13 Nisan 2024 Cumartesi

İYE+SP2 Kalite toplantısının 2.bileşeni ile bazı ek tespitler

İYE+SP2 Kalite toplantısının 2.bileşeni sonrası bazı ek tespitler üzerine notlar da size değerlendirmeniz dileğiyle altta gecikmeksizin iletilmektedir.

Yürütücü/Kolaylaştırıcı:

Doç Dr Aziz Cumhur Kocalar

İYE

İnsan yerleşmelerinin evrimi dersinde sınav sonrasında verilen sınav sorularını defter kitap açık bir şekilde serbest ve 2 kez uzatılan geniş bir zaman diliminde değerlendirip doğru yanıtları bulmayı dahi denememenin yeterli bir izahı öğrenci tarafından yapılmamıştır.

SP 2

Şehir Planlama 2 dersi, alışık olunması beklenen teknik bilgiler içeren Şehir Planlama 1 dersinin devamı sayılır ve mesleki şehircilik eğitimine de öğrenciyi güncel uygulama örnekleriyle tanıştırarak hazırlar. Dersin genel anlaşılabilirlik düzeyinde uygulama örnekleri de sergilenerek verilmektedir.


---

Öğrencinin ödev almama ve yapmama tercihi

Öğrenci ise derslere basit okumalar yaparak gelmek yerine uzak kalmaktadır, bu şekilde derslere serbest ödevlerle katılım konusunda da isteksizlik belirgindir.

Dönem başında her iki ders için de sizlerle birlikte çalışıp, hazırlayıp, dönem ilk haftası  dağıttığımız, sizin aktif kalarak başarılı olabileceğiniz dönemlik ödevleri benimseyip yapmak yerine, kendinizi dürüstçe tartmaktan uzak kaldınız, baştan önlem almak yerine sanki hiç böyle başarısız olmayacak gibi yine ödev istemeyerek geri adımı tercih ettiniz. Size bu şansta bir daha verilemeyecek kadar ne istediğini bilmekten geri kaçabiliyorsunuz.

Size ders hem detaylı hem yüzeysel farklı yollarla yani derinlemesine ses kayıtlı 2 kez anlatıldı, ne kayıtları yeteri kadar dinleyip, ne de derse yeterince katılım gösterdiniz. 


Sizin kiminiz, derste de arasında ya sürekli konuşarak, yada uyumaktadır. Çoğunluğun ise görüntü olarak dersi dinler gibi durması demek ki yeterli değil. Öyle nasıl başarılı olmayı düşünüyorsanız, bu tür beklentilerin sonucunu da sınavda da beraberce gördünüz...

Bu durumlarınızı artık anlayıp, derse kopuk kalmamayı başarmanız gerekmektedir. Derse bu ilgisizlikler, hep sizin tercihiniz olursa ve bu da ancak sınavda ortaya çıkarsa son noktada yapılacak bir şey de kalmıyor demektir.


Ders öncesi okuyup, derse hazır gelip soru sormaktan da onca teşvik ve kolaylığa rağmen  uzak durdunuz, pasif (baştan notlu tercihle veya notsuz serbest halde de) ödev ve sorumluluklarınızı bildiğiniz halde yapmak yerine, kitap ve notları yeteri kadar okumayıp, kayıtları dinlemeyip ya da çalışmayıp, zayıf almayı tercih eden kendinizsiniz.


Size ders öncesinde en azından dinleyebilmeniz için ses kayıtları paylaşılıp, ders bütün detayları ile anlatıldı, bu kayıtları da herhalde hiç önemsememiş olduğunuz notlarınızla yeteri kadar ortaya çıktı. 


Kayıtları sınav öncesi son hafta kestiğim zaman buna çok üzülen de pek çıkmadı, üzülen 2 kişinin de öyle çok yüksek bir not aldığını göremedik. Bu konularda önce kendinize dürüst bir geri bildirim de bulunmayan da sizsiniz. Demek ki çabalarınız yeterli olamıyorsa, bu konuda daha çok çaba sarf etmeniz gerekiyor.


Karşıyı suçlayıcı olmak yerine, derse katılımsız kalmadan çalışmayı önceden düşünmeniz beklenirdi.


Anlamadığınızı tartışabilecek duruma gelmeniz sizin elinizdeydi, bu fırsatları kiminiz hiç değerlendirememiş durumda kalıyorken, kiminiz de çaba harcıyor ama yetersiz kaldığını görüp, üzülüyor ve pasifize oluyor. Bu tutumlar manidar.


Halbuki öz iradenizle gayret göstermeye devam etmeniz şart, başkalarının sözlerine bakarak vazgeçerseniz, kendinize de, emek veren bizlere de hem haksızlık eder, hem de çok yazık edersiniz. 

Sınavlar

Test kısım 78 puan üzerinden yüze taşınarak lehinize değerlendirildiği halde 40 genel ortalamasının da hala ancak 2 puan üzerine çıkabilmiş durumdasınız. Üstelik 78+32 puanlıkta klasik soruyu da harcamış durumdasınız. Size bu tür bir destekte bir daha asla sağlanmayacaktır!  


Yani kalan 22 puanlık klasik soru ile yüze tamamlanması gereken sınavı, bir de 110 puana kadar ekstra 10 puanlık klasik ek soruyla da değerlendirmeniz beklenildiği halde, bu klasik bölüme karşı olan geri duruşlar veya yetersiz hazırlıklar, size 32'de ort. 5 puanı bile zor getiriyor. Durumunuz klasik yazılı açıdan da vahim. Açık uçlu soru sorulduğunda da dahi soru bağlamından kopuksunuz.


Sınav demek ki klasik olsa başarısızlığınız diplerde kalacaktır. Bu şekilde çalışmalarınızı yazılı ifade etmekten uzak ancak şıklar arasında seçim yapmaktan başka yol izlemeyen ve sınav yöntemi de o kadar lehinize söylenildiği ve açıkça kolaylaştırılarak size anlatıldığı halde adeta onu da hiç dikkate alamayan bir durumdasınız.


Bir de sadece 2 soruluk boşluk doldurma yerine bile halen açık uçlu soru istiyorsunuz, ama o tür sorulara da ne yazacağınız belli değil, yazdıklarınız ise zaten oldukça dağınık, soruyu anlamaktan bile uzak ve hatta akıl yürütebilecek bir yakınlaşma bile göstermiyor. Soruya yanıt olarak ne yaptığınızı da bilmiyorsunuz. 


Kategorik ve kolay bir sekilde size kitaptan sadece içindekilerdeki başlıklar soruluyor, ama siz gruplamasız dağınık yanıt veriyorsunuz, yeri ... ile ayrı ayrı gösterildiği halde beklenenden çok uzakta bir biçimle dağınıklık sergiliyorsunuz. Bu durumda söylenenden ya da yazılandan ne anladığınız da oldukça şüpheli demektir.


Diğer yandan testlerde de akıl yürütme ve mantık sorusu yerine ezber ve bilgi sorusu ağırlıklı olsun istiyorsunuz, sınırlı tutulan bilgi sorularına verdiğiniz yanıtların ortalaması ise hiç yeterli değil, o da bu tercihinizle apaçık çelişiyor. 

Kısa deneme sınavı

Size verilen soruları bir deneme sınavı gibi yapmanız da bu yüzden istenildi, kendinizi görmeniz, ancak böyle mümkündü  ama yapmadınız... Bu kaçamaklar size fayda değil zarar getiriyor ve adeta zehirliyor. Size yol gösterilebilecek durumları da tıkıyorsunuz ve kendi başımıza kalıyorsunuz.


Demek ki böyle giderseniz, sizin için kimse bir şey yapamaz. Kendiniz bu tür tutumlarla devam edersiniz ve istemediğiniz sürece yol almanızı başkasının karşılıksız bir şekilde sürekli "anne babanız gibi" size emek harcayarak desteklemesi de pek mümkün değil. 


Karşılık bulmayan desteğimiz


Sizlere bu kadar emek vermek yüzünden, kendi hayatlarımıza size ayırdığımız zaman kadar zaman ayıramıyoruz. Ancak bunu takdir etmenizi de beklemiyoruz, sadece birazcık ilerleme görmemiz bizi motive edecektir. Bunu göremediğimizde sürekli sözle veya böyle yazılı anlatmaktan da oldukça bıkıyoruz.


Şüphesiz beklenen ilerlemeyi gösterebilenleriniz tabi ki var, ama sayıca sınıfın ancak yarısı. Hatta onlar da size destek olma yolunda yanınızda bulunuyorlar, bunu kalite toplantılarında hep birlikte görüyoruz. Kimileri de biraz bencilce kendi işlerine kapalı kalabiliyorlar, bu da onların tercihidir, ancak ileride bir gün onları daha da yanlızlaşmış olarak görmek istemeyiz. herkesi sosyal olmaya da zorlayamayız.


İşbirliği ve iletişim


İşbirliği iletişim gerektir, bunu yapabilmek ancak başlamakla ve derse de biraz daha katılımla mümkün olabilir diye uğraşıyoruz. Belki her şey zamanla gelişme gösterecektir, ancak bu yolculuğa da çıkmak esastır. Gecikme, bahaneler ve ertelemelerin size zaman kaybettireceği çok kesindir.


Ne istediğini bilmeyen, öneride bulunmayan, kendi lehine bir sınıf olarak ortak karar alamayan, anlamlı bir stratejisi olmayan, iletişim kuramayan, çalışma yöntemi geliştirmeyen ve sınavda da lehine olan durumları önceden defalarca blog ve toplantılarda duyurulduğu halde değerlendirmeye zamanında başlayıp, bunu başarılı bir sonuçla sınavda taşlandırma becerisi gösteremeyen bir hal sergiliyorsunuz. Bu tutumlar oldukça manidar.

Yöntem ve tercih sorunlarınız 

Size akıl yürütmeli, son 2 sınavdan aylar önce mantık sorusu ağırlıklı olarak sorulacak, ezber ağırlıklı bir sınav yapılmayacak deniliyor, ama siz doğru oranınızı yükselecek kadar odaklanmaktan da ve gerekli hazırlıkları zamanında yapmaktan da uzaksınız. 


Söylenecek pek söz kalmıyor, yapılabilecekler de çok sınırlı artık bu dönem, beklenen sona doğru size final ve bütünleme için ne kadar iyileştirilme yapılsa da, bunu katılımsız pasif bir öğrencilikle başarılı bir sonuca taşımakta zor, siz bu tutumları hiç yüzleşmeden izlediğiniz sürece zorlandığınız ve zorlanacağınız yine ortada...


Çözümü artık kendiniz üreteceksiniz denildiği halde aktif yeni bir tutumunuz da yok, kendinize özeleştiri yapabilecek şekilde destek olan dost bir seyirci dahi olamıyorsunuz. 


O yüzden verdiğiniz tepkiler de yersiz kalıyor, kendine ayna tutmaktan da çok uzaksınız. Böyle eğitilemez bir kilitlenme içerisinde kaldığınız sürece, işiniz gerçek hayatta da oldukça zor olacaktır. Ama bütün bunları aşmak hala elinizde.

Tutum ve gelecek

Önünüzde 4 yıl varken, onca çaba gösterilmesine rağmen bunun bir yılını harcamış durumdasınız, kalan 3 yılı değerlendirmek yerine eğer siz yanınızda olacak kişileri iyi seçer, yanlış yollara sapmadan, gayret gösterirseniz, karşılığını da mutlaka alırsınız, en azından şimdilik bunu unutmayın.


Hile yapanın, kendine ve karşısındakine zorluk çıkaranın, işbirliği yerine ortak yarara bencillik edip engel olanın, umursamaz duranın, ancak kendine zararı dokunur. Bu sözler size sürekli söylenemez, kendi kendinize söylemeyi öğrenemezseniz, çıkar yolu da bulamazsınız.


Siz sizin için o kadar emek harcayan ve size karşı dürüst olan, her zor anınızda yanınızda durmayı bilen birine karşı bile onu suçlamaktan da geri durmuyorsanız, yetmiyor belki yalan da söyleyebiliyorsanız ve böyle göz göre göre kaçamak yaptığınızı düşünüyorsanız, ancak kendinizi yanıltırsınız...

Kendinize bu kadar da yazık etmeyin lütfen.


Siz daha iyisine layık olmaya ancak doğru bir yöntem izleyerek ve buna gayret gösterdiğiniz sürece ulaşacaksınız, tersi durumları ise hemen unutun ve başarıya böyle ulaşın.


Başarılar ve iyi bayramlar dilerim.


Değerlendirmeniz dileğiyle...


Anahtar

Vizyon,Kalite,Gelecek Hedefleri,2023-2024,İYE,SP 2,1sbp2023,2023-2024 Bahar,Öneriler,


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

SP 1 - Vize sonrası - 2.ödev (Final-Büt.) - Şehir Sunum Ödevleri

Vize sonrası için - 2.ödev (Final-Büt.) - Tekli Şehir Sunum Ödevleri - Haftalık Beyan Listeniz, Bu Hafta 12/Kasım Derse Kadar Hazır Olsun: N...