iye Bütünleme Sonuçları, Kalite toplantısı-2.bileşeni ve Son Yorumlar
7/7:
Öğrencilerin sınav notu sisteme girilmiştir.
Girilen notlar Onaylanmıştır.
Notlar sisteme başarıyla kaydedilip öğrencilere e-posta yoluyla bildirilmiştir.
Final Sınavı Sonuçları
Bütünlemede finalde ki gibi yine 22 test sorusu sorulmuştur.
2 ek soru 10p hediye soru değerinde olup, sınav 110p üzerinden değerlendirilmiştir.
110p üzerinden ... öğrencili sınıf ortalaması finale göre biraz daha artmıştır.
Bütünlemede 0 öğrenci geçmiştir.
Bütünleme için gelmesi beklenilen öğrenci sayısına göre sınava girmemiş öğrenciler olmuştur.
O yüzden (gelmeyenler nedeniyle) sınava giren sayısı biraz daha azdır.
Kalite toplantısı-2.bileşeni
Sınav sonrası aynı salonda ~15 dak. süren kısa bir toplantı ile öğrenciyle görüşülmüştür.
Kısaca birebir hem notları hem de sınavdaki başarıları/başarısızlıkları hk.da bilgilendirme yapılmıştır.
Sonuçlar ve Yorumlar
Bu bütünleme sınav dönemin gözlemleri de öğrencilerimiz için faydalı olması dileğiyle yine altta alt başlıklar halinde kısaca verilmiştir.
Sınav öncesi hazırlık ve alışkanlıklar
Öğrencilerin bazıları belki daha çok çalışarak gelenleri finale göre çok daha iyi bir not alabilmektedir. Hatta bu notu finalde aldıklarında dersi de geçebilmektedirler.
Ancak diğerleri ise sınav haklarını daha iyi kullanamadıklarından notları pek yükselememektedir. Bu durum ise düşündürücüdür. Belki diğer derslerde ki başarı da bu anlamda yine düşük olabilmektedir.
Finale göre daha iyi bir not alabilenler olsa da 70 puan engelinin görünürlüğü
Bütünlemede 0 öğrenci geçmiştir.
Finale göre daha iyi bir not alabilenlerin çabası değerlidir,
ancak bütünlemeye girmeyenlerle 70p alma şartına takılmaktadırlar,
yine de bu puana yaklaşanlar olmaktadır. 4 soru daha yapmış olsalar bütünlemede de geçebilirler.
Ancak finaldeki gibi ek sorular da olduğu halde ne yazık ki bu 70p şartının da sağlanamadığı görülmektedir.
70 puan engelini aşma önerisi
Sınava girmeyenler ve 10 kişi sayısı tutturulamaması nedeniyle 70p şartı yine bir bariyer oluşturmuştur.
Sınava girmeyenlerin ise artık seneye başarılı olmayı tercih etmiş oldukları düşünülmektedir.
Derse odaklanma ve gösterecekleri çabalarının seneye çok daha iyi olması dileğiyle...
Sorular
Sorular ise finale göre oldukça kolaylaştırılmış yollarla sorulduğu halde genel başarı yine düşük kalmıştır.
Sorular vizeye göre de yine oldukça kolaylaştırılmış yollarla sorulmuştur.
FB sınavlarının 2 ders için de benzer kitap puanlamaları da alttaki gibidir.
Öğrencinin daha çok benimsediği kitaplara öncelik verilmiştir:
Kolaylaştırıcı bir kapsam, ağırlıklı puan vb. tarzda en uygun kabul gören yollarla talepte edildiği için önceden de net bir şekilde bildirilerek öğrenciye olumlu katkı sağlayıcı şekilde yönlendirme desteği sağlanmıştır.
iye Bütünleme sınavı sonrası diğer bazı değerlendirmeler
Bütünleme öncesi genel başarısızlığı arttırıcı bazı sebepler:
1
Başarısızlığın sebeplerinden ilki, 70 barajının geçilememe korkusudur.
Bu yüzden sınava giren sayısı ve geçme beklentisi azalabilir.
2
Bütünleme de, sınıfın final ortalamasına göre bütünleme ortalaması nispeten yükseledebilir, ama 70 barajının varlığı da ortada duran bir gerçekliktir, geçilmesi için yeterli çalışma şarttır.
Değerlendirme adil, tutarlı ve (önceden de öğrenci öngörüleri ile) kestirilebilir olduğu için öğrenci bu barajın çalışarak nasıl geçilebileceğinin ve başarılı olabileceğinin oldukça farkındadır.
Geçen güz döneminde tek ders (sp1) vardı ve sınırlı da olsa geçen olmuştu (1 kişi: Y).
Ancak mevcut baraj zorluğu yüzünden sınava girmeyenlerin de olabileceği belirtilmelidir.
Sınava girmeyen öğrencilerin gerekçesinin ise bu barajı aslında geçmekte zorlanacaklarını en baştan kabul etmelerinden ve bu durumlarını da final sonrası kaldıklarında ve o sıradaki 1.kalite toplantısında ifade etmelerinden bilinmektedir.
3
Bu sınava giremeyebileceklere dair öğrencilerin düşünceleri, final sonrası kalite toplantısında da birebir alınmış olduğu için burada sadece hatırlatılmak üzere ele alınmıştır.
Özellikle başarılı olma potansiyeli yüksek olanların da bütünlemeye gelmeleri beklenmektedir, gelmemeleri onların dönem boyu olan emeklerini de boşa çıkaracaktır.
---
Geleceğe Dair Bazı Öneriler
(Öğrenci daha çok okumayı, araştırmayı ve yazmayı artık gecikmeden sevmek ve benimsemek durumdadır. Yoksa bu tür test sınavları da bir yere kadar sürdürülebilmiştir ve bu gidişe de artık son verilecektir.)
(Özellikle bu yaz tatilinde gelecek dönemlerin önceden bildirilen ders kitaplarının da okunmaya başlanması önerilir.)
Ör:
Bknz. Diğer ders (sp2) .... onun için de benzer sınav uygulaması esas alınmıştır.
Bütünleme sınavı koşulları
Bütünleme sınavı için soru hazırlama, okulun olanaksızlıklarını aşıp, yazıcı bulma ve ondan çıkış alıp, soruları güvenilir ortamda çoğaltma vs. sonrası bir de sınava gelmeyenlerle karşılaşma oldukça üzücüdür. Bütünleme sınavı yapmanın fiziksel, zihinsel ve bir de dönemsel yaşanan çeşitli olumsuz koşulları da öğrencilerin katılımını etkileyerek düşürmektedir. Bu koşullar da ortak akıl ve sağlanabilecek kolaylıklar ile gelecekte daha da aşılmasını diliyorum.
Öneri
Artık önümüze bakıp, diğer sınavlara odaklanalım:
Diğer sınavlara öğrenci katılımı önemli ve değerli olacaktır.
Gelecek dönem ve seneler için ise sınıfa özgü bu son deneyimlerle birlikte yine daha sonra karşılıklı birlikte görüşmeler ve değerlendirmeler yaparız.
Başarılar.
Anahtar
iye,1sbp2023,1SBP23,SBP 1s23,Kalite,SBP1006,
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder