Üst Menü

Üst Menü 1.Sınıf (+Bknz. Temel Blog Menü Sayfaları)

8 Temmuz 2024 Pazartesi

(iye ve sp2) 2024 Bahar Bütünleme sınavları sonrası bazı değerlendirmeler

(iye ve sp2) 2024 Bahar Bütünleme sınavları sonrası bazı değerlendirmeler

Başarısızlık tespiti

Bütünleme sınavlarında her iki dersten de (iye,sp2) bu kez hiçbir öğrenci geçememiştir. 

Ancak geçen dönemde tek ders (sp1) vardı ve sınırlı da olsa geçen olmuştu (1 kişi: Y).


Başarısızlığın olası sebepleri

Başarısızlığın olası sebeplerini ifade etmenin öncesinde, sınavın doğal akışında bir öğrencinin kendiliğinden katılımıyla güzel bir karşılaştırma kriteri de oluşmuştur.


0

Bu karşılaştırma kriteri:


Ön Tespit: 

Sınava giren öğrencilerin sınav sonrasında sonuçlar açıklandıktan sonra da yapılan kalite toplantısında net bir geri bildirimde bulunmamaları nedeniyle  yeterli çalışmayı yapıp yapmadıkları bilinmemektedir. 


Teste deneysel bir katılım:

Sınava deneysel olarak kendi isteği ile gelen finalde başarılı olmuş olan bir öğrenci vardır ve arkadaşlarını yalnız bırakmama manevi bulunurluğu ile destekleme adına kendisi sınav salonuna gelmiştir ve onlara beklemek istemiştir. Öğrencinin arkadaşlarıyla gelmesi çok değerlidir, bu farkındalıkla testi de yapması için bir vesile olsun diyerek, kendisi de sınava ayrıca davet edilmiştir. Bu öğrencinin ~20 dak içinde soruları kendi ifadesi ile "hiç çalışmadan" yanıtlamasına karşın (70) aldığı açıkça görülmüştür.


Bütünlemedeki genel başarısızlığın olası sebepleri:


1 70 barajı:

Başarısızlığın sebeplerinden ilki, 70 barajının geçilememesidir. 

Ancak bütünleme de, sınıfın final ortalamasına göre bütünleme ortalaması nispeten yükselse de, ne yazık ki 70 barajının geçilmesi için yeterli olmamıştır.


Değerlendirme adil, tutarlı ve önceden de öğrenci öngörüleri ile (tahmini notla sınav sonunda kağıtlarında da kendilerince ifade ettikleri gibi) kestirilebilir olduğu için öğrenci bu barajın ve nasıl başarılı olabileceğinin oldukça farkındadır.


Hatta o yüzden sınava girmeyenlerin de olduğu düşünülmektedir. Sınava girmeyen öğrencilerin gerekçesinin ise bu barajı aslında geçmekte zorlanacaklarını en baştan kabul etmelerinden ve bu durumlarını da final sonrası kaldıklarında ve o sıradaki 1.kalite toplantısında ifade etmelerinden bilinmektedir. 

Bknz. Bütünleme öncesi genel başarısızlığı arttırıcı bazı sebepler.


2 Öğrencilerin düşünceleri:

Bu sınava giremeyebileceklere dair öğrencilerin düşünceleri, final sonrası 2.kalite toplantısında da birebir alınmış olduğu için burada tekrar hatırlatılmak üzere ele alınmıştır.


Özellikle başarılı olma potansiyeli yüksek olanların da bütünlemeye gelmemeleri biraz düşündürücüdür.


3 Sınava gelememenin önemli diğer bir gerekçesi: 

Sınava gelememenin önemli diğer bir gerekçesi ise ayrıca önemli olabilir: 


Özellikle uzak bir şehirden gelmeleri ve lojistik olarak sorunlar yaşayabileceklerinden ötürü zorlandıkları idi. 

Bknz. Final sonrası 2.kalite toplantısı. 


4 Diğer Tutarsızlıklar:

Ancak uzaklık ve lojistik sorunlarını ifade eden bir öğrenci (T) sınava gelmiştir. 


Aslında geleceğini ifade eden diğerlerinden ise (Y,... ) gelmeyenler olmuştur. 


Dolayısıyla sınava gelmeyenlerin gerekçeleri de kendilerine özgü olabilir.


Ancak geri bildirim eksikliği burada da kendini yine göstermektedir. 


5 Bütünleme soruları 

Son olarak bütünlemede daha önce sorulmuş sorulardan bazıları yeniden sorulduğunda dahi bu durum da, öğrenci tarafından fark edilememektedir ve bunun da öğrencinin yeterli ilgiyi zamanında gösteremediğinin açık bir kanıtı olmuştur. 


Sonuç


Bütünleme için hazırlanan sorulara, gösterilen özene ve sınav için harcanan tüm emeklere karşın ayrılan bu kaynakların boşa gitmesi de oldukça düşündürücüdür.


Öneriler


Doğal bir sınav hakkı verilmiş ise o sınava girilmelidir.


Ders tekrarlanarak onaylanan bu benzer başarı oranları üzerinden başarısızlıkların da olabileceği gerçeğini oldukça arttırıcı derecede makul kılmaktadır. Bu sınavda da başarısızların durumlarını kabul edip, belirtildiği şekilde eksikliklerinin üzerine gidebilecek tarzda boş olan dönemlerinde (yazın), çok daha uzun vadeli ve tempolu olarak düzenli yani tempolu çalışmaları gerekmektedir.


Aksi halde ders, öğrenci lehine de her nasıl yapılandırılsa yapılandırılsın, başarısızlık kaçınılmaz bir şekilde gelir.

Öğrencinin mevcut durumu düzelemez ve sürerse, yani kendileri tarafından kolaylıkla kabul edilmez ve değiştirilemez ise başka bir şey de yapılamaz. 

Burada kendilerine de bu yıl boyunca yazılı ve derslerle toplantılarda da sözlü olarak açıkça tespit edilerek, tekrarlı bir şekilde ifade edilerek belirtilmiştir.


Artık bu durumların kavranılması ve öğrenci lehine yapılan kalite toplantılarının ve sonrasında ki bu analizlerle üretilen tüm yeni teşviklerin de farkında olunması ve hiç küçümsenilmeden tanınan her olanağın zamanında değerlendirilmesi ve sınavlarda da görünür kılınması gerekir.


Ancak daha önce sorulmuş sorular sorulduğunda öğrenci, tarafından fark edilememesi de yine düşündürücü diğer bir gerçekliktir. 


Öğrencinin yeterli ilgiyi zamanında göstermesi açık ve önemli bir gerekliliktir. 


Öğrencilerimizin artık derslerde zamanında daha yüksek bir farkındalıkla ilerleyeceği düşünülmektedir.


İyi tatiller dileriz.


Anahtar


2024,Bahar,Bütünleme sınavları sonrası, Değerlendirmeler,iye,sp2

7 Temmuz 2024 Pazar

iye Büt. Sonuçları, Kalite toplantısı-2.bileşeni ve Son Yorumlar

iye Bütünleme Sonuçları, Kalite toplantısı-2.bileşeni ve Son Yorumlar

7/7:

Öğrencilerin sınav notu sisteme girilmiştir.

Girilen notlar Onaylanmıştır. 

Notlar sisteme başarıyla kaydedilip öğrencilere e-posta yoluyla bildirilmiştir.

Final Sınavı Sonuçları

Bütünlemede finalde ki gibi yine 22 test sorusu sorulmuştur.

2 ek soru 10p hediye soru değerinde olup, sınav 110p üzerinden değerlendirilmiştir.

110p üzerinden ... öğrencili sınıf ortalaması finale göre biraz daha artmıştır.

Bütünlemede 0 öğrenci geçmiştir.

Bütünleme için gelmesi beklenilen öğrenci sayısına göre sınava girmemiş öğrenciler olmuştur. 

O yüzden (gelmeyenler nedeniyle) sınava giren sayısı biraz daha azdır.

Kalite toplantısı-2.bileşeni

Sınav sonrası aynı salonda ~15 dak. süren kısa bir toplantı ile öğrenciyle görüşülmüştür. 
Kısaca birebir hem notları hem de sınavdaki başarıları/başarısızlıkları hk.da bilgilendirme yapılmıştır.

Sonuçlar ve Yorumlar

Bu bütünleme sınav dönemin gözlemleri de öğrencilerimiz için faydalı olması dileğiyle yine altta alt başlıklar halinde kısaca verilmiştir.

Sınav öncesi hazırlık ve alışkanlıklar

Öğrencilerin bazıları belki daha çok çalışarak gelenleri finale göre çok daha iyi bir not alabilmektedir. Hatta bu notu finalde aldıklarında dersi de geçebilmektedirler.
Ancak diğerleri ise sınav haklarını daha iyi kullanamadıklarından notları pek yükselememektedir. Bu durum ise düşündürücüdür. Belki diğer derslerde ki başarı da bu anlamda yine düşük olabilmektedir. 

Finale göre daha iyi bir not alabilenler olsa da 70 puan engelinin görünürlüğü
Bütünlemede 0 öğrenci geçmiştir.

Finale göre daha iyi bir not alabilenlerin çabası değerlidir, 
ancak bütünlemeye girmeyenlerle 70p alma şartına takılmaktadırlar, 
yine de bu puana yaklaşanlar olmaktadır. 4 soru daha yapmış olsalar bütünlemede de geçebilirler. 

Ancak finaldeki gibi ek sorular da olduğu halde ne yazık ki bu 70p şartının da sağlanamadığı görülmektedir.

70 puan engelini aşma önerisi

Sınava girmeyenler ve 10 kişi sayısı tutturulamaması nedeniyle 70p şartı yine bir bariyer oluşturmuştur.

Sınava girmeyenlerin ise artık seneye başarılı olmayı tercih etmiş oldukları düşünülmektedir. 
Derse odaklanma ve gösterecekleri çabalarının seneye çok daha iyi olması dileğiyle...

Sorular 

Sorular ise finale göre oldukça kolaylaştırılmış yollarla sorulduğu halde genel başarı yine düşük kalmıştır. 

Sorular vizeye göre de yine oldukça kolaylaştırılmış yollarla sorulmuştur. 
FB sınavlarının 2 ders için de benzer kitap puanlamaları da alttaki gibidir.

Öğrencinin daha çok benimsediği kitaplara öncelik verilmiştir: 
Kolaylaştırıcı bir kapsam, ağırlıklı puan vb. tarzda en uygun kabul gören yollarla talepte edildiği için önceden de net bir şekilde bildirilerek öğrenciye olumlu katkı sağlayıcı şekilde yönlendirme desteği sağlanmıştır. 

iye Bütünleme sınavı sonrası diğer bazı değerlendirmeler 

Bütünleme öncesi genel başarısızlığı arttırıcı bazı sebepler:

1
Başarısızlığın sebeplerinden ilki, 70 barajının geçilememe korkusudur. 
Bu yüzden sınava giren sayısı ve geçme beklentisi azalabilir.

2
Bütünleme de, sınıfın final ortalamasına göre bütünleme ortalaması nispeten yükseledebilir, ama 70 barajının varlığı da ortada duran bir gerçekliktir, geçilmesi için yeterli çalışma şarttır.

Değerlendirme adil, tutarlı ve (önceden de öğrenci öngörüleri ile) kestirilebilir olduğu için öğrenci bu barajın çalışarak nasıl geçilebileceğinin ve başarılı olabileceğinin oldukça farkındadır.
Geçen güz döneminde tek ders (sp1) vardı ve sınırlı da olsa geçen olmuştu (1 kişi: Y).

Ancak mevcut baraj zorluğu yüzünden sınava girmeyenlerin de olabileceği belirtilmelidir. 
Sınava girmeyen öğrencilerin gerekçesinin ise bu barajı aslında geçmekte zorlanacaklarını en baştan kabul etmelerinden ve bu durumlarını da final sonrası kaldıklarında ve o sıradaki 1.kalite toplantısında ifade etmelerinden bilinmektedir. 

3
Bu sınava giremeyebileceklere dair öğrencilerin düşünceleri, final sonrası kalite toplantısında da birebir alınmış olduğu için burada sadece hatırlatılmak üzere ele alınmıştır.

Özellikle başarılı olma potansiyeli yüksek olanların da bütünlemeye gelmeleri beklenmektedir, gelmemeleri onların dönem boyu olan emeklerini de boşa çıkaracaktır.

---

Geleceğe Dair Bazı Öneriler

(Öğrenci daha çok okumayı, araştırmayı ve yazmayı artık gecikmeden sevmek ve benimsemek durumdadır. Yoksa bu tür test sınavları da bir yere kadar sürdürülebilmiştir ve bu gidişe de artık son verilecektir.)
(Özellikle bu yaz tatilinde gelecek dönemlerin önceden bildirilen ders kitaplarının da okunmaya başlanması önerilir.)

Ör:
Bknz. Diğer ders (sp2) .... onun için de benzer sınav uygulaması esas alınmıştır.

Bütünleme sınavı koşulları 

Bütünleme sınavı için soru hazırlama, okulun olanaksızlıklarını aşıp, yazıcı bulma ve ondan çıkış alıp, soruları güvenilir ortamda çoğaltma vs. sonrası bir de sınava gelmeyenlerle karşılaşma oldukça üzücüdür. Bütünleme sınavı yapmanın fiziksel, zihinsel ve bir de dönemsel yaşanan çeşitli olumsuz koşulları da öğrencilerin katılımını etkileyerek düşürmektedir. Bu koşullar da ortak akıl ve sağlanabilecek kolaylıklar ile gelecekte daha da aşılmasını diliyorum.    

Öneri 

Artık önümüze bakıp, diğer sınavlara odaklanalım:
Diğer sınavlara öğrenci katılımı önemli ve değerli olacaktır.

Gelecek dönem ve seneler için ise sınıfa özgü bu son deneyimlerle birlikte yine daha sonra karşılıklı birlikte görüşmeler ve değerlendirmeler yaparız. 

Başarılar.

Anahtar

iye,1sbp2023,1SBP23,SBP 1s23,Kalite,SBP1006,

4 Temmuz 2024 Perşembe

1.sene Biterken: 2023-2024 Tespitleri ve Geleceğe Dair Bazı Öneriler

1.sene Biterken: 2023-2024 Tespitleri ve Geleceğe Dair Bazı Öneriler geçmiştekilere ilaveten altta bir süre (7.ayda) devam edecektir.

Tespitler 

İlk öğrencilerimiz 1.senesini tamamlarken, bu sene ders ve sınavlarda yaşadıklarını ve kalite toplantılarında paylaştıkları geri bildirimlerle birlikte özellikle bölümle ilgili zorluklarını, anlamaya özen ve çaba göstererek, özellikle de sosyal derslerde bunun için ek zamanlar ayırarak, karşılıklı çok ciddi bir çaba sarf ediyor olduk. 

Mesleğin ve üniversitedeki mesleki eğitimin beklentileri gayet açıktır. Lütfen en azından okutulan kaynaklar üzerinden bunları artık araştırınız.

... 

Geleceğe Dair Bazı Öneriler

Kitap ve kaynaksız ders olmaz. Ders tek bir kitapla da geçiştirilemez.  

Sadece sunulara güvenilerek ders bir kaç satıra da indirgenemez. Bu yüzden derslerde sizler için özel üretilmiş ve güncel pek çok görsel, işitsel vb yollarla pek çok araç kullanıyoruz.

Öğrenci derste not tutmaya da alışmalıdır. Hayatta olduğu gibi her şey önünüze her zaman hazır bir şekilde gelmeyecektir. Mesleğe, derslere ilgi ve katılım esastır.

Sürekli bahaneler üreterek, hiç bir işte başarı sağlanması beklenemez. Öğrenci düzenli çalışmak ve derse katılarak, konuları tartışmak zorundadır. Ödevlerini yapmak ona sürekli hatırlatılmamalıdır. 

Öğrenci daha çok okumayı, araştırmayı ve yazmayı artık gecikmeden sevmek ve benimsemek durumdadır. Yoksa bu ilk yıldaki gibi test sınavları da bir yere kadar sürdürülebilmiş olacaktır ve bu gidişe de artık son verilmesi gerekecektir.

Özellikle bu yaz tatilinde gelecek dönemlerin önceden bildirilen ders kitaplarının okunmaya ve karşılıklı grup çalışmaları ile çoktan tartışılmaya da başlanması önerilir. 

Kitaplara, derslere ve sınavlara olan ilgisizlik açıkça başarısızlık getirir. Özensizlik vb. yollar size hiç bir katkı sağlamaz, zaman ve emek kaybı getirir, üstelik bir de ilişkilerinizi gererek, sinir bozar. 

Gündelik hayatta çok daha disiplinli bir şekilde düzenli yol almayı ve kendi yöntemlerinizi de artık geliştirerek, böylece hedeflerinizi tutturmayı seçmek zorundasınız.

...

Bkz. Bloglar/Duyurular

Anahtar

Gelecek,Öneriler,Kalite,1s,1sbp2023,1SBP23,SBP 1s23,Bloglar,Duyurular,

sp2 Bütünleme Sonuçları, Kalite toplantısı-1.bileşeni ve Son Yorumlar

sp2 Bütünleme Sonuçları, Kalite toplantısı-1.bileşeni ve Son Yorumlar

4/7:

4 öğrenciye sınav notu girilmiştir.

Girilen notlar Onaylanmıştır. 

Notlar sisteme başarıyla kaydedilip öğrencilere e-posta yoluyla bildirilmiştir.

Bütünleme Sınavı Sonuçları

Bütünlemede finalde ki gibi yine 22 test sorusu sorulmuştur.

2 ek soru 10p hediye soru değerinde olup, sınav 110p üzerinden değerlendirilmiştir.

110p üzerinden 4 öğrencili geçici sınıf ortalaması : 35,5 puan (%32,3) 

Bütünlemede 0 öğrenci geçmiştir.

Bütünleme için gelmesi beklenilen 7 öğrenci idi.

Kalite toplantısı-1.bileşeni

Sınav sonrası aynı salonda ~15 dak. süren kısa bir toplantı ile öğrenciyle görüşülmüştür. 
Kısaca birebir hem notları hem de sınavdaki başarıları/başarısızlıkları hk.da bilgilendirme yapılmıştır.

Sonuçlar ve Yorumlar

Bu bütünleme sınav dönemin gözlemleri de öğrencilerimiz için faydalı olması dileğiyle yine altta alt başlıklar halinde kısaca verilmiştir.

Sınav öncesi hazırlık ve alışkanlıklar

Öğrencilerin çalışarak gelenleri (~2 kişi) finale göre daha iyi bir not alabilmektedir. Hatta bu notu finalde aldıklarında dersi de geçebilmektedirler.
Ancak diğerleri ise sınav haklarını daha iyi kullanamadıklarından notları pek yükselememektedir. Bu durum ise düşündürücüdür. Belki diğer derslerde ki başarı da bu anlamda yine düşük olabilmektedir. 

Finale göre daha iyi bir not alabilenler ve 70 puan engeli

Finale göre daha iyi bir not alabilenlerin çabası değerlidir, 
ancak bütünlemeye girmeyenlerle 70p alma şartına takılmaktadırlar, 
yine de bu puana yaklaşanlar olmaktadır. 4 soru daha yapmış olsalar bütünlemede de geçebilirler. 
(Ör: FD alan 1 kişi olduğu görülmektedir.)
Ancak finaldeki gibi ek sorular da olduğu halde ne yazık ki bu 70p şartının da sağlanamadığı görülmektedir.

70 puan engelinin aşma önerisi

Sınava girmeyenler ve 10 kişi sayısı tutturulamaması nedeniyle 70p şartı yine bir bariyer oluşturmuştur.

Sınava girmeyenlerin ise artık seneye başarılı olmayı tercih etmiş oldukları düşünülmektedir. 
Derse odaklanma ve gösterecekleri çabalarının seneye çok daha iyi olması dileğiyle...

Sorular 

Sorular ise finale göre oldukça kolaylaştırılmış yollarla sorulduğu halde genel başarı yine düşük kalmıştır. 

Sorular vizeye göre de yine oldukça kolaylaştırılmış yollarla sorulmuştur. 
FB sınavlarının 2 ders için de benzer kitap puanlamaları da alttaki gibidir.

Öğrencinin daha çok benimsediği kitaplara öncelik verilmiştir: 
Kolaylaştırıcı bir kapsam, ağırlıklı puan vb. tarzda en uygun kabul gören yollarla talepte edildiği için önceden de net bir şekilde bildirilerek öğrenciye olumlu katkı sağlayıcı şekilde yönlendirme desteği sağlanmıştır. 

Geleceğe Dair Bazı Öneriler

(Öğrenci daha çok okumayı, araştırmayı ve yazmayı artık gecikmeden sevmek ve benimsemek durumdadır. Yoksa bu tür test sınavları da bir yere kadar sürdürülebilmiştir ve bu gidişe de artık son verilecektir.)
(Özellikle bu yaz tatilinde gelecek dönemlerin önceden bildirilen ders kitaplarının da okunmaya başlanması önerilir.)

Ör:
FB için vizeye nazaran güncellenip kolaylaştırılmış kitap soru puan dağılımı ve süresi alttadır - 
(İYE V. Bkz. 20/3: !)

KitaplarFB *puan100
KAPT test s.10660
KAPT ek test s.**166
Ş+E test s.10440
Ş+E ek test s.**
14
4

*FB soru #
** 1 Ek test sorusu

1 saatlik uzun sınav süresi tercih edilmemiştir. 
Bu yıl için 22 soruluk benzer testlerde en fazla 40 dak. ideal süre olarak sayılmıştır.
Diğer ders içinde (iye) benzer sınav uygulaması esas alınmıştır.

Bütünleme sınavı koşulları 

Bütünleme sınavı için soru hazırlama, okulun olanaksızlıklarını aşıp, yazıcı bulma ve ondan çıkış alıp, soruları güvenilir ortamda çoğaltma vs. sonrası bir de sınava gelmeyenlerle karşılaşma oldukça üzücüdür. Bütünleme sınavı yapmanın fiziksel, zihinsel ve bir de dönemsel yaşanan çeşitli olumsuz koşulları da öğrencilerin katılımını etkileyerek düşürmektedir. Bu koşullar da ortak akıl ve sağlanabilecek kolaylıklar ile gelecekte daha da aşılmasını diliyorum.    

Öneri 

Artık önümüze bakıp, diğer sınavlara odaklanalım:
Diğer sınavlara öğrenci katılımı önemli ve değerli olacaktır.

Gelecek dönem ve seneler için ise sınıfa özgü bu son deneyimlerle birlikte yine daha sonra karşılıklı birlikte görüşmeler ve değerlendirmeler yaparız. 

Başarılar.

Anahtar

sp2,1sbp2023,1SBP23,SBP 1s23,Kalite,SBP1004,