimi yaptığınızı, ders öncesinde üstte belirtilen saate kadar temsilciye ve CC: ders adresine ortak tek ve son bir e-posta göndererek bildiriniz.
Ödev dosyaları bu şekilde bulut üstünden öğrenci klasörü altında dosya teslimleri şeklinde yazılı ve/veya otomatikman yapılmış olacaktır.
e-posta gönderilirken, eke öğrenci klasörü linki dışında dosya konulAmaz,
sadece sürekli aynı öğrenci klasörü linki* (ortak alana önceden 1.haftadan kayıtlı olan) gönderilebilir, aslında temsilciye de otomatikman böyle iletilmiş olur.
Ödevi ayrıca derse kayıtlı herkes, dersin ortak öğrenci klasörleri dizini üzerinden bağlantılı olduğu için otomatikman görebilir şekilde her şey önceden ayarlanmıştır. Temsilci buraya bakmak ve listeyi haftalık işaretlemelerle bildirmek dışında başka bir şey yapmaz. Nu listede ortak alanda görünür haldedir.
O yüzden anlaşılırlık ve hız sağlamak üzere önceden belirlenmiş sunum ve soru şablonlarına ve dosya ismi formatlarına uyulur:
"dosya no + isim soyad + Ödev No+ tarih"
---
Ödev Kaynakları
---
Bu kaynakların ödevlerle işlenişinin haftalık modülleri ve ödev dağılımı da altta verilmiştir:
Haftalık Akış (Ödev)
Akış vize öncesi ve sonrası diyerek ayrılmış olsa da, usul ve esaslar aynıdır:
Tek kitap/Tek ders saati için/Dönemlik olarak /Tüm Öğrencilere denk paylaştırılmış olmalıdır.
**Vize öncesi ve sonrası ayrımı takip ve değişiklik kolaylığı sağlamak üzere yürütülen operasyonel bir ayrımdır:
Ancak akış 1.h ya kadar biraz farklılaştırılabilir de, o yüzden vize öncesi ve sonrası ayrılarak ifade edilmiştir.
Ödevde Ön Şartlar (Vizeye kadar 1.takip) (Vize sonrası 2.takip):
Vizeye kadar 1.takip:
- Vize sınavı özellikle belirleyicidir (Öğrenciye baştan/peşinen verilebilecek en fazla oranda puan öngörüsünde bulunulmuştur). Kitap/puan dağılım ağırlıkları, vize performansına göre -/olumsuza doğru bir yönde değiştirebilir!
- Vize sonrası veya ödevle çakışacak haftada devamsızlık olacaksa, alttaki gibi çözüm baştan belirlenir.: Ödev listesi ve programı devamsızlıklarla çakışır olamaz! Bunlar baştan elimine edilecek şekilde uygun yer değişikliklerine tabidir (2'li/karşılıklı kararlarla ödev teslimleri kişiler/gruplar arasında anlaşarak en baştan/1.h yapılır.)
- Teslim/ler, sunum ve sorular takip sistemli performansa tabi olur! Sonradan mazeret kabul edilemez! Liste, öğrenci performansının izlenmesini sağlar.
Vizeye kadar 2.takip:
- Aynı listede, öğrenci performansının izlenmesinden ibarettir.
Vize öncesi (Ödev)
1.d/1.k
1.k ilgili bölümleri 1-9h haftaya aslında 8 h ya dağıtılır. Çünkü 7 veya 8.h Vize olur!
Ders öncesinde bu bölümler ve sunuları öğrenciler tarafından 1.h dan itibaren paylaşılıp, derste sunulur ve
V+F+B için de alıntısız/orjinal (min.) 5+ test sorusu çıkarılır.
Bu sorular numara sırasında bulutta ilan edilen ortak bir dizinde de temsilci sayesinde arşivlenmiş olur.
**1k-sp2-VÖ-Soru Bankası: Sonra da her hafta ve en son sınavdan en az 2 hafta öncesi pazar akşama kadar 2 sütunlu sınav formatına da uygun şekilde tek bir soru bankası dosyasında toplanıp, paylaşılır.
Vize öncesi sorular bir 1k-sp2-VÖ Soru Bankası dizininde ve o isimle word dosyasında yerini alır.
V+F+B'de bu sorulardan toplam kısmi ağırlıklı olarak seçilerek sorulup, şöyle notlanacaktır:
(Her sınavda %20-40) (V için en az oran ile başlanır, FB için en fazla orana kadarda çıkarılabilir!)
Bu ödev bu dönemin dersi için geçerlidir.
---
2.d/2.k
2k-Yardımcı kitap/lar/dan da benzer şekilde bölüm ödevleri verilecektir.
Bölümler paylaşılıp, sunular halinde hazırlanıp, 1h-9h 2.d sunulacak ve V+F+B için de her bölümden 5+ alıntısız/orjinal test sorusu çıkarılacaktır.
***2k-sp2-VÖ Soru Bankası: Sonra da her hafta ve en son sınavdan en az 2 hafta öncesi pazar akşama kadar 2 sütunlu sınav formatına da uygun şekilde tek bir soru bankası dosyasında toplanıp, paylaşılır.
**Vize sonrası sorularda (vize öncesi gibi) ama ayrı bir 2k-sp2-VÖ-Soru Bankası dizininde ve o isimle word dosyasında yerini alır.
V+F+B'de bu sorulardan toplam kısmi ağırlıklı olarak sorulup, şöyle notlanacaktır:
(Her sınavda %80-60) (V için en fazla oran ile başlanır, FB için en az orana kadar düşürülebilir!) seçilerek sorulup, şöyle notlanacaktır.
Bu ödev bu dönemin dersi için geçerlidir.
---
Vize sonrası (Ödev)
Hatırlatma
Temsilcinin proaktif rolü-2:
Vize sonrası ilk hafta da boş geçirilmez.
(8.h veya 9.h olası devamsızlıklar 1.h dan temsilciye bildirilerek, temsilci tarafından dikkate alınmış olur, yani planlama önceden dönem başından yapılmış olur!
Sadece derse sonradan eklenenler belirli boşluklara yerleştirilecek şekilde ödev alır.
Bknz. (üstte) Ödevde Ön Şartlar (Vizeye kadar 1.takip) (Vize sonrası 2.takip):
1.d/1.k
Kitabın kalan kısmı da en baştan 10h-14h haftaya dağıtılmıştır..
Ders öncesinde bu sunular öğrenciler tarafından 1.h paylaşılıp, 10h-14h 1.derste sunulur ve F+B için de her bölümden yine 5+ test sorusu çıkarılmış ve her hafta düzenli teslim edilmiş olacaktır.
****Vize sonrası sorularda (vize öncesi gibi) ama ayrı bir 1k-sp2-VS-Soru Bankası dizininde ve isimle word dosyasında yerini alır.
F+B'de bu sorulardan üstteki gibi belirlenmiş toplam kısmi ağırlık içinde kalacak şekilde (her sınavda %20-40) (V için en az oran ile başlanmıştır, ancak FB için en az orana kadar düşürülebilir!) seçilerek sorulup, notlanacaktır.
Bu ödev bu dönemin dersi için geçerlidir.
+
2.d/2.k
9h ve sonrası için 2k-Yardımcı kitap/lar/dan bölüm ödevleri verilecektir.
Bölümler paylaşılıp, sunular halinde hazırlanıp, 10h-14h 2.derste sunulacak ve F+B için de yine her bölümden 5+ test sorusu çıkarılacaktır. 2k ödevi de zorunludur ve her hafta düzenli teslim edilmiş olacaktır.
**Vize sonrası sorularda (vize öncesi gibi) ama ayrı bir 2k-sp2-VS-Soru Bankası dizininde ve o isimle word dosyasında yerini alır.
F+B'de bu sorulardan üstteki gibi belirlenmiş toplam kısmi ağırlık içinde kalacak şekilde (her sınavda %80-60) (V için en fazla oran ile başlanmıştır, FB için en az orana kadar düşürülebilir!) seçilerek sorulup, notlanacaktır.
Bu dönemin dersi için geçerlidir.
---
ÖÜ/Öğr arasında yine Denkleştirilmiş (%50 öğrencide) V Sonrası Puanlama
FB için Kitaba göre soru sayılarında karşılıklı Puan Dağılım Ayarlaması:
Soru puanı eşit olup (4-5-6p) oynayabilir:
Teselli ödülü:
Seçmeli Soru (Program aksamazsa) veya
Performans Ödülü (Ödevler orta üstünde biraz kaliteli ise):
Soru zorluk dereceleri ve süresi ile duyarlılık analizi öngörüsü
---
Ezberden kurtulmak ve özgüveni sağlamlaştırarak yükselmek için;
TERCİHLİ PUANLAR etiketi üzerinden bu konu hk.da gelecek duyuruları izleyiniz.
SONUÇLAR
1.sınıf / 2.yy ile birlikte belirlenmiştir:
- Sınıfın verimini ve başarı ortalamasını her dönem arttırmak
- Katılımı bireysel/grup ilerlemeleri şeklinde görmek, değerlendirmek ve gelişimine destek olmak
- Sınıf ve ders dışında bireysel/grup çalışmalarına yer vermek
- Ödev ve araştırma kalitesini belirleyerek sürekli yükseltmek
- Mesleki ve meslekler arası rekabette ŞBP'yi görünür kılmak
Tüm dersler için geçerlidir.
---
Gelecek Duyurular:
DERSLERİN ORTAK HEDEFLERİ
1.sınıf / 2.yy ile birlikte belirlenmiş olacaktır:
(SBP1004) SP2
(SBP1006) İYE
- Tüm dersler için geçerlidir.
---
GELECEK HEDEFLERİ
1.sınıf / 2.yy ile birlikte belirlenmiş olacaktır:
---
İYE
*Yk-AKT-Anadolu Kültür Tarihi kitabı
Bu kitap (ana kitap=1.ders kitabı KT-Kültür Tarihi'ne göre) daha dar kapsamlı ve az sayfalıdır.
İçindekiler
Ünite-1 Tarih Öncesi Anadolu Kültürleri
Ünite-2 Erken Tarihi Dönem Ve Hitit Kültürü
Ünite-3 Urartu, Frig Ve Lidya Kültürleri
Ünite-4 Anadolu’da Hellen, Hellenistik Ve Roma Dönemi Kültürleri
Ünite-5 Anadolu’da Bizans Kültürü
Ünite-6 Anadolu’da Selçuklu Kültürü
Ünite-7 Osmanlı Kültürü
Ünite-8 Seçkin Kültürü Ve Popüler Kültür Arasında Cumhuriyet Dönemi Kültürü, 1920’lerden 1970’lere
---
Ünite-1 Tarih Öncesi Anadolu Kültürleri
Paleolitik dönemde Anadolu coğrafyasındaki ortamı açıklayabileceksiniz.
Neolitik dönemin özelliklerini ve unsurlarını ayırt edebileceksiniz.
Anadolu’nun kalkolitik dönem yerleşmelerini ve kronolojisini açıklayabileceksiniz.
Önasya ve Anadolu tarihinde İlk Tunç Çağlarının özelliklerini açıklayabileceksiniz.
Ünite-2 Erken Tarihi Dönem Ve Hitit Kültürü
Mezopotamya ve Anadolu arasındaki siyasi ve kültürel ilişkileri değerlendirebileceksiniz.
Hitit Devleti’nde tesis edilen merkezi devlet anlayışı, askeri strateji ve din politikasını açıklayabileceksiniz.
Anadolu’nun Demir Çağı-Geç Hitit Krallıkları kültürel çeşitliliğinin nedenlerini görebilme, sanat ve mimarideki dinamizmi fark edebileceksiniz.
Ünite-3 Urartu, Frig Ve Lidya Kültürleri
Urartu Krallığı’nın siyasi tarihini açıklayabileceksiniz.
Urartu kültürünün genel özelliklerini açıklayabileceksiniz.
Frig Krallığı’nın siyasi tarihini açıklayabileceksiniz.
Frig kültürünün genel özelliklerini açıklayabileceksiniz.
Lidya Krallığı’nın siyasi tarihini açıklayabileceksiniz.
Lidya kültürünün genel özelliklerini açıklayabileceksiniz.
Ünite-4 Anadolu’da Hellen, Hellenistik Ve Roma Dönemi Kültürleri
Hellen göçleri ve kolonizasyon sonrası Batı Anadolu’da yaşanan politik, toplumsal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri açıklayabileceksiniz.
Hellenistik Dönem’deki gelişmeler paralelinde Anadolu’daki tarihsel ve kültürel süreci tartışabileceksiniz.
Anadolu’da Roma egemenliğiyle birlikte yaşanan politik ve kültürel gelişmeleri örneklendirebileceksiniz.
Ünite-5 Anadolu’da Bizans Kültürü
Bizans’ın coğrafi sınırlarının genel özelliklerini açıklayabileceksiniz.
Bizans devlet yönetimi ve teşkilatını açıklayabileceksiniz.
Bizans’ın dini hayatını açıklayabileceksiniz.
Bizans’ın sosyal yapısını açıklayabileceksiniz.
Ünite-6 Anadolu’da Selçuklu Kültürü
Selçuklular döneminde Anadolu’daki devlet ve toplum yapısının tarihi oluşum sürecini açıklayabileceksiniz.
Selçuklular devrinde Anadolu şehirlerinin ve iktisadi hayatın yapılanmasını tartışabileceksiniz.
Selçuklular dönemi Anadolu’sunda Ahilik olgusunu ve medreselerdeki gelişmeleri açıklayabileceksiniz.
Ünite-7 Osmanlı Kültürü
Kuruluş yıllarında oluşan kültür ortamının genel özelliklerini açıklayabileceksiniz.
Klasik dönemde Osmanlı kültürünün ayırt edici özelliklerini sıralayabileceksiniz.
Osmanlı kültürünün yenileşme döneminde geçirdiği değişimi değerlendirebileceksiniz.
Ünite-8 Seçkin Kültürü Ve Popüler Kültür Arasında Cumhuriyet Dönemi Kültürü, 1920’lerden 1970’lere
Osmanlı İmparatorluğu’nun kültürel mirasına erken Cumhuriyet dönemi yönetiminin yaklaşımını ve kültür politikasına etkisini açıklayabilme; Erken Cumhuriyet dönemi kültür politikasını tanımlayabileceksiniz.
Erken Cumhuriyet Dönemi’nde benimsenen kültür politikasının yayılma araçlarını tanımlayabileceksiniz.
1950’lerden sonraki dönemlerde kültürel değişimin yönünü gösterebilme; Erken Cumhuriyet Dönemi kültür politikalarıyla izleyen dönemlerdeki kültürel değişimlerin temel farklılıklarını ortaya koyabileceksiniz.
---
Anahtarlar:
SBP,Kalite,Rekabet,3-KAYNAK,Misyon,Bireysel/Grup Çalışmaları,SBP1006,SBP1004,Gelecek Hedefleri,Verimlilik,Yaratıcılık,Vizyon,5-ODEV,Toplumsal sorumluluk,1-DUYURU,Kaynakça,
Ek
ACK-Dersleri,2023 haberleri,SBP1004,2023-2024,OrtakBulut,Dönemlik Süreç Bilgilendirmesi,2-DERS,Dizinler,İYE,11-BAŞARI,12-Altyapı,Bahar dersleri,2023-2024 Bahar,1-DUYURU,
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder