20 Ocak 2024 Cumartesi

SBPB-GD-240120-GELECEK HEDEFLERİ

SBPB-GD-240120-GELECEK HEDEFLERİ

---

Dönemlik Düzenlemelere dair Dönem Öncesi 2 derse 4 kitapla Ödev Atama Bilgisi:

12/02/2024 - 1s2yy dönem öncesi - Son Ödev güncelleme:

Ödev 240210

(1s2yy)

2 ders x 2 kitap = 4 kitap

Bknz.


---


1.sınıf / 2.yy ile birlikte belirlenmiştir:

  • Bölümdeki öğrencilerin mesleki kimlik kazanmasına destek olmak
  • Uygulama projelerine olanak sağlayıcı ilk adımları atmak
  • Yaratıcı ve toplumsal sorumluluk alan öğrenciler yetiştirmek
  • Fakülte ve üniversite de disiplinler arası araştırma yollarıyla da mesleki bir bilinç kazandırmak.
Tüm dersler için geçerlidir.

 ---


Anahtarlar:

SBP,Kalite,Rekabet,3-KAYNAK,Misyon,Bireysel+Grup Çalışmaları,SBP1006,SBP1004,Gelecek Hedefleri,Verimlilik,Yaratıcılık,Vizyon,5-ODEV,Toplumsal sorumluluk,1-DUYURU,Kaynakça,

SBPB-GD-240119-Anketler (SP 1)

SBPB-GD-240119-Anketler (SP 1)

Mevcut sp1 anketleri de bu sayfada ayrıca değerlendirilmiştir:


Dersin öğrenci tarafından doldurulan dönem sonu değerlendirme anketlerinde "çok kötü" seçimi 2# ile sınırlı bir şekilde de olsa gözükmektedir. 

Genel Amaç ve Dersin Özelliği

Ders öğrenciye o döneme özgü beklenen en fazla katkıyı da sağlama amacındadır. Bu nedenle olabildiğince hakkaniyetli, yaratıcı yanların gelişmesine açık ve katılımla daha esnek ve dinamik bir yapıda yapıcı akışları devreye sokmaktadır. 

Halbuki ders yapıcı, yoruma açık ve baştan yapılan öğrenci tercihlerine göre şekillenen bir derstir. 

Katılım esastır

Böyle bir ders ortamı da, öğretin üyesinin tek taraflı anlatımları ile değil, öğrencinin de akılcı ve etkin etkileşim kanalları bulması ve yaratmasıyla sağlanır. 

Öğrencinin içine kapanıp, derste bulunsa da kopmuş bir şekilde durmasıyla değil şüphesiz.... 

Tutum ve Davranışlar

Bazı öğrencilerin ön sıraları boş bırakıp, sürekli arka sıraları tercih etmesi de ayrı bir sorun alanı yaratmaktadır. Ders ön tarafta daha etkin bir şekilde işlenirken, arkaya da ayrıca sesin ve görüntünün ulaşma ve ulaştırılma sorunu olduğu açıktır. 

Derste ayrıca özellikle arka sıralarda kendi arasında konuşmaların arttığı da bir gerçektir. Bu da dersin akışına bir başka engeli sürekli derste var kılmaktadır. 

Cep telefonu da derste açık tutuluyorsa sürekli ve dikkat çekici bir şekilde kullanılmamalıdır. 

Derse katılım ancak hazır gelerek ve aktif katılım sağlayarak mümkün olabilir.  

Üstelik dönem içinde vize sonrası tercih bildirimlerine göre ders işleme ve uygulamalardaki  yapılandırmalar yeniden söz konusu olabilmiştir. 

Bütün bu esnekliğe karşın "çok kötü" olanın ne olduğu ve nasıl telafi edilmesi beklendiği anlaşılamamıştır. Bu derece kötü olan bir durum varsa açıkça yerinde ve zamanında ifade edilmeliydi. Bu tür kapalı yorumların ne ifade etmek üzere yapıldığı bilinememektedir. 

Bu tür anket tercihlerine tek söylenebilecek şey, derse zamanında tam katılımın esas kabul edilebildiğidir. Sonradan gelen yorumlar da öğretim üyesini karalamaya yönelik kalır ve yapıcılığı tartışmalıdır. Öğrencinin bu tutumdan nasıl bir fayda sağlayacağı şüphelidir, o yüzden bu tercihinde yukarıda belirtilen baştan beri süregelen kendi payını da hiç unutmaması gerekir. 

Anketlerde diğer tercihler orta ve üstü, hatta daha yoğun gelen çok iyi tercihler derecesidir ki, onlara ve süreç içindeki yapıcı tüm katılımlar için sınıfa genel bir teşekkür de burada yeri gelmişken borç bilinir... 

---

Dönemlik Düzenlemelere dair Dönem Öncesi 2 derse 4 kitapla Ödev Atama Bilgisi:


---

Anahtarlar:

Anketler,SP 1,Katılım,Tercihler,


SBPB-GD-240118-GELECEK KADEMELİ GELECEK

SBPB-GD-240118-GELECEK KADEMELİ GELECEK

Mevcut sp1 anketleri de ayrıca değerlendirilmiştir:


---

12/02/2024 - 1s2yy dönem öncesi - Son Ödev güncellemesi ile uyglnn tedbirler:

Ödev 240210: (1s2yy) 2 ders x 2 kitap = 4 kitap


---

Blog kaynakçasından bir alıntı ve tespitler ile geleceğe yönelik diğer öneriler:

"Soru Bankası ve Ezber Sorunu üzerinden bir özeleştiri ve yeni bir umut alanı yaratma denemesi" 

başlığı ile sömestri de 1.sınıf (ilk) öğrencilerimize özel bir duyuru da bulunulmuştu:

TEST SINAVLARDAKİ BAZI SORUN TESPİTLERİ:

  • Tüm sınav sistematiği, test sınav türü için ne yazık ki hep ezber sorunuyla karşı karşıya kalmaktadır. 
  • Testin soru tipi de az olursa, örneğin çoktan seçmeli (tek yanıtlı) gibi ölçme ve değerlendirmede sınırlı ve zorlayıcı kaldığı bile söylenebilir.
  • Test teknikleriyle hazırlanırken ezberin çalışmaya da yakınsaması asıl sorundur.

İLK ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: 

  • Bu duruma karşı tek teselli ise çalışma sırasında sorgulama ve yaratım becerileri sürekli geliştirilerek  öncelikle soru çıkarılmasını sağlamaktır.
  • Bu sorgulamayı, eğitimde verilen ideal durumla, uygulamalara yönelik çarpıklıkları ayrıştırmak üzere sürekli yapmanız da hem faydalı hem de zaten ödev olarak beklenmektedir. 
  • Doğruları ve beklenen yaklaşımlarınızı (olay ve sorulara yanıtlarınızla) şekillendirecek olan da bu sorgulama alışkanlığını geliştirmeniz olacaktır.   
  • Öğrenci sınırlı da olsa, özellikle soru hazırlarken konuyu biraz daha karşılaştırmalı sorgularla ezberlemeksizin ve rahatlıkla öğrenebilir olacaktır. O yüzden konu her okunuşunda en az 1-2 soru da çıkarılabilmelidir. 
  • Okuma sayısı zamanla azalacak bütünü kavrama yetisi de çalışma derinliğinize göre artacaktır. 
  • Çalışmanızın çıktıları sorularınız olmalıdır ve paylaşılmalıdır ki, karşılıklı değerlendirilebilsin.
  • Konunun tümü derste sunulduktan sonra diğer konular da ilerledikçe, dersin konu bütünlüğünün daha da üst düzeyden kurularak üst düzey başka (belki bölümlerin karması olabilecek) soruların da çıkarılması beklenmektedir, onlar da yine ikincil bir havuzda toparlanarak ayrıca değerlendirilecektir. 

GELECEK KADEMELİ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ:

  • Ezber sorununu aşmak için klasik hatta ucu açık sorulara doğru her zaman geçiş yapılabilir! 
  • Klasik sınav test ile birlikte karma şekilde de yapılabilir. Klasik sorular için kısmi bir geçiş yani belli artan bir ağırlıkta pay ayırmada zaman içinde yapılabilir.
  • Ancak bu yeni durumda da sadece yorumla bu soruların yine geçiştirilemeyeceği önceden bildirilip hatırlatılmaktadır! Yeterli bilgi dayanağına erişmeden doğru ve yeterli yorum da yapılamaz. 
  • Tüm çözüm önerileri yorumlara açıktır. 
  • İşte şimdi bu yönde artık alttaki gibi başka seçeneklerini de katılımınıza açık bir şekilde belki sırayla gündeme alma çabası içine girebiliriz: 
---

SBPB-GD-240118-GELECEK KADEMELİ GELECEK

Gelecek senelerde açılacak yeni ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile farklı mesleki beceri gelişim alanları açabiliriz. Bu alanlara kademeli tesir etme pratiklerine yönelik ilk öngörüler

2.sınıftan itibaren; 

2.sınıftan itibaren kısmi klasik sorular her yıl test ile eşit ağırlıklara doğru kademeli olarak şöyle tırmanmaya başlayacaktır:

2.yarıyıl da test içinde yine başlatılabilir (%10-15). İlk haftaya kadar derslerde tercihinizi yapınız!  

(2.yıl %25-35 klasik) 
(3.yıl %35-45 klasik) 
(4.yıl %45-55 klasik) 

Öğrenci hazır olduğunda klasik ve yoruma da açık (ucu açık) sorular da yine nispeten baştaki oranların içinde  başlayarak her yıl kademeli olarak (%10-15-20-25) artacaktır.

Bu oranlar hep %100 üzerinden ve her sınavdaki genel başarıdaki payı üzerinden düşünülebilir. 
Yani o dersin (vize+f/b) toplamındaki oranlardaki yeri ise ayrıdır. 
Öncelikle mevcut sınavlar içinde değerlendirileceğinden o sınavın ağırlığı kadar da genel başarıyı etkilemeye hazırlık sağlamış olacaktır. Şöyle ki;
(Hep tek ve sıradaki sınavların herhangi biri V, F/B için yüzdeler aynı işletilmektedir.) 
(V ise %40 etki payı içinde kalarak yüzdesi üstteki gibi verilmiştir.) 
(F/B ise %60 etki payı içinde kalarak yüzdesi verilmiş şekilde düşünülmelidir.) 

(Vize sonrası soru ağırlıklarında kitaba göre +-%5-10 arası öğrencinin performans durumuna göre bir ayarlama oynaklığı içinde kalınacaktır.) 

Önerilecek her yenilik mevcut yani 1s 2yy için 2 zorunlu sınav döneminde ki gibi V, F/B (%40 V + %60 F/B) içine yedirilerek (en fazla %50 öğrencinin varlık gösterdiği katılımıyla notlandırılacak şekilde) verilecektir. 

2023-2024 Bahar Dönemi Ölçme ve Değerlendirmedeki yaklaşım ilkeleri 

(Nesnellik, Açıklık, Öngörülebilirlik, Çeşitlendirilmişlik, Şeffaflık)  

Belki pek yakında başka yeni seçenekleri de gündeme almaya yönelik yeni alt yapılar için mesai harcanıp öğrencinin faydalanması için özel olarak çalışılacaktır. Ancak bu durumlar hep öncelikle öğrenci talebi ve kapasitesiyle de ilişkilidir. 

Sınıf içinde emeğe saygı gösterilmediği durumların varlığı görülürse veya anlaşılırsa bu tür sorunlar oldukça düşündürücü ve manidar kalacaktır. Bu durumların sınıfı etkilememesi için uygun önlemler öncelikle öğrenciler tarafından topluca ve kararlılıkla alınmalıdır. 

Dersin işlenişine hatta sınavın sağlıklı ve stresten arındırılmış bir şekilde yapılmasına her türlü engel sorunlu bir yapı yaratmakta ve dersi de sınavı da (finaldeki gibi) hep olumsuz yönde topluca etkilemektedir. Bu hiç bir zaman unutulmamalı, uyarıya da gerek bırakmadan hep saygı çerçevesinde kalınmalı, böyle bir hatanın uyarısında da sınıftan anında özür dilenmelidir, bunun gecikmesi bile sorunludur. 

Örneğin; Final sınavında konuşma yasağı olduğu kağıtta bile yazılı olarak bildirildiği halde buna uymayanların varlığının sınıfa yaşattığı gergin anlar gibi...

Bu gibi durumlar da bir daha uyarı da yapılmadan kağıt alınacağı son kez hatırlatılmaktadır. 
 
---

Sömestri de üstte önerildiği gibi belki başka (TERCİHLİ PUANLAR gibi) sürpriz öneriler de gelecektir. Bu öneriler için de katılımın görünür varlığı esastır!

Ezberden kurtulmak ve özgüveni sağlamlaştırarak ilerlemek için;

TERCİHLİ PUANLAR etiketi üzerinden bu konu hk.da gelecek duyuruları izleyiniz.

---

Anahtarlar:

Gelecek dönem,GELECEK HEDEFLERİ,2023-2024 Bahar,Ölçme ve Değerlendirme, İlkeler, Nesnellik,Açıklık,Öngörülebilirlik,Çeşitlendirilmişlik,


16 Ocak 2024 Salı

SBPB-GD-240117-2023-2024 Güz - SBP1005 - ŞEHİR PLANLAMA I Dönemlik Süreç Bilgilendirmesi

SBPB-GD-240117-SBP1005  ŞEHİR PLANLAMA  I  dersi;

2023-2024 Güz dönemi gerçekleşmektedir:


Süreç Bilgilendirme:

Sınav tarihleri,Başarı, vd.hususlar hk.da standart duyurulacak olan açık bir dönemsel bilgilendirmedir. 


31/1/2024 Büt. Sınavı .

7/2 But sonuç:

17 mevcut:

9 geçti

8 kaldı

Bütünleme Sınav Programı (2023-2024 Güz Dönemi) (ohu.edu.tr)

11/1/2024 Final Sınavı gibi yapılacaktır, aritmetik basit ... kişilik ortalaması :  ... 

(F'ye göre ... p artış/düşüş, ... kişi(3. son sınav, yazılı/test)

(V'ye göre 5 p düşüş, 17 kişi(2. sınav, yazılı/test)


11/1/2024 Final Sınavı sonrası dönemi değerlendirme toplantısı yapılmıştır:

SBP1005-240104-GnlDuy12-1.sınıf Öğrencilerle 1.Güz... (sbpsp.blogspot.com)

11/1/2024 Final Sınavı yapılmıştır, aritmetik basit 17 kişilik ortalaması :  36 (V'ye göre 5 p düşüş, 17 kişi(2. sınav, yazılı/test)

Başarı : 9 F+ Başarısı / 17 Devamlı / 18 Katılan / 31 Kayıtlı öğrenci ile halen sürmektedir.

Genel Sınav Programı (2023-2024 Güz Dönemi) (ohu.edu.tr)

2/1/2023  1 öğrenci 5 hafta ile devamsızlıktan kalmıştır. (Okulu bırakmak durumunda olabilir.)

Artık 18 yerine yeni mevcutta 17 öğrenci esas alınır.

2/1/2023 Sınırlı sayıda öğrenci ile son ders yapılmıştır. 

...

.../12/2023 Mesleki Buluşmalar -1 gerçekleşmiştir: 


.../11/2023 Vize sonrası haftada çok sınırlı sayıda öğrenci (2#) ile ders yapılmıştır. Her hafta düzenli yoklama alınmaktadır. 

.../11/2023 Vize yapılmıştır, aritmetik basit 18 kişilik ortalaması : 41  (ilk sınav, yazılı/test)



.../11/2023 Vize sonrası 2.hafttada telafi dersi (2 saat) yapılmıştır.

.../11/2023 Vize öncesi hafttada Azerbaycan izni nedeniyle ders yapılamamıştır.

...

.../9/2023 İlk ders yapılmıştır. VBaşarı oranları Vize +40+Final/Büt. %60 olarak öğrenciyle birlikte belirlenmiştir.

.../9/2023 Bölüm açılış kutlaması yapılmıştır:

Anahtarlar:

2023-2024 Güz, SBP1005, ŞEHİR PLANLAMA  I,1-DUYURU,11-BAŞARI,2-DERS,2023 haberleri,2023-2024,Dönemlik Süreç Bilgilendirmesi,


SBPB-GD-240116-1s 2yy DERSLERİN ORTAK HEDEFLERİ

SBPB-GD-240116-DERSLERİN ORTAK HEDEFLERİ 

1.sınıf / 2.yy ile birlikte belirlenmiştir:

(SBP1004) SP2

(SBP1006) İYE

. Sunumlarla derste görselliğin kalitesini yükseltmek
. Derste projeksiyondaki kitap pdf yerine, sunuyla detaylara düzenli girmek ve görsel vurgulu ilerlemek
. Kaliteli test sorusu da çıkarıldığı ölçüde sınırlı ve belli bir oranlarda (%50-30-20) sorularınızdan sorulmasını sağlamak, ancak bu durum sınıfın topluca katılım akış performasına bağlı olacaktır. Vize sınavı  sonrasında duruma göre taktir edilerek değiştirilebilir.

Bu katılım önerileri dönemlik olarak üstte belirtilen tüm dersler için geçerlidir.


---

12/02/2024 - 1s2yy dönem öncesi - Son Ödev güncellemesi ile uyglnn tedbirler:

Ödev 240210: (1s2yy) 2 ders x 2 kitap = 4 kitap



---


Anahtarlar:

SBP,Kalite,Rekabet,3-KAYNAK,Misyon,Bireysel/Grup Çalışmaları,SBP1006,SBP1004,Gelecek Hedefleri,Verimlilik,Yaratıcılık,Vizyon,5-ODEV,Toplumsal sorumluluk,1-DUYURU,Kaynakça,1s,2yy,

13 Ocak 2024 Cumartesi

SBP1006 İYE-SBP1004 SP2-240105-GD2-Kaynaklar+Sınavlar+Moduller+Ödevler+Hedefler

Bahar dönemine özgü 2 dersin akışı, son derste ve güz dönemi sonunda öğrencilerle toplantıda alttaki gibi detaylarıyla belirlenmiştir:

---

12/02/2024 - 1s2yy dönem öncesi - Son Ödev güncellemesi ile uyglnn tedbirler:

Ödev 240210: (1s2yy) 2 ders x 2 kitap = 4 kitap



---

Güncelleme - Yeni bir bilgi

Yk-AKT*-Anadolu Kültür Tarihi kitabı da (ana kitaba) yakın bir destektir:
(*İçindekiler en altta ayrıca verilmiştir.)
AU de ses kayıtları da olan bir ktp.tır.
Hatta sunuları, özetleri ve *soruları da var, işinizi belki kolaylaştırır,
Dersin ayrı bir bulutu olursa (ki hemen zor) belki oraya AU linkindeki o dosyaları da koyar, duyururuz:
Halen erişime e-devlet üzerinden açıktır:

Diğer yandan agirliklandirmada bu ödev hafiflerse yeniden düzenleme de  gerekir:

1

*Soruları zaten farklı hazırlamalısınız!
Amaç sizin sorularınızi görüp, iyileştirmek ve secmekti!
Sorularınız size özel ve farklı olacak, alıntı olmasin!

2
Ağırlıkları da size yüksek vermişim zaten,
Bu gibi yeni durumlara göre yine de değiştirmeyip, hakkımı vize sonrasına bırakıyorum.

---

Kaynakça (Bu Duyuru):

SBP1006 İYE-SBP1004 SP2-240104-GnlDuy2-Kaynaklar+Sınavlar+Moduller+Ödevler+Hedefler.txt


Geçmiş Duyurular (Kaynakça):



ŞBP ŞP (SBP1005): SBP1005-240104-GnlDuy12-1.sınıf Öğrencilerle 1.Güz Dönemi Sonu Toplantısı-1: "ŞBPB Eğitimi-1 (2023 Güz sonu)" (sbpsp.blogspot.com)

---

SBP1006 Bahardaki dersin 2. duyurusu alttadır.

SBP1006 İYE-SBP1004 SP2-240104-GnlDuy2-Kaynaklar+Moduller+Ödevler

2 ve gelecek dersler için de rehber bir ortak duyurudur:

(SBP1004) SP2
(SBP1006) İYE

Amaç 

(SBP1004) SP2
(SBP1006) İYE


(SBP1004) SP2

1.k - Kitabın kalanı tüm haftalarıyla şimdiden buluta konuldu ki,

eksik sunuları gönüllü tamamlayıp, 

dersin adresine bulut linkiniz içine koyarak ders öncesinde gönderiniz.

(1. güz dönemi sonunda 14.h final öncesi derste konuşulduğu gibi işleme konulmuştur.)


Bknz. 

KAYNAKLAR,SINAVLAR,MODÜLLER,


---

KAYNAKLAR

Bknz.OGRIS

SBP1006 İYE

SBP1004 SP2

Kitaplar her bir ders için 2'şer adettir ve elden temsilciye bir dönem öncesinden verilmiştir, 

taslak paylaşım listesi alttaki modüllere göre şimdiden bekleniyor.

---


SINAVLAR (ve KAYNAK DAĞILIMI) -2


Sınavlar kaynaklar üzerinden yapılır:

Her sınavdaki soru ağırlıkları ise 2 farklı derste işlenen 2 ayrı kitaba göre yine eşit yapılmıştır:

Her sınavda toplam 20 test sorusu vardır, sınav süresi ise 35 dak. olur. 

Her kitaptan eşit ve 10 ar adet test sorusu sorulur. Öğrenciye denk bir katılım fırsatı sağlanır. 

Ancak bu dağılım dönem başında taslak bir değerlendirme olarak vardır. 

Derse katılım puan dağılımı 

Bu puan dağılımının gerçekleşmesi için öğrencinin belli bir ortak disiplini ve performansı da göstermesi gerekir, dolayısıyla bu dağılım vize sınavı öncesi veya sonrasında ya aynı şekilde bırakılır ya da kötüleştirilerek veya iyileştirilerek değiştirilebilecek şekilde belirlenir. Dönem başından verilen bu taahhütler de yine belli sınırlar (-+%10-20 yani +- 10-20 p) içinde esastır.


Soru ve puanlama dağılımları

Sınavlarda tüm sorular (20 adet olur), eşit ve 5p olarak puanlanır. 

Sorunun kime ait olduğuna bakılmadan eşit puanlanır! 


Soru dağılımları

Birinci (ana/ödev) kitaptan öğrenci 1/5 oranında sorarken, öğretim üyesi 4/5 oranında sorar.

İkincisi (yardımcı/ödev) kitaptan öğrenci 4/5 oranında sorarken, öğretim üyesi 1/5 oranında sorar.


Kitaplara özgü öğrenci sorusu ağırlığı:

Kitap 1.d/1.k Temsilciye verildi! (V+F+B Soru ağırlığı % 20 =  10 soruda 2 soru)

Kitap 2.d/2.k Temsilciye verildi! (V+F+B Soru ağırlığı % 80  = 10 soruda 8 soru)


Kitaplara özgü dersin yürütücüsünün soru ağırlığı:

1.d/1.k Temsilciye verildi (V+F+B Soru ağırlığı % 80  = 10 soruda 8 soru)  

2.d/2.k Temsilciye verildi! (V+F+B Soru ağırlığı % 20  = 10 soruda 2 soru)


2 kitaptan öğrenci toplamı (%50) ile öğretim üyesi toplamı (%50) olup, yani en fazla denk olabilir.

Ancak bu oran vizede geçerlidir, yani önce taslak olup, vizeye kadar ve vizede öğrenci disiplin ve  performansına göre tekrar güncellenir!


---

MODÜLLER

1.d/1.k

2.d/2.k

Döneme baştan eşit ve her hafta her derste min. 1 bölüm bitecek şeklinde önceden dağıtılır.

---

Vize öncesi ve sonrası (Ödev Süreçleri) ve Temsilci Görevi 

Temsilcinin proaktif rolü ve haftalık takibi/bildirimi-1: 

Alttaki gibi bir usulle ödev listesi belirlenir:

1.h öncesinden liste belirlenir: Önceki dönem sonu liste hazırlanmaya başlamış ve 1.h ders öncesinde bitmiş olacaktır!

Sadece derse sonradan eklenenler oldukça belirli boşluklara yerleştirilecek şekilde 1.h ödev almış olacaklardır.

Ödev dağılımı bölüm bazlı olur ve sınıfça basit dengeli bir şekilde ödev dağılımı yapılır. 
Son liste sınıfa derste/bulutta duyurulur ve tüm görüşler ders öncesinde alınıp, dönem başında ilk haftadan en uygun ve değiştirilmeyecek şekilde liste güncellenmiş olur. Sonradan sadece yeni ödev alanlar ayrıca eklenebilir.
Bknz. Temsilcinin proaktif rolü-2

Temsilcinin proaktif rolü-2:

Vize sonrası ilk hafta da boş geçirilmez. 

(8.h veya 9.h olası devamsızlıklar 1.h dan temsilciye bildirilerek, temsilci tarafından dikkate alınmış olur, yani planlama önceden dönem başından yapılmış olur! 

Haftalık Takip/Bildirim:

Liste haftalık olarak derslerde değerlendirmeye alınmadan önce her hafta temsilci tarafından takip edilip, şöyle güncellenir:

Ders öncesindeki *Pazar akşamı 23:59 da teslimler aynı listede temsilci tarafından satır ve sütunlar içine (1 işaretiyle = teslim tamam) (0 işaretiyle = teslim yok) şekilde bildirilerek, yani basitçe tanzim edilmiş olur. 
Bulut üstünden dosya teslimleri de, alttaki gibi otomatikman herkese iletilmiş olmaktadır.  

---

ÖDEVLER ve DEĞERLENDİRME-2


Ödev Teslimi 

Öğrencinin Ödev Teslim Zamanı  

Teslimler bundan* bir gün önce 23:59 olup, bulut dosya ve/veya e-posta saatleri esastır. Mazeret kabul edilmez. 

Teslim Usulleri

"Teslim+Sunumlar+Sorular" şeklinde yapılır. 
Bu 3 aşamada haftalık düzenli değerlendirilir. 

Bulut arşiv ve ortak paylaşım

Teslimler V+F+B sınavlarında (%30-20 ağırlıkla) notlanacak şekilde bulutta açık arşivlenerek paylaşılmış olur.

Ödev şablonları ve teslim süreç standartları

Öğrenci sunuları ve (test şablonunda ki) soruları tamamlayıp, öğrenci klasörünüzün içine üstte bildirildiği gibi zamanında koymuş olunuz.  

Ödevi temsilciye ve dersin adresine otomatikman şöyle bildirilir: 

Öğrenci klasörü yani bulut linkiniz içindedir. Oraya konulmuş olmalıdır. 

Haftalık teslimi yaptığınızı, ders öncesinde üstte belirtilen saate kadar temsilciye ve CC: ders adresine ortak tek ve son bir e-posta göndererek bildiriniz.

Ödev dosyaları bu şekilde bulut üstünden öğrenci klasörü altında dosya teslimleri şeklinde yazılı ve/veya otomatikman yapılmış olacaktır.

e-posta gönderilirken, eke öğrenci klasörü linki dışında dosya konulAmaz, 

sadece sürekli aynı öğrenci klasörü linki* (ortak alana önceden 1.haftadan kayıtlı olan) gönderilebilir, aslında temsilciye de otomatikman böyle iletilmiş olur.  

Ödevi ayrıca derse kayıtlı herkes, dersin ortak öğrenci klasörleri dizini üzerinden bağlantılı olduğu için otomatikman görebilir şekilde her şey önceden ayarlanmıştır. Temsilci buraya bakmak ve listeyi haftalık işaretlemelerle bildirmek dışında başka bir şey yapmaz. Nu listede ortak alanda görünür haldedir.   

O yüzden anlaşılırlık ve hız sağlamak üzere önceden belirlenmiş sunum ve soru şablonlarına ve dosya ismi formatlarına uyulur:

"dosya no + isim soyad + Ödev No+ tarih"

---

Ödev Kaynakları

Dönem başlamadan önce temsilciye 2 ders kaynağı olarak verilmiştir.

---

Bu kaynakların ödevlerle işlenişinin haftalık modülleri ve ödev dağılımı da altta verilmiştir: 

Haftalık Akış (Ödev)

Akış vize öncesi ve sonrası diyerek ayrılmış olsa da, usul ve esaslar aynıdır: 

Tek kitap/Tek ders saati için/Dönemlik olarak /Tüm Öğrencilere denk paylaştırılmış olmalıdır.

**Vize öncesi ve sonrası ayrımı takip ve değişiklik kolaylığı sağlamak üzere yürütülen operasyonel bir ayrımdır:

Ancak akış 1.h ya kadar biraz farklılaştırılabilir de, o yüzden vize öncesi ve sonrası ayrılarak ifade edilmiştir.

Ödevde Ön Şartlar (Vizeye kadar 1.takip) (Vize sonrası 2.takip):

Ödevler (yoklama dosyasına benzer) Tek bir excel dosyada tüm dönem boyunca her hafta en son ders gününe kadar kademeli olarak güncellenerek izlenecektir. Liste, öğrenci performansının izlenmesinden ibarettir.

Vizeye kadar 1.takip:

  1. Vize sınavı özellikle belirleyicidir (Öğrenciye baştan/peşinen verilebilecek en fazla oranda puan öngörüsünde bulunulmuştur). Kitap/puan dağılım ağırlıkları, vize performansına göre -/olumsuza doğru bir yönde değiştirebilir! 
  2. Vize sonrası veya ödevle çakışacak haftada devamsızlık olacaksa, alttaki gibi çözüm baştan belirlenir.: Ödev listesi ve programı devamsızlıklarla çakışır olamaz! Bunlar baştan elimine edilecek şekilde uygun yer değişikliklerine tabidir (2'li/karşılıklı kararlarla ödev teslimleri kişiler/gruplar arasında anlaşarak en baştan/1.h yapılır.)
  3. Teslim/ler, sunum ve sorular takip sistemli performansa tabi olur! Sonradan mazeret kabul edilemez! Liste, öğrenci performansının izlenmesini sağlar.  

Vizeye kadar 2.takip:

  1. Aynı listede, öğrenci performansının izlenmesinden ibarettir.

Vize öncesi (Ödev)

1.d/1.k

1.k ilgili bölümleri 1-9h haftaya aslında 8 h ya dağıtılır. Çünkü 7 veya 8.h Vize olur! 

Ders öncesinde bu bölümler ve sunuları öğrenciler tarafından 1.h dan itibaren paylaşılıp, derste sunulur ve 

V+F+B için de alıntısız/orjinal (min.) 5+ test sorusu çıkarılır.

Bu sorular numara sırasında bulutta ilan edilen ortak bir dizinde de temsilci sayesinde arşivlenmiş olur.

**1k-sp2-VÖ-Soru Bankası: Sonra da her hafta ve en son sınavdan en az 2 hafta öncesi pazar akşama kadar 2 sütunlu sınav formatına da uygun şekilde tek bir soru bankası dosyasında toplanıp, paylaşılır. 

Vize öncesi sorular bir 1k-sp2-VÖ Soru Bankası dizininde ve o isimle word dosyasında yerini alır.

V+F+B'de bu sorulardan toplam kısmi ağırlıklı olarak seçilerek sorulup, şöyle notlanacaktır:

(Her sınavda %20-40) (V için en az oran ile başlanır, FB için en fazla orana kadarda çıkarılabilir!) 

Bu ödev bu dönemin dersi için geçerlidir.

---

2.d/2.k

2k-Yardımcı kitap/lar/dan da benzer şekilde bölüm ödevleri verilecektir.

Bölümler paylaşılıp, sunular halinde hazırlanıp, 1h-9h 2.d sunulacak ve V+F+B için de her bölümden 5+ alıntısız/orjinal test sorusu çıkarılacaktır.

***2k-sp2-VÖ Soru Bankası: Sonra da her hafta ve en son sınavdan en az 2 hafta öncesi pazar akşama kadar 2 sütunlu sınav formatına da uygun şekilde tek bir soru bankası dosyasında toplanıp, paylaşılır. 

**Vize sonrası sorularda (vize öncesi gibi) ama ayrı bir 2k-sp2-VÖ-Soru Bankası dizininde ve o isimle word dosyasında yerini alır.

V+F+B'de bu sorulardan toplam kısmi ağırlıklı olarak sorulup, şöyle notlanacaktır:

(Her sınavda %80-60) (V için en fazla oran ile başlanır,  FB için en az orana kadar düşürülebilir!) seçilerek sorulup, şöyle notlanacaktır.

Bu ödev bu dönemin dersi için geçerlidir.

---

Vize sonrası (Ödev)

Hatırlatma

Temsilcinin proaktif rolü-2:

Vize sonrası ilk hafta da boş geçirilmez. 

(8.h veya 9.h olası devamsızlıklar 1.h dan temsilciye bildirilerek, temsilci tarafından dikkate alınmış olur, yani planlama önceden dönem başından yapılmış olur! 

Sadece derse sonradan eklenenler belirli boşluklara yerleştirilecek şekilde ödev alır.  

Bknz. (üstte) Ödevde Ön Şartlar (Vizeye kadar 1.takip) (Vize sonrası 2.takip):

---

1.d/1.k

Kitabın kalan kısmı da en baştan 10h-14h haftaya dağıtılmıştır..

Ders öncesinde bu sunular öğrenciler tarafından 1.h paylaşılıp, 10h-14h 1.derste  sunulur ve F+B için de her bölümden yine 5+ test sorusu çıkarılmış ve her hafta düzenli teslim edilmiş olacaktır.

****Vize sonrası sorularda (vize öncesi gibi) ama ayrı bir 1k-sp2-VS-Soru Bankası dizininde ve isimle word dosyasında yerini alır.

F+B'de bu sorulardan üstteki gibi belirlenmiş toplam kısmi ağırlık içinde kalacak şekilde (her sınavda %20-40) (V için en az oran ile başlanmıştır, ancak FB için en az orana kadar düşürülebilir!) seçilerek sorulup, notlanacaktır.

Bu ödev bu dönemin dersi için geçerlidir.

+

2.d/2.k

9h ve sonrası için 2k-Yardımcı kitap/lar/dan bölüm ödevleri verilecektir.

Bölümler paylaşılıp, sunular halinde hazırlanıp, 10h-14h 2.derste sunulacak ve F+B için de yine her bölümden 5+ test sorusu çıkarılacaktır. 2k ödevi de zorunludur ve her hafta düzenli teslim edilmiş olacaktır.

**Vize sonrası sorularda (vize öncesi gibi) ama ayrı bir 2k-sp2-VS-Soru Bankası dizininde ve o isimle word dosyasında yerini alır.

F+B'de bu sorulardan üstteki gibi belirlenmiş toplam kısmi ağırlık içinde kalacak şekilde (her sınavda %80-60) (V için en fazla oran ile başlanmıştır, FB için en az orana kadar düşürülebilir!) seçilerek sorulup, notlanacaktır.

Bu dönemin dersi için geçerlidir.

---


ÖÜ/Öğr arasında yine Denkleştirilmiş (%50 öğrencide) V Sonrası Puanlama

+

FB için Kitaba göre soru sayılarında karşılıklı Puan Dağılım Ayarlaması:


Görüldüğü gibi her sınavda (V,F,B) her 2 kitaptan toplamda hep 10 soru, öğrenciden gelebilmektedir.

Vize sonrası tek ayarlama, 1/2 kitap bazında ağırlıklarda ki oynama şeklinde olacaktır. 
Bu da, kitap ağırlıkların V başarısına ve performansına göre değiştirilmesidir:
-/+ şekilde belli bir oranda (%10-20) (2-4 soru hakkının) kitap değiştirmesinden ibaret olacaktır.  

Öğrencinin bu 2-4 soru kadar sorma hakkında bir oynamadan ibarettir. Bir kitaptan alınırsa, yine ötekine verilecektir. Yani sonuçta öğrenciden toplamda yine %50 ile 10/20 soru sorma hakkı değiştirilmeyecektir.

Soru puanı eşit olup (4-5-6p) oynayabilir:

Tüm sınavlar da bir ihtimalle de her soru puanı, +/- 1p değiştirilerek, 
soru sayılarında -/+ şeklinde sınırlı bir değişiklik olabilir. Şöyle ki: 

1.Ör: 5p*20 soru ve 30 dak. süre yerine, 4p*25 soru sayısına kadar çıkılabilir ve süre de 40 dak. olur.  

2.Ör: 

Teselli ödülü:

6p*18 soru sayısıyla toplamda 108p lık soru sorulur ki, 
+6p/8 p sınıf için EN SONDA seçmeli bir sorudur.  Süre ise 25 dak olur. 
+2 p ise sınıf için küçük bir teselli ödülüdür. 
(Ödevler vasatsa/ortaysa ancak program aksamazsa) 



3.Ör: 

Seçmeli Soru (Program aksamazsa) veya 

Performans Ödülü (Ödevler orta üstünde biraz kaliteli ise): 

6p*18 soru sayısıyla toplamda 108p lık soru sorulursa; 
+8 p sınıf için ya seçmeli bir son soru olacak 

ya da bir performans ödülü olarak sınıfa peşinen verilmiş olacaktır.  

Soru zorluk dereceleri ve süresi ile duyarlılık analizi öngörüsü

Soru zorluk dereceleri öğrenci algısına göre 1-3 arası derecelendirilerek bildirilebilir. 
Her derece arasındaki fark ise soru çözümünde 20 sn lik süreler üzerinden kademelendirilebilir.
Süre ise her bir soru için yaklaşık 1-1,5 dak. olacaktır.

---


Sömestri de başka sürprizler de gelecektir.

Ezberden kurtulmak ve özgüveni sağlamlaştırarak yükselmek için;

TERCİHLİ PUANLAR etiketi üzerinden bu konu hk.da gelecek duyuruları izleyiniz.

---

SONUÇLAR

1.sınıf / 2.yy ile birlikte belirlenmiştir:


  • Sınıfın verimini ve başarı ortalamasını her dönem arttırmak
  • Katılımı bireysel/grup ilerlemeleri şeklinde görmek, değerlendirmek ve gelişimine destek olmak
  • Sınıf ve ders dışında bireysel/grup çalışmalarına yer vermek
  • Ödev ve araştırma kalitesini belirleyerek sürekli yükseltmek 
  • Mesleki ve meslekler arası rekabette ŞBP'yi görünür kılmak

Tüm dersler için geçerlidir.


---

Gelecek Duyurular:


DERSLERİN ORTAK HEDEFLERİ 

1.sınıf / 2.yy ile birlikte belirlenmiş olacaktır:


(SBP1004) SP2

(SBP1006) İYE


  • Tüm dersler için geçerlidir.

---


GELECEK HEDEFLERİ

1.sınıf / 2.yy ile birlikte belirlenmiş olacaktır:

Tüm dersler için geçerlidir.

 

---

İYE

*Yk-AKT-Anadolu Kültür Tarihi kitabı

Bu kitap (ana kitap=1.ders kitabı KT-Kültür Tarihi'ne göre) daha dar kapsamlı ve az sayfalıdır.

Yüksek okul için hazırlanmıştır. Ancak kaynak dosyaları erişilebilir durumda olduğu için sadece yardımcı bir kaynak olabilir!

İçindekiler


Ünite-1 Tarih Öncesi Anadolu Kültürleri

Ünite-2 Erken Tarihi Dönem Ve Hitit Kültürü

Ünite-3 Urartu, Frig Ve Lidya Kültürleri

Ünite-4 Anadolu’da Hellen, Hellenistik Ve Roma Dönemi Kültürleri

Ünite-5 Anadolu’da Bizans Kültürü

Ünite-6 Anadolu’da Selçuklu Kültürü

Ünite-7 Osmanlı Kültürü

Ünite-8 Seçkin Kültürü Ve Popüler Kültür Arasında Cumhuriyet Dönemi Kültürü, 1920’lerden 1970’lere


---

Ünite-1 Tarih Öncesi Anadolu Kültürleri

Paleolitik dönemde Anadolu coğrafyasındaki ortamı açıklayabileceksiniz.

Neolitik dönemin özelliklerini ve unsurlarını ayırt edebileceksiniz.

Anadolu’nun kalkolitik dönem yerleşmelerini ve kronolojisini açıklayabileceksiniz.

Önasya ve Anadolu tarihinde İlk Tunç Çağlarının özelliklerini açıklayabileceksiniz.


Ünite-2 Erken Tarihi Dönem Ve Hitit Kültürü

Mezopotamya ve Anadolu arasındaki siyasi ve kültürel ilişkileri değerlendirebileceksiniz.

Hitit Devleti’nde tesis edilen merkezi devlet anlayışı, askeri strateji ve din politikasını açıklayabileceksiniz.

Anadolu’nun Demir Çağı-Geç Hitit Krallıkları kültürel çeşitliliğinin nedenlerini görebilme, sanat ve mimarideki dinamizmi fark edebileceksiniz.


Ünite-3 Urartu, Frig Ve Lidya Kültürleri

Urartu Krallığı’nın siyasi tarihini açıklayabileceksiniz.

Urartu kültürünün genel özelliklerini açıklayabileceksiniz.

Frig Krallığı’nın siyasi tarihini açıklayabileceksiniz.

Frig kültürünün genel özelliklerini açıklayabileceksiniz.

Lidya Krallığı’nın siyasi tarihini açıklayabileceksiniz.

Lidya kültürünün genel özelliklerini açıklayabileceksiniz.


Ünite-4 Anadolu’da Hellen, Hellenistik Ve Roma Dönemi Kültürleri

Hellen göçleri ve kolonizasyon sonrası Batı Anadolu’da yaşanan politik, toplumsal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri açıklayabileceksiniz.

Hellenistik Dönem’deki gelişmeler paralelinde Anadolu’daki tarihsel ve kültürel süreci tartışabileceksiniz.

Anadolu’da Roma egemenliğiyle birlikte yaşanan politik ve kültürel gelişmeleri örneklendirebileceksiniz.


Ünite-5 Anadolu’da Bizans Kültürü

Bizans’ın coğrafi sınırlarının genel özelliklerini açıklayabileceksiniz.

Bizans devlet yönetimi ve teşkilatını açıklayabileceksiniz.

Bizans’ın dini hayatını açıklayabileceksiniz.

Bizans’ın sosyal yapısını açıklayabileceksiniz.


Ünite-6 Anadolu’da Selçuklu Kültürü

Selçuklular döneminde Anadolu’daki devlet ve toplum yapısının tarihi oluşum sürecini açıklayabileceksiniz.

Selçuklular devrinde Anadolu şehirlerinin ve iktisadi hayatın yapılanmasını tartışabileceksiniz.

Selçuklular dönemi Anadolu’sunda Ahilik olgusunu ve medreselerdeki gelişmeleri açıklayabileceksiniz.


Ünite-7 Osmanlı Kültürü

Kuruluş yıllarında oluşan kültür ortamının genel özelliklerini açıklayabileceksiniz.

Klasik dönemde Osmanlı kültürünün ayırt edici özelliklerini sıralayabileceksiniz.

Osmanlı kültürünün yenileşme döneminde geçirdiği değişimi değerlendirebileceksiniz.


Ünite-8 Seçkin Kültürü Ve Popüler Kültür Arasında Cumhuriyet Dönemi Kültürü, 1920’lerden 1970’lere

Osmanlı İmparatorluğu’nun kültürel mirasına erken Cumhuriyet dönemi yönetiminin yaklaşımını ve kültür politikasına etkisini açıklayabilme; Erken Cumhuriyet dönemi kültür politikasını tanımlayabileceksiniz.

Erken Cumhuriyet Dönemi’nde benimsenen kültür politikasının yayılma araçlarını tanımlayabileceksiniz.

1950’lerden sonraki dönemlerde kültürel değişimin yönünü gösterebilme; Erken Cumhuriyet Dönemi kültür politikalarıyla izleyen dönemlerdeki kültürel değişimlerin temel farklılıklarını ortaya koyabileceksiniz.


---

Anahtarlar:

SBP,Kalite,Rekabet,3-KAYNAK,Misyon,Bireysel/Grup Çalışmaları,SBP1006,SBP1004,Gelecek Hedefleri,Verimlilik,Yaratıcılık,Vizyon,5-ODEV,Toplumsal sorumluluk,1-DUYURU,Kaynakça,

Ek

ACK-Dersleri,2023 haberleri,SBP1004,2023-2024,OrtakBulut,Dönemlik Süreç Bilgilendirmesi,2-DERS,Dizinler,İYE,11-BAŞARI,12-Altyapı,Bahar dersleri,2023-2024 Bahar,1-DUYURU,

SBP1006_İYE-SBP1004_SP2-240104-GD1-2023-2024 Gelecek dönem-Bahar dersleri için Ödevler

Gelecek dönem-2023-2024 Bahar dönemi dersleri için ilk ve ortak duyurudur.

Bahar dönemine özgü 2 dersin akışı, SP1 son derste yani güz dönemi sonundan öğrencilerle yapılan toplantıda alttaki gibi belirlenmiştir, detaylarda 2.duyuruda verilecektir:


Kaynakça (Bu Duyuru):

SBP1006_İYE-SBP1004_SP2-240104-GnlDuy1-2023-2024 Gelecek dönem-Bahar dersleri için Ödevler (sbpsp.blogspot.com)


Geçmiş Duyurular (Kaynakça):

ŞBP ŞP (SBP1005): SBP1005-240104-GnlDuy12-1.sınıf Öğrencilerle 1.Güz Dönemi Sonu Toplantısı-1: "ŞBPB Eğitimi-1 (2023 Güz sonu)" (sbpsp.blogspot.com)


Gelecek  Duyurular (Kaynakça):

SBP1006 İYE-SBP1004 SP2-240104-GnlDuy2-Kaynaklar+Sınavlar+Moduller+Ödevler+Hedefler.txt


Bknz.

*sbpsp.blogspot.com

Bu blog içi duyurular SP II dersi için de düzenli olarak devam edecektir, izleyebilirsiniz.

Bu blog aynı zamanda 1.sınıftan 4.sınıfa kadar okuldaki kariyer dönemine hazırlık için genel duyurular amaçlı bir amiral gemisi gibi tasarlanmıştır.

Başarılar.


ÖYS

Tüm dersler ÖYS tarafında da bu Google blog/lara ve Google bulut/lara yönlendirmek için tasarlanıp, duyurulmuştur.

Eğer bir uzaktan eğitim dersiniz olursa, ÖYS yoğun ve resmi olarak kullanılacaktır.

ÖYS şifresi OGRIS içinden değiştirilebilir.

Bknz. Bu duyuru/lar+ (ve devamı)

SBP1004+SBP1006_240104-GnlDuy1-Gelecek dönem-Bahar dersleri 2023-2024 ve Görevler+Ödevler.txt


OGRIS:

SBP 1004

SBP1004 / ŞEHİR PLANLAMA II

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi (ohu.edu.tr)

Bu blog ve aynı bulut içinde ayrı (1004) alt klasörlerde ve aynı mantıkta ilerlenecektir.

*sbpsp.blogspot.com


Sınavlarda belli bir ağırlık (%20-80) ana kitap (%20) ve yardımcı kitaptan (%80) verilen bölüm sunum ödevlerine ayrılacaktır. 

Yardımcı kitaplar için randevu alarak odaya geliniz. Bknz. OGRIS. 


---

SBP 1006

SBP1006 / İNSAN YERLEŞMELERİNİN EVRİMİ
SBP1006 / İNSAN YERLEŞMELERİNİN EVRİMİ

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi (ohu.edu.tr)

Ayrı yeni bir blog ve bulut içinde aynı tarz alt klasörlerde ve SP 1 ve SP 2 gibi (yeni derslerde de) hep aynı veya yakın mantıkta/oranlarda kaliteyi arttırarak ve derinleşerek ilerlenecektir.


---

ÖDEVLER ve DEĞERLENDİRME-1

/

SINAVLAR (ve KAYNAK DAĞILIMI) -1

Sınavlarda verilen 2 ayrı kitaptan işlenecek bölümlerden öğrenci sunum ödevlerindeki sorulara ayrılacaktır.

En fazla şöyle bir taslak ağırlık şimdiden belirlenmiştir: 

V+F+B Sınavlarda öğrenci soruları için belli bir ağırlık (%20) 

ana kitaptan (1.d) verilen bölüm sunum ödevlerindeki sorulara ayrılacaktır. 

+

V+F+B Sınavlarda öğrenci soruları için belli bir ağırlık (%80) 

yardımcı kitaplardan (2.d) verilen bölüm sunum ödevlerindeki sorulara ayrılacaktır. 

Özetle; Sınavlarda öğrenci sorularının seçiminde belli bir ağırlık (yani farklı derslerdeki) (farklı 2 kitaba göre %80-20) arasında olur.

+

(ÖĞRETİM ÜYESİ / ÖĞRENCİ) 

SORU SAYISI PUAN DENKLEŞTİRMESİ 

Vizeye kadar peşinen öğrenci lehine bir denkleştirme öngörüsüdür:

Sınavlarda öğrenci sorularının seçiminde (en fazla %80 ve %20 olacak şekilde) kitaba göre belli bir ağırlığın yanı sıra öğretim üyesi sorularının yanında 2 kitapta bu toplamda en fazla %50 ye kadar  varacak şekilde ayrıca bir denkleştirme de yapıldığının işaretidir!

Tüm V+F+B sınavlarında da toplamda öğretim üyesi ile (en fazla) denk bir taslak ağırlıkta (%50) öğrenci sorularından sorulacaktır. Ancak bu karşılıklı taahhüt, öğrenci performansına göre vize sonrasında belli bir aralıkta (- %10-20 yani genel FB sınavlarında = - 10-20 p = - 2-4 soru olarak) tekrar güncellenir! 

Bu blog içi duyuruları İYE ve SP II için (ortak ve/veya ayrı ayrı başlıktan da dikkate alarak) düzenli olarak izleyiniz.


---

GENEL

Yardımcı kitaplar için randevu alarak odaya geliniz. Bknz. OGRIS, Blog. 

Ödevler en geç ilk haftadan belirlenerek, tüm dönem boyunca her hafta düzenli teslim ve sunumlarla sürecektir.

Bknz.

Yeni blog içi gelecek duyuruları düzenli olarak izleyiniz. 


Bknz. 

OGRIS:

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlama Ders Planları (ohu.edu.tr)


Anahtarlar:

Zorunlu,SBP1004,2023-2024,Bahar dersleri,SBP1006,Gelecek dönem,5-ODEV,1-DUYURU,3-KAYNAK,



SP 1 - Vize sonrası - 2.ödev (Final-Büt.) - Şehir Sunum Ödevleri

Vize sonrası için - 2.ödev (Final-Büt.) - Tekli Şehir Sunum Ödevleri - Haftalık Beyan Listeniz, Bu Hafta 12/Kasım Derse Kadar Hazır Olsun: N...