11 Ocak 2024 Perşembe

Blog mesajlarına gösterilen ilgi Periyodik Grafik + Tablo ve Diğer Göstergeler

Blog mesajlarına gösterilen ilgi Periyodik Grafik + Tablo ve Diğer Göstergeler 


Tüm Zamanlar503
Bugün2
Dün70
Bu Ay129
Geçen Ay190

Blog mesajlarına gösterilen ilgiye yönelik farklı zamanlarda ölçümler alttaki gibi özetle verilebilir:


1. Final günü SBPSP Blog mesajlarına gösterilen ilginin saat ölçeği ile gösterilimi.

 



2. Tüm zamanlar 



3.  Son 3 ayki ilgi




 


4. Yayınlar

Yayınlar

SBP1005 Devamsızlık
ŞBP-Şehir Planlama Dersi (2023-2024) tarafından yayınlandı
37
SBP1005-240104-GnlDuy11- 2023-2024 Güz - SP 1 - Dersin genel sınavları ve Öneriler
ŞBP-Şehir Planlama Dersi (2023-2024) tarafından yayınlandı
29
SBP1005-240104-GnlDuy12-1.sınıf Öğrencilerle 1.Güz Dönemi Sonu Toplantısı-1: "ŞBPB Eğitimi-1 (2023 Güz sonu)"
ŞBP-Şehir Planlama Dersi (2023-2024) tarafından yayınlandı
15
SBP1005-240104-GnlDuy10- 2023-2024 Güz_Geçmiş döneme ait son değerlendirmeler
ŞBP-Şehir Planlama Dersi (2023-2024) tarafından yayınlandı
14
Ders etiği
ŞBP-Şehir Planlama Dersi (2023-2024) tarafından yayınlandı
5
SBP1005-231007-GenDuy2-Ogr-Ortak çalışma için paylaş ve Kayıtlara erisim iste (1-DUYURU,2-DERS,3-KAYNAK,4-MODUL-HAFTALK,5-ODEV,6-SINAV, 7-YOKLAMA, 8-EK+iletişim,9-Arsiv_Diger,10-SES+Video,OrtakBulut)
ŞBP-Şehir Planlama Dersi (2023-2024) tarafından yayınlandı
5
2023 haberleri
ŞBP-Şehir Planlama Dersi (2023-2024) tarafından yayınlandı
4
Vize ve sonrası
ŞBP-Şehir Planlama Dersi (2023-2024) tarafından yayınlandı
4
SBP1005-231031-GnlDuy8-4h-7h Vize Öncesi Odaklı Son Akış
ŞBP-Şehir Planlama Dersi (2023-2024) tarafından yayınlandı
3
Vize not dağılımı
ŞBP-Şehir Planlama Dersi (2023-2024) tarafından yayınlandı
3
Öğrenci ortak paylaşım
ŞBP-Şehir Planlama Dersi (2023-2024) tarafından yayınlandı
3
Final ve Bütünleme Yolunda Disiplin
ŞBP-Şehir Planlama Dersi (2023-2024) tarafından yayınlandı
2
Cumhuriyetimizin 100. yılı kutlu olsun.
ŞBP-Şehir Planlama Dersi (2023-2024) tarafından yayınlandı
2
SBP1005-231022-GenDuy7-SK-Şehircilik kütüphanesi
ŞBP-Şehir Planlama Dersi (2023-2024) tarafından yayınlandı
2
SBP1005-Şehir Planlama Dersi (2023)
ŞBP-Şehir Planlama Dersi (2023-2024) tarafından yayınlandı
2
V-Video Etkinlik+Ders
ŞBP-Şehir Planlama Dersi (2023-2024) tarafından yayınlandı
2
(NÖHÜ-MF-ŞBPB) Hoş geldiniz
ŞBP-Şehir Planlama Dersi (2023-2024) tarafından yayınlandı
2
OGRIS-SBPB ACK-Dersleri
ŞBP-Şehir Planlama Dersi (2023-2024) tarafından yayınlandı
1
Duyuru, Çağrı
ŞBP-Şehir Planlama Dersi (2023-2024) tarafından yayınlandı
1
SBP1005-231017-GnlDuy4-Snm+Ses 10- Ses kaydının dosya isminde anlam ve kodlama
ŞBP-Şehir Planlama Dersi (2023-2024) tarafından yayınlandı
1





5. Sayfalar

Sayfalar







SBP1005-240104-GnlDuy13- 2023-2024 Güz - FİNAL NOTLARI ve BÜT. için SON DEĞERLENDİRMELER FİNAL NOTLARI ve BÜT. için SON DEĞERLENDRİMELER

SBP1005-240104-GnlDuy13- 2023-2024 Güz - FİNAL NOTLARI ve BÜT. için SON DEĞERLENDİRMELER FİNAL NOTLARI ve BÜT. için SON DEĞERLENDRİMELER


12/1 - 2:49  

Notlar sisteme başarıyla kaydedilip öğrencilere e-posta yoluyla bildirilmiştir.

---

12 kişi devamsızdır.

17 öğrenciye sınav notu girilmiştir.

---

29 öğrencinin sınav notu sisteme kaydedilerek, ONAYLANMIŞTIR.

---

NOTLARIN İZLENİŞİ VE YORUMLAR:

1. Notunu arttıranlar 4 kişidir: Öneriler alttadır:

    2-3 tanesi vizeleri 30-35 olsa da şu an geçebilmişlerdir! Tebrikler.
    
    1 tanesi henüz yılmadan biraz daha çok gayret sarfetmelidir ki o da geçsin.
    

2. Notunu koruyanlar 5 kişidir. Öneriler ve uyarıları alttadır:

    1 tanesi adeta 45 e sabit bir halde geçmiştir.
    1 tanesi de sınırları zorlayarak adeta 40 a sabit bir halde geçmiştir.    
    
    2 tanesi 30-35 arasında sabitlendiği için kalmıştır, çabasız olmaz.
    
 
3. Notunu düşürenler ise 8 kişidir. Uyarıları alttadır:
   
     1 tanesi yine 50 üstünde kalabilmiş olduğu için zaten bu kez rahatlamıştır.
    
     4 tanesi 40+ olanlardır ancak sınırlı ya da şaşırtıcı düşüşler yaşamışlardır, onlar artık hiç boşlayamazlar! İlk notlarının hakkını veremezlerse bu ders onların yakasına yapışır.

     2 tanesi 30-35 iken hala ilk düşüşün etkisinde kalmaktadırlar, halbuki bu anafordan halen çıkabileceklerinin farkında olmalılar!    

---

İPUÇLARI

. Final veya Büt. için 36 ve üstü sizi kurtarabilecekken 35 ile kalmışsanız, 

bunu bir daha kendinize ve bizlere yaşatmamayı tercih etmelisiniz!

. Yüksek nota güvenip, boşlayanlar disiplinli süreç kontrolüne girerek, belirtilen eksiklerinizi tamamlayınız. 

. Sabitlenenler kendi kendinize harekete geçemiyorsanız, destek alınız. 

. Düşüşe uğrayanlar, kendinizi çok daha nesnel ve ağır eleştirel değerlendirmelere tabii tutunuz. 


. Her türü geribildirime açığız, bundan çekinmeyiniz. 

. Tüm bu ortak çabalar/ımız sadece sizin içindir.

Başarılar.

---

BAĞIL DEĞERLENDİRME İSTATİSTİKLERİ

Toplam Öğr. Sayısı: 29                 AA Alan Öğrenci Sayısı: 1

Değerlendirilen Öğr. Sayısı: 17         BA Alan Öğrenci Sayısı: 1

Devamsızlıktan Kalan Öğr. Sayısı:12         BB Alan Öğrenci Sayısı: 1

BDKL Altındaki Öğr. Sayısı:

(Devamsızlar hariç) 0

                CB Alan Öğrenci Sayısı: 3

BPAL Altındaki Öğr. Sayısı: 0 CC Alan Öğrenci Sayısı: 3

GSL Altındaki Öğr. Sayısı: 8 DC Alan Öğrenci Sayısı: 0

Sınıf Ortalaması: 38,35 DD Alan Öğrenci Sayısı: 0

Sınıf Düzeyi: Kötü FD Alan Öğrenci Sayısı: 0

Bağıl Değ. Katılma Limiti (BDKL):10     FF Alan Öğrenci Sayısı: 8

Başarı Puanı Alt Limiti (BPAL) :35  

Genel Sınav Limiti (GSL): 35


---

Notunu düşürenler 8 kişidir, soruların mantıksal kökenine dahi inilememesi son derece düşündürücüdür.  

Üstelik bu 8 kişiden vize notu başarılı sayılanların durumu da ayrıca şaşırtıcıdır!  
Sınavda sorulara tam olarak odaklanın...  


FF Alan Öğrenci Sayısı: 8     

Bütünlemeye çalışırken 11/1 toplantı önerilerine bakınız... 
Çünkü toplantıya gelmediniz...

Halbuki sonuçlar sınavda netleşmiş, sizlere de çıkışta anında otomatik olarak bildirilmişti,
ilk günden de sistemde resmileştirilmiştir ki, bütünlemeyi ihmal etmeden en uygun şekilde çalışmaya başlayıp başarılı olunuz...

Bu ayrıcalıklardan da faydalanamaz ve uygun şekilde davranamazsanız, 
başarılı olmanız için size özel artık herhangi başka bir destekte sunulamayacaktır! 

Başarılar.

---

Anahtarlar:

FİNAL,2023-2024,SP 1,1-DUYURU,FİNAL NOTLARI,BÜT. SON FIRSAT, TESPİTLER,DEĞERLENDİRMELER, 

SBP1005-240104-GnlDuy10- 2023-2024 Güz_Geçmiş döneme ait son değerlendirmeler

(4/1/2024 tarihli bir metindir.)

    (YENİ TESPİT-Final) (11/1/2024 güncellenerek yayımlanmıştır.)


Tespitler


Vizede genel başarı oranı (%40) oldukça düşüktür.

Finalde de ne yazık ki bu oran daha da düşmüştür! (YENİ TESPİT)


Final ve Bütünleme


Bu dönem final ve bütünlemede bu oranın ancak öğrencinin kendi ilgisini derse odaklamasıyla yerinde ve zamanında çalışmasıyla yükselmesinin sağlanacağı umulmaktadır.


Gelecek dönem için öngörüler ve tasarılar


Gelecek dönem için artık ödev de verilecektir, öğrencinin derse katkı ve katılımlarıyla notunu yükseltmesi için bu yolla da bir fırsat sağlanacaktır.


Gelecek dönem öngörüleri ve tasarıları için blog içi duyuruları izleyiniz. 

Bahar dönemi için 2 dersin de kaynakları şimdiden elden verilmektedir! 


Ödev paylaşım:


Bölümler, no sırasıyla önceden düz ve kolay bir şekilde dengeli ve bölüm bütünlüğü olacak şekilde paylaşılsın, herkeste teslim tarihini bilip, gününde tartışmasız mazeretsiz teslime hazır olsun. 

Süreç kalitesini net ve açık  tutumlar belirler, aksamalar olsa bile baştan belirlenen yöntem ve değerlendirme için kurallar esastır, sorunlar da öylece çözülmelidir.
 
Keyfiyet kabul edilemez. 

Uyarılar giderek hep azalmalıdır ve uyum da oluşmalı ki yol alınmış olsun... 

Kuralları uygulayamayanlara da artık pek bir şey yapılamaz. 


Çağrı 


Kendi aranızda ki konu ve sorulardan sormak istedikleriniz olursa da, çekinmeden zamanında doğrudan e-posta yoluyla iletişime geçiniz. 


Başarılar,

İyi çalışmalar. 

Anahtarlar:


Tespitler,Final ve Bütünleme,Final,Bütünleme,Gelecek dönem,Öngörüler,Tasarılar,Kaynakça,1-DUYURU,


Kaynakça:

Bknz.

SBP1005-240104-GnlDuy10- 2023-2024 Güz_Geçmiş döneme ait son değerlendirmeler.txt


SBP1005-240104-GnlDuy12-1.sınıf Öğrencilerle 1.Güz Dönemi Sonu Toplantısı-1: "ŞBPB Eğitimi-1 (2023 Güz sonu)"

1.sınıf Öğrencilerle 1.Güz Dönemi Sonu Toplantısı:

"ŞBPB Eğitimi-1 (2023 Güz sonu)" 

Çağrı

Final sonrası kalan öğrencilerle ara tatil ve bütünleme öncesi ŞBPB eğitimi konulu genel bir toplantının ilk taslak özetidir. Sınıf içi ve dışı, Bölüm içi ve dışı katılımlarla zenginleştirilmeye açıktır.

Yer ve Zaman (ŞP 1 dersi Final sonrası)

Final sınavı sonrası, D101 sınıfında 14:00 - 15:00 saatleri arasında yapılmıştır. 

Sınıfa temsilci vasıtasıyla mesaj gönderilse de, toplantıya öğrencilerden (başarısız olmuş olanlardan) çoğunun da katılmadığı görülmüştür. 

    Bu konuda bir planlama ve bilgilendirme sınav sonunda ki durumdan anlaşılmaya başlamıştı ancak önceden bu başarısızlığın artması yani başarının düşmesi gibi bir tespitte yapılamadığı için ihtiyaçta tam olarak bilinemedi ve toplantıya yönelik bir planlama da yapılamadığı için katılım düşük kalmış oldu, ... ?

...  ? :Yorumlar kısmına geri bildirimler yapabilirsiniz.

Hedef kitle (Ders ŞP 1)

Toplantının hedef kitlesi, 1.sınıf öğrencilerdir (Ders ŞP 1).

Aslında 1.sınıf öğrencilerden (özellikle finalde başarısız olmuş olanlarla) öncelikli bir toplantı niyetiyle çağrı yapıldı.

Ancak onlar katılmasalar da, onlara bu yüz yüze kanalla bir fırsat daha verilmiş oldu ve bu konularda bilgilendirme ve gerekli duyurular görüldüğü gibi yine buradan da sanal yollarla da yapılmaktadır ve sürekli yapılacaktır. Tabi bu tür toplantı ve çağrılar dışında her zaman yüz yüze de soru sorma şansı sınırlıdır. Bunun da kıymeti bilindiği ölçüde, bir karşılığı vardır ve öyle de olacaktır.

Katılım

Katılım 10 kişi civarındadır. Yoklama ilk fırsatta alınıp bana kitaplarla birlikte yarın iletilebilir (Temsilciye).
 
Katılanlar, derse ilgili olduğu görülen öğrencilerden oluştuğu söylenebilir. 

Diğerlerinin de ilgisi zamanla gelebilir, bu yönde iletişim ve etkileşim sürmektedir, hiç bir şeyde de henüz geç kalınmış değildir, ancak bu dönemde artık bitmektedir... 
Sanal veya yüz yüze katılımın ve etkisinin artması dileğiyle... 

Toplantı Gündemi

"ŞBPB Eğitimi-1 (2023 Güz sonu)" konusu üzerinden başlatılan ilk dönem toplantısıdır. 

Katılım ve yayılım oranında her final sonrası da veya dönemsel olarak doğaçlama seçilecek bir dersin final sonrası için belki geleneksel dönemsel olarak tekrarlanabilir. 

Alt Başlıklar

Toplantının "Gelecekte sınıf başarı oranını yükseltici yönde önerilerle ve meslek hayatına hazırlanmada 1.sınıfın ve  bölümün eğitsel açıdan rolü" konusunda kendiliğinden oluşan bir gündemi içeren alt başlıkları olmuştur. 

Toplantının Asıl Gerekçesi

TESPİT:

Toplantının gerçekleşmesinin doğal ve asıl gerekçesi ise final sınavı başarı ortalamasının vizenin de altında kalır şekilde düşük olmasıdır. Bu tespit, henüz deneysel ölçme yöntemleriyle ve ŞBPB'nde ilk kez yapılmıştır. 

OGRIS ve Notlar

Notlar; OGRIS'e girilince gerçek başarı "ORTALAMALAR"la da birlikte anlaşılacaktır. 

OGRIS sistemi ve ölçme yöntemleri 

Öğrenci de OGRIS sistemini, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini  henüz öğrenme noktasında olduğu için değerlendirme ve bilgilendirmelerin de, sağlıklı bir şekilde olması ve öyle kalması, öğrencinin başarıyı yakalaması açısından önemli görülmüştür.

Zaten yöntemlerini yeni geliştirecek olan öğrenciler için bu konu da önem taşımaktadır. 

"Herkes kendini sisteme ve dolayısıyla kendisi dışındaki dünyaya uyarlamaktadır."

"Bize düşen görev de, ortaklaşa yapıcı bir rol oynamaktır."

Amaç

Toplantının asıl amacı da, öğrenciyle katılımlı bir etkileşim içerisinde kalarak "Gelecekte sınıf başarı oranını yükseltici yönde öneriler" geliştirmektir. 

Ayrıca ve özellikle "meslek hayatına hazırlanmada 1.sınıfın rolü"nün anlaşılır olması ve öğrenci tarafından da yorumlanmasının sağlanması ve geri bildirimlerle mevcut süreç kalitesini sürekli arttırmaktır. 

Toplantıda son olarak "bölümün eğitsel açıdan rolü" konusunda da ek bir gündemi içeren alt başlıklar oluşmuştur. Bu konudaki diğer amaçta, bölüm düzeyinde 4 yılda verilecek olan eğitimin farklı basamaklarının ilişkisel derinliğini ve gelecek aşamalarının yerindeliğinin anlaşılır olmasının sağlanmasıdır. 

İşte bu yol ve yöntemler, kavranıldığı ve geliştirildiği oranda öğrenci de kendini önceden derslere ve mesleğe doğru bir şekilde hazırlayabiliyor olacaktır. Kitaplar ve ödev bilinci bu yönde geliştirilmek üzere kitaplar önce sesle sonra da odadan tanıtılmaya başlanılmış ve temsilci tarafından şimdiden de  paylaşılmıştır.

Temsil ve temsilci

Temsil ve temsilci seçimi konusunda insiyatif 10. hafta sonrasında artık öğretim üyesine geçmiştir, kendiliğinden yapılan seçim de şu anda sorunsuz ve kaliteli bir süreç içinde ilerlemektedir. Kendisine buradan da ayrıca teşekkür ederim.

Öneriler

Öneriler, önem ve etki dercesine göre sırayla alt başlıklara dönüştürülmüş, altta yer yer tespit ve çözümler şeklinde vurgulanmış, belki referans olabilecek önemli cümleler de renklendirilerek numaralandırılmıştır:

1. Yeniden mevcut durum tespiti

Önceden yapılmış önerilere ve öğrencinin görülebilir çabasına karşın başarı oranı biraz daha düşmüştür. Bunda final kapsamının vizeden daha fazla olması belki akla gelen ilk etkendir. 

ÖĞRENCİNİN İLK TESPİTLERİ (?):

Bir öğrencinin ifadesiyle  "250 sayfalık" (1) (biraz abartılı gelen zorluk şeklinde olumsuz görüşte barındıran) kapsama vurgudan da anlaşılır olduğu kadarıyla dersin finalde belirlediği dönemsel kapsam, bazılarını halen zorlayan bir hacimde olabilir. 
    Halbuki diğer bölümlere kıyasla bu dersin alt sınırı olarak kalacak olan daraltılmış bir kapsamı vardır.
    Belki bu konuda (1) ile benzer görüşü olanlar vardır ve bu kapsama da yeterince zaman ayıramamışlardır. Öyleyse altta yorumlarını ve varsa görüşlerini açıkça belirtsinler...?

2. Derste seçilen kitap ve sınavdaki kapsam (DERSİN ÇERÇEVESİ)

Derste seçilen kitabın öğrenci/ler tarafından da yeterince benimsendiği düşünülmektedir. 
    Yukarıdaki (1.) görüşü paylaşan öğrencinin, dönem içinde vizeden sonra 
"kitabın ne kadar önemli konulardan söz ettiğini", 
ancak 9. hafta da yeni okumaya başlayınca fark edişinde bu durumu belirtmesi ve sınıfça uygulamalı bir aksiyon da alınmasını sağlaması önemlidir ve bu anlamda kendisinin gecikmeli tercihine rağmen oldukça yerinde bir tespit olarak değer taşımaktadır.

3.Tahmin edilebilecek ilk temel/mesleki zorluk/lar:

TESPİT-Okuma eksikliği:

O yüzden belki tahmin edilebilecek ilk zorluk derse/kitaba ilgi/sizlik, okumayı erteleme davranışı ve aslında temelde sık ve düzenli okuma alışkanlığı eksikliğidir.

TESPİT-Mesleki:

Mesleki temel konuları (ŞP 1 ile henüz planlama ve kısmen tasarım) anlama ve mesleği kavrama noktasında bir takım zıtlıkların da derste fark edilişiyle birlikte oluşmaktadır. 

Ve bu durum aslında derse yönelik paniklenebilecek kadar farklı zorluklar da doğurmaktadır.

*[1] "Mesleki dış dünyadaki çelişkilerle dolu mevcut uygulama gerçekliğinin verilen teorik eğitimle kolay aşılamayacak kadar güçlüklerini şimdiden görmüş olmak"   

Aşağıda bu konudaki zorluklardan da öncelikle ve kısaca söz edilebilecektir:

*[1] Üstteki cümlede ifade edilen gerçeklik;
Çelişkili uygulamalarla dolu gerçek dünyanın mesleki doğrularını öğretmek noktasında öğretim üyesini de, zaman zaman dersi ve konuları uygulama örnekleriyle de birlikte anlatırken oluşabilecek yanlış anlaşılmaları önleme noktasında soluklandırmaktadır.

[2] Bu yüzden de "çelişkilerle dolu dünyada planlama yapma"nın yarattığı önemli bir zorluğun gerçeklik payı öğrenciyi de en baştan etkilemiş ve biraz da paniletmiş olabilir.

4.Öğrencinin mevcut eğitsel donanımı ve bilgi/beceri geliştirme kapasitesi 

TESPİT: 
Öğrenci üniversiteye eğitsel açıdan sağlıklı ve temel konularda düşünme yeteneği kazanacak şekilde donanımsal anlamda yeterli gelseydi, durum başka olabilirdi:

Belki o zaman, biraz daha doğru ve yanlışı ayırt etmeyi, haliyle neye, ne kadar ve nasıl önem vermesi gerektiğini de kavrayabilmiş olacaktı. 

Öğrenci üniversiteye zaten tam olarak böyle gelemediğinden, sağlıklı alışkanlıklarını da iyileştirici bir sürece artık durumunu fark ederek ve erteleyip, geciktirmeden kendiliğinden girmesi gerekmektedir. 
Aksi halde zorlukları da artacaktır!

5.İyileştirici süreçlerin sürekli yeninden inşaası

İşte bu düşünsel ayrımlara dayalı üstte biraz olsun söz edilebilen konu/lar, henüz tam olarak kavranamamış olabilir. 
    O yüzden  de, bu konularda hazırlık yapıldıkça, ters uygulamalara ve en önce de doğruya yönelik kendi seçimlerinde yeterli soğukkanlılık ve kararlılıkta zamanla kazanıldıkça gelebilecektir. 
Makul bir rasyonalite bu yollardan sağlanacaktır ve gerek görüldükçe dış dünyadaki çarpıklıklar da  kolayca elenebilecektir. 

[3] "Hiç bir güç sizi mesleğinizin onurundan mahrum bırakamaz."

Yani mesleki yetenekler ancak bilgi ve beceriler tartılarak zamanla kazanılacaktır.

Öğrenci üniversiteye zaten tam olarak böyle gelemediğinden, sağlıklı alışkanlıklarını da iyileştirici bir sürece kendiliğinden girmesi zorlayıcı olabilir, ancak bu konu mesleki bir gerekliliktir. 
Yeterlilik ise daha çok zaman gerektirir. Bizim ise sizlerle şimdilik sadece 4 senemiz var! 

[4] "Bu tür gerek ve yeter şartlar sağlanamadıkça, plancı olunması da toplumsal açıdan önemli bir tehlike yaratır."

6."Doğrular" toplumsal bir mirastır - kolayca yanlışlanamazlar !

FARKINDALIK ÖNERİSİ: 
Dersler, teorik anlamda doğrunun vurgulanarak işlenmesi yönünde ilerler ve böyle bir kapsamı içermektedir. Ancak uygulamada ki tezatlıklar, dersler sayesinde bazen mesleğe temas edici derecede yakın olarak kavranılabilir olsa da, genelde apayrı ve hemen doğrudan müdahale edemeyebileceğimiz toplumsal konu ve süreçlerin de oldukça karmaşık bir sonucudur. 

İşte uygulamalarda, o tezatlıklar "insanlık tarihi boyunca" hep vardır ve böyle oldukça da, farklı mesleki mücadeleleri de gerektirdiği uzmanlarca bilinmektedir. 
Bu yönde ki öğrencide oluşan yeni farkındalığın şüphesiz ki öğrencide, şimdiden sanki o çarpık ortamlara uyma zorunluğu da varmış gibi algılanacak şekilde baskı ve ezici bir durum yarattığı düşünülmektedir.

Çünkü gerçek hayattaki bu çarpıklığa uyumun, doğruları yanlışlamayı da beraberinde getirmesi söz konusudur. Halbuki eğitimde böyle  bir durum söz konusu edilemez. 

Eğitimde bu çarpıklıklar zaten doğru olarak kabul edilemez, o yüzden doğrular dururken de pek söz konusu edil/e/mezler, buna gerek bile duyulmaz, o yüzden bu tür uygulama çarpıklıklarını içeren çetrefilli konulara yeterince girilmez de...
ÇÖZÜM:    Bu tür uygulamalar, sizi hiç yıldırmasın!  

7.Kısa yolların faturası ağır olabilir!

Öğrenci çalışırken, test sorularının çıkabileceği temel yerlerin dışını es geçerse, bütünlüğü kurup kavrayamayabilir. 
ÇÖZÜM
    Kitaba yeterince tekrarla zaman ve emek ayırmalıdır.
    Zamanı kısa yoldan yöneteyim ve işi uzatmayayım derken, başarısız olabilir!

8.Öncelikle ezber yapma alışkanlığı terk edilmelidir.

TESPİT: 
Bir de kendilerinin de belirttiği gibi "ezber yapmakla yetinmek durumunda kalmaları", aslında bu durum da dersin onlardan beklediği bir beklenti değildir. 
 
ÇÖZÜM:
   Değerlendirmelerde ezber bilgiyi ölçme gibi öncelikli bir hedef yoktur! 
Bu tür bilgiler, ancak bütünlüğü içinde kavranıp, karşılaştırmalı olarak ayrıştırılabilir tutulmalıdır ve bilgi ölçmeye kalkışmak sınavlarda haliyle çok sınırlı kalacaktır.
Amaç, düşünmeyi ve aslında özellikle de sorgulamayı becermekte yatar.

Ancak önceki eğitim döneminden ezberle gelen öğrenci de, kendini bir nevi zehirlemeye alıştırarak dönüştürmüş olabilir, 

HATIRLATMA:
    bundan da kurtulmak yine mümkündür.
    Özetle, açılacak yeni derslerde de; 
Televizyonlarda ki gibi bir bilgi yarışması yapmıyoruz.
cümlesi hatırlanmalıdır.
(En azından, bu yolda birlikte çaba harcayacağız.)

9. 3.Dünya ülkelerinde yetersiz eğitim düzeyi ve bloke edilmiş düşünce yapısı 

TESPİT+ÇÖZÜM: 
Sorular mantığa ve akıl yürütmeye de uygun sorulur olduğu halde, bloke edilmiş bir düşünce yapısı varsa, doğru ve yanlış arasında ayrım yapılamayacak durumlarda kalınır ve aslında bu yönde ki zorlukların da öğrencinin zihninde ister istemez sürekli oluştuğu anlaşılmaktadır.
    İşte bu düşünce yapısı da düzeltilmelidir.

10.Sınavda kağıdın çizilmesi/karalanmasına dair kısa göstergebilimsel bir öneri

TESPİT:
Soruyu anladığınızı test yöntemleriyle eleme yaptığınızı hatta ciddi bir şekilde akıl da yürüterek yol aldığınızı kendinize ispat etmek zorunda kalmış gibi karalama yapmaktasınız... 

Biraz soluklanın ve sakin olun. Bunun için de önce yeterli okumaları yaparak hazırlanmış ve kapsamı bölüm ve ders düzeyinde kavramış olun. Sınava böyle giremezseniz başarılı olmanız da biraz zor gözüküyor.    

11.Sınav usulleri 

Sınavda kağıdın çizilmesi ile usul ve öneri olarak meşgul olunması istenmemektedir. Bu durum öncelikle hem bireysel yanıltıcı elemelere yol açabilir, hem de kağıt gizlenemediği oranda başkalarının da dikkatini çekebilir.

Bu yüzden ayrıca sınav usullerine de uymadığı gibi sonuçta sadece cevap anahtarı değerlendirilecektir. 

12.Gelecekte sınıf başarı oranını yükseltici yönde öneriler

Çok okumak ve okuduklarını anlama ve kavrama alışkanlığı kazanmak

Kavramları mantık silsilesi güderek doğaçlama kullanabilecek şekilde özet çıkaracak şekilde çalışmak

(Mesleki açık oturumlar - You Tube videoları izlenmelidir.)

... Yorumlar kısmına geribildirimlerle ekleri siz de yapabilirsiniz.


13.Meslek hayatına hazırlanmada 1.sınıfın rolü

Kendiliğinden ödev bilinci oluşturmak ve disiplin içinde kalarak uygulamak

Araştırma yapabilir hale gelmeye çalışmak üzere yeterli bilgi ve görgü donanımı kazanmak 

Sunum alışkanlığı kazanma yönünde ilk hazırlıkları yapmak 

...

14.Bölümün eğitsel açıdan rolü

Planlama disiplinin olmazsa olmazlarını anlayıp kavramak

Meslek etiği ve felsefesi kazanmak

...


SONUÇ

Şüphesiz ki; 2023 ile birlikte yenilenen bu şehircilik eğitimi araştırması, buradaki gibi kısadan kesilip bitirilemeyecek kadar derinleştirilebilmelidir. Şimdilik yerine ulaşması ve katılım da bulması dileğiyle...


Anahtarlar:

Toplantı,Etkinlik,Kaynakça,1-DUYURU,ŞBPB Eğitimi-1 (2023 Güz sonu),ŞBPB Eğitimi,2023, Güz sonu,SP 1,2023-2024,3-KAYNAK,2023 haberleri,6-SINAV,5-ODEV,Çağrı,


Kaynakça:

SBP1005-240104-GnlDuy12-1.sınıf Öğrencilerle 1.Güz Dönemi Sonu Toplantısı-1: "ŞBPB Eğitimi-1 (2023 Güz sonu)".docx

10 Ocak 2024 Çarşamba

SBP1005-240104-GnlDuy11- 2023-2024 Güz - SP 1 - Dersin genel sınavları ve Öneriler

SP 1 - Dersin genel sınavları ve Öneriler

Dersin genel sınavı da bu yıl (2023-2024 Güz) çoktan seçmeli test sorularından oluşmaktadır.

Dersin genel sınavları ve Öneriler alttaki gibidir.


Öncelikli öneriler

Sorularda mantık yürütme ihtimali her zaman elinizdedir, gerekli gördüğünüzde kullanabilirsiniz.

Yanlış doğruyu götürmez.

Hiçbiri şıkkı vardır. Diğer yanıtlarda olmayan/lar/ı kapsar, gerekirse işaretlenebilmelidir.


Sınav türü 

Sınav türü öğrencinin ilgi, istek ve dikkatine göre en geç dönem başı ilk hafta belirlenir. 

Öğrenciye derse seçme ve hazırlanma şansı vermek üzere bu sınav türü belirleme, 

bir önceki dönemin son haftalarında da yapılabilmektedir. 

Ör: SP2, İYE, 2023-2024 Bahar Aralık son derste yapılmıştır.

2023-2024 Bahar derslerinin (SP2, İYE) tüm sınavları da benzer şekilde yine test olacaktır.

Ancak yardımcı kitaplardan bölüm ödevleri de verilecek ve sınavlar için %40-20 arasında sorulabilir nitelikte soru çıkarılması da beklenilecektir. Bu seçimde öğrencinin güz dersindeki sınıf ortalamasının düşüklüğü etkili olmuştur. 

Öğrencilere böylece birbirlerine oranla farklı yetenekleri doğrultusunda kendilerini geliştirmek üzere ferdi ve grup çalışmalarını çeşitlendirmeye yönelik denk fırsatlar sunulmuş olmaktadır. 


Sınav süresi 

Sınav süresi öğrencinin dikkati düşünülerek 1 saatin altında kısa tutulmaya çalışılır.

Verilecek toplam süreyle orantılı olarak soru sayısı belirlenir.


SP 1: 1-20 test sorusu, 35 dak. 

SP 2: 1-20 test sorusu, 35 dak.  

İYE : 1-20 test sorusu, 35 dak.  


Soruların sayısı ise ilgili kaynak kitap/ların bölümlerine göre dağıtılır.

Bu dağılım alttaki gibi bölüm sayfa sayılarına yakın belli ağırlıklarla yapılandırılır: 


Öncelikle toplam soru sayısı belirlenmiştir. Ör: 20 soru (ŞBP 1.yıl- 2023-2024)

Ders ve ödevlerde kullanılan kaynak ve ağırlıkları dikkate alınır.

Ağırlıklara göre toplam sayfa sayıları ardından dikkate alınacaktır.

Sonra da ilgili sınava göre kapsanan bölümlerin karşılaştırmalı sayfa yoğunluğu dikkate alınır. 

Soru sayıları bölümlere göre ayrılıp toplanmaktadır. 

Sayfa sayısı dışında bölümün önemine göre en fazla 1-2 soru sayısında kayma olabilir.


Sınavda farklı türde becerilere yönelik dengeli dağılımlar 

Her sınavda alttaki gibi başka dağılımlara da önem verilmektedir:

Sorular, görsellere dikkati sınırlı da olsa belli bir oranda önemser: 

1-3 soru / 20 soru / Sınav


Sorular, sayısal verilere genel dikkati de sınırlı da olsa yine belli bir oranda önemser: 

1-2 soru / 20 soru / Sınav

(Tablolardaki sayısal veriler pek kullanılmaz, onlar fikir veren zamanla eskiyen sayısal verileri izleme önerisidir, kaynakları bilme ve izlemek üzere grektiğinde kaynaklara bakılma alışkanlığını sağlamak üzere önemsenir.)


Bilgiler birbirinden farklı kategorilere ayrılarak öğrenilmelidir: 

Bilgiler de kategorilerine ayrılarak yerine ve sınavına göre belli ağırlıklarda önemsenip, tekrar edilerek öğrenilmelidir.

Tekrarlar için bir dönem boyunca öğrenciye pek çok fırsat verilmektedir.


Çalışırken önemli bilgiler sürekli işaretlenerek ayıklanmalıdır.


Alışkanlıklar ve Hedefler

Sorgulama yapmak, karşılaştırma yapmak ve karar alabilme becerilerini geliştirmek önemlidir. 

O yüzden ezberlemeye yönelik eğilimlere oldukça az önem verilmesi gerekir.

Çalışma ve sınavda soru çözme sürenizi Tablo 1 e göre de ayarlayabilirsiniz.


3.dönemden itibaren güncel konulara yönelik sorular ya da yorumlar da mutlaka her sınavda olacaktır (2-3 soru / sınav). O yüzden derslere devam ve tartışılan konular da önem taşımaktadır. 


Tablo 1. Bu yıl Final ve Bütünlemede izlenen ağırlıklandırma (2023-2024 Güz)


bölüm soru# sayısı    Açıklaması

1-4         4         Vize öncesi


Vize          Vize sonrası 16 soru gelecektir.


5         3


6         4


7         3

8         3


9         2

10         1


Anahtarlar:

SP 1, Dersin genel sınavları,Öneriler,Final,Bütünleme,1-Duyuru


Kaynak:

Bknz. 

Bu blog: sbpsp.blogspot.com 

Bulut = Goggle Drive

1-Duyuru

SBP1005-240104-GnlDuy11- 2023-2024 Güz - SP 1 - Dersin genel sınavları ve Öneriler 

4 Ocak 2024 Perşembe

SBP1005 Devamsızlık

SBP1005 Devamsızlık

4/1 : İlan edildi.

Bknz.

OGRIS

Bulut

---

Devamsızlar:

Toplam 12 öğrenci Devamsız: 
Dönem sonunda sınavlara da giremezler.

Yoklamada - ile 9 tanesi bulut ekte görülüyor.
(Sult. 5 hafta devamsızlıkla kaldı.)
Yoklama listesi bulutta da (F+B sırasında) kısa süreli duracak.

Diğer 3 kişide OGRIS'teki asıl listeyle devamsızlar arasına eklendi:

Toplam 12 öğrenci devamsızlıktan kaldı. 

---

F+B'ye Girecekler:


17 kisi ise derse devam etti ve F+B'ye girebilecekler.

---

Anahtarlar:

SBP1005,Devamsızlık,7-YOKLAMA,1-DUYURU,



5 Aralık 2023 Salı

Vize not dağılımı

Vize kapsamı: 

İlk 7 haftada kitaptan görseller eşliğinde her hafta detaylı bir şekilde sözel olarak konu işlendi, ses kayıtları buluta da konuldu.   

8.haftada vize de öğrenci, ana ders kitabından ilk 4 bölümden sorumlu tutuldu, toplam 119 syf idi.

20# test sorusu verildi. 5 şıklı sorularda yanlış puan kaybettirmiyordu, yine de boş bırakanlar vardı.

Sınavda mantığın yardımıyla çözülebilecek sorular da bulunuyordu. Sınavın ortalama genel zorluk derecesi ise orta idi. 

Final ve bütünlemede kitabın sadece ilk 10 bölümü (281 syf) tamamlanıp, bunlardan sorumlu olunacağı düşünülürse, başarılı olanlar da daha çok çalışmalıdır. Final nispeten öğrenci için kolaylıktır, bütünlemede önceki yıllardan hareketle öğrenci de motivasyon kayıpları görülebilir.  

Sınava giren 18 öğrenci için ortalama not 41 idi; not dağılımı da alttaki gibidir: 

Vize sonuçları 5 Aralık dersten sonra OGRİS ile (6/12) ilan edilmiştir.

Listede 29 kişiden (18 öğrenci sınava girdi, 41 vize ortalaması, Not dağılımı 25-60)

40 ve üstü başarılı sayılırsa, 10 öğrenci geçebilir. Diğer 9 öğrenci kitaba daha çok çalışmalı, anlamadığı yerler varsa bunları derste önceden hazır ve aktif olup sormalıdır. 

Anahtar:

Vize,Kapsam,Not dağılımı,1-DUYURU,6-SINAV,

SP 1 - Vize sonrası - 2.ödev (Final-Büt.) - Şehir Sunum Ödevleri

Vize sonrası için - 2.ödev (Final-Büt.) - Tekli Şehir Sunum Ödevleri - Haftalık Beyan Listeniz, Bu Hafta 12/Kasım Derse Kadar Hazır Olsun: N...