7 Şubat 2024 Çarşamba

SBPB-GD-240407-(iye+sp2)-Ödev dağılımı - Temsilci/GT

SBPB-GD-240407-(iye+sp2)-Ödev dağılımı - Temsilci/GT

Güncelleme

Temsilci görevini altaki Ödev başlığındaki gibi tamamlamış, listeler yayımlanmış, izleme başlamıştır.

Ödev 

(1s2yy)

2 ders x 2 kitap = 4 kitap


Size sanal yollarla blog+bulut+temsilci tarafından da (gerekirse eposta ile) bildirilmiş ödeviniz:

Size ortak alanlardan (excel ile verilmiş) (veya word taslakta da gösterilmiş) ilgili bölümlünüze dair ödev çalışması için 3+1 dosya alttaki hazırlanıp zamanında buluttan ve linkini ve bildiriminizi de içeren epostayla (temsilci +cc: derse) teslim edilir.

https://drive.google.com/drive/folders/1fM5YeuMuvvgtDHGYqoT5RxULWmGiM7Vt?usp=drive_link


Yarın için son andaki yer değişiklikleri bir daha olmasın.

Listeler kesinleşti.

Üsteki ödev kök dizininde tek exceldedir:

! Temsil-ACK1_GT0_iye+Sp2 4 kitap_OdevYok 

Kökte aynı dosya farklı versiyonlarına da güncellenmiştir.


Dağılımların ayrıntıları da 4 ayrı word üzerinde kökte!

 

Yarın ki teslimler sabah 10:00 a kadar ek süre alındı.

12 / 2 sabah 10:00 a kadar bir kerelik ek süre verildi. 


---


Temsilci görevleri 

Bu bhr dönemininde ders programı ve ders alan listesi cuma günü artık belli olmuş olacak saat 5 gibi,

yaklaşık işte 20 kişi üzerinden listenin geçmiş yoklama listelerini ve devam edenleri onceleyerek, aynısı kullanabilir.

Ödev dağılımını yapar, yayimlarsak, ilk haftadan da başlarız. 8.hafta yani Vize boş kalsın. 

*

GD Oku

Bulutta GD genel duyuru yeri:

(1s2yy)

https://drive.google.com/drive/folders/1dBsKpj91uevqUA7S8M0Z4BSkenpwYVvT


**

Kaynaklarda: 

İçindekiler ve haftalık taslak dağılım

https://drive.google.com/drive/folders/12vKGMGLImk5rf8ds9ctWb4H0T06blC0v


https://drive.google.com/drive/folders/1fM5YeuMuvvgtDHGYqoT5RxULWmGiM7Vt?usp=drive_link


Bunun yapılabilmesi için ders öncesi bitmeli ve duyurulup hazirlanilmali


Haftaya pazartesi ve salı günü derslerimiz!

Sp2

İye


***Excel-4 kitap Odev takip-

Adı

! Temsil-GT_iye+Sp2 4 kitap_OdevYok.xlsx

Güncel son sürümü GT# veya ACK# ile bu dizinde* anılırken, eskiyen sürüm # Eski dizinine kaldırılır:

! Temsil-GT#_iye+Sp2 4 kitap_OdevYok.xlsx

Dizin yeri: 

https://drive.google.com/drive/folders/1fM5YeuMuvvgtDHGYqoT5RxULWmGiM7Vt?usp=drive_link


Bknz.

/5-Odev/5-Odev! :

1

! Temsil-ACK1_GT0_iye+Sp2 4 kitap_OdevYok.xlsx


/Ornek Taslak:

2.

docx : iye1-2d2k-ACKa-GTa-240209-Tarih boyunca kent ödevlendirme.docx

3

.odt : iye1-2d2k-ACKa-GTa-240209-Tarih boyunca kent ödevlendirme.odt


Her yeni sürüme yani numara verilir.

geçmiş eski dizinine kalkar!

GT#



Her iki dersin de listeleri ikişer kitaptan oluşacak şekilde 4 Excel listesinin sekmesini yeni yoklama üzerinden 14 haftaya parçalayacak tarzda XLS sablon hazır ve bulutta 

! Temsil-ACK1_GT0_iye+Sp2 4 kitap_OdevYok.xlsx


Bu Excel üstüne yoklama sıralamasindan bazen liste başından bazen liste sonundan, bazen de ortasından ileriye ve geriye doğru sırayla (içindekilerin resimlerinde de gösterdiğim şekilde) haftalara eş bölümlere kişi/leri atayarak, ödev dağılımı yapabilirsin, cumartesi bunu netleştirmiş olalım, pazar da derse hazırlansinlar!


Yürütücü ve İzleyiciler şurayı sbpsp bulutu altında her yer gibi görür:

***5-Odev/5-Odev!

https://drive.google.com/drive/folders/1fM5YeuMuvvgtDHGYqoT5RxULWmGiM7Vt?usp=drive_link

Bu alanı ve ödev yoklama Excel indeki ilk 4 sekmedeki dağılımları bulut üstünde düzenleme yetkisi temsilcide var, eskiyen dosyayı silmeden çalışmalı ve ESKİ dizinine yedek arşiv olarak koymalı.

Ödev klasörleri de bu ***5-Odev/5-Odev! dizininin artık altında yer aldı ve ayrıca onları da temsilciye düzenleme erişim imkanı verdim ki bağlantısı olmayanlar buraya kısa yollarla eklensin!

https://drive.google.com/drive/folders/1fM5YeuMuvvgtDHGYqoT5RxULWmGiM7Vt



SONUÇ


GD Oku*

Duy

(1s2yy)


**3-Kaynak 


***5-Odev/5-Odev!

***Excel i 

Test et

Ayrıca temsilci planlamanın süreç taslaklarını da bu dizine numaralayarak ESKİ alt dizinine koyar.

 

Eksikliği önerinizi epostama açık bildir.

Ayrıca 4s için ayrı bloglar düzenlendi, yeni dönemde eski dönemi aşmak niyeti ile daha proaktif olunması önemli. Geçiş için yeterli içerikte mesajlar da yayımlandı, ek mesailer hala devam ediyor, tatil de yapamadım... 

Umarım tüm bu uyarı ve ödev kolaylıkları başarınızı artık perçinler...

Kolay gelsin.


Anahtar

1-DUYURU, 3-KAYNAK, 5-ODEV, Bireysel/Grup Çalışmaları, Gelecek Hedefleri, Kalite, Kaynakça, Misyon, Rekabet, SBP, SBP1004, SBP1006, Toplumsal sorumluluk, Verimlilik, Vizyon, Yaratıcılık, Entegrasyon,Temsilci


5 Şubat 2024 Pazartesi

SBP1005-240205+07-GnlDuy14ab-2023-2024 Güz - BÜTÜNLEME NOTLARI ve DERSİN KAPANIŞ DEĞERLENDİRMELERİ

SBP1005-240205+07-GnlDuy14ab-2023-2024 Güz - BÜTÜNLEME NOTLARI ve DERSİN KAPANIŞ DEĞERLENDİRMELERİ

5/2 - 23:00

Sistem kapanmış gözüküyor, eğer yarın sistem açılırsa, notlar hemen sisteme kaydedilip, öğrencilere de otomatikman e-posta yoluyla bildirilecektir. 

Bütünleme-Son Değerlendirmeler (7/2)

Yarın bu sayfa, bu alt başlıktaki son güncellenen değerlendirmelerle birlikte izlenebilir.

...

7/2

SBP1005-240207-GnlDuy14b-2023-2024

Bu bütünleme sonuçlarının 10 kişiden az but.e giren olduğunda notun 70'in altında kalıyor olması durumu atlanmasin:

Blogta 6/2 ilk değerlendirmeyi yaparken unuttuğum ve final gibi başarili
olunacak şekilde yorumlar yaptığım bir duyurum olmuştu, (yine bu sayfada _altta-5/2)

Bknz.altta-5/2
SBP1005-240205+07-GnlDuy14ab-2023-2024 Güz - BÜTÜNLEME NOTLARI ve DERSİN KAPANIŞ DEĞERLENDİRMELERİ

https://sbp2023.blogspot.com/2024/02/sbp1005-240205-gnlduy14-2023-2024-guz.html?m=1

Sonraki gün ise (OGRİS te de yayimladiktan sonra), OGRİS ancak son noktayı yine sonradan koymus oluyor, yayimla denilmefen bilemiyoruz!

Hatta finaldeki gibi 35 ile sinirdakilerin de geçmesi için sembolikte olsa 1p herkese son anda da eklemiştim, tabi o ekleme de no5u 36-69 arası alan coguna yetemedi. Bu durum but. için OGRİS e özgü sistematik bir otomatik değerlendirme kısıtıdır. 
Finaldeki 35 notun kalması gibi, 
but 74 ve alt notları şartlı geçer veya kalıyor.

*Yani but.e 8 (kisi) ogrenci girdi ve <10 ogrenci olduğu için 69 ve altı şartlı geçer veya kalmış olur. 

But 70 barajinin unutulan varlığı da ancak blogtaki 5/2 ilk değ. sonrasinda ve ancak OGRİS te de yayimladiktan sonra, yeniden fark edilen bir şey oldu, haliyle beklemediğim kadar kişi de kalmış oldu,

Bunu blokta da hemen güncel olarak 6/2 günü yazamadım, bilgisayarım uygun değildi, hatta bskn odasından notları girdim  ama böyle buradan da ancak şimdi 7/2 söylüyorum, 

kalanlar üzülmesinler,  
aslında herkeste buna göre gelecekte hep önceden hazırlanmış olsun...

But.e kalmayın ya da 
10 hatta belki 10+ (araştırıp bildir) öğrenci (kişi) sinava girebilsin!*
(Not yükseltmek için girebilecekleri de tabii  ikna edebilirseniz.)

Bir daha dikkat edilmesi ve bütünlemeye giren ogr.sayisinda da 10 kişinin altına düşülmemesi işte böyle bir önem taşıyor,

10 kişinin altında giren olduğunda geçmek için en az 70 alınması zorunluluğu var!

Bu kez,
Bunu 1 kişi sınırdan başardı+
şartlı geçenler de oldu+
Ancak kalanlar ise daha fazla oldu-

 * Aksi halde (eğer 10+ kişi girse), finaldeki gibi notun yükseltenler de geçebilir durumda olacaktı, 
bunu hiç atlamamak lazım.

"But.e hiç birakmayın", 
demem de aslında bu yüzdendi...

(Tabii bu tur her sistematik ve mevzuata dair ayrıntı da araştırılıp önceden bilinmelidir. Bizler unutup, her daim de size  hatirlatamayabiliriz. Bu bildirimleri, dönüp, o yüzden okuyun, atlamayın, yazmak bile ek mesailer yaratıyor, ilgisizlikte olursa üzüyor...)

Artık alttaki gibi diğer yeni (ödev genel duy) proaktif önlemleri de alıyor olursunuz:

https://sbp2023.blogspot.com/2024/02/sbpb-gd-240207kynkodev2yysp212k-ve.html?m=1

---
7/2 But sonuç:

17 mevcut:

9 geçti
8 kaldı

+
1 devamsızlıktan kaldı 

---

But-BAĞIL DEĞERLENDİRME İSTATİSTİKLERİ

Toplam Öğr. Sayısı: 29  

Değerlendirilen Öğr. Sayısı: 17
Devamsızlıktan Kalan Öğr. Sayısı: 12  
(Muaf : 11) (Gerçek devamsızlık 1)
BDKL Altındaki Öğr. Sayısı:
(Devamsızlar hariç) 0  
BPAL Altındaki Öğr. Sayısı: 0   
GSL Altındaki Öğr. Sayısı: 8   
Bağıl Değ. Katılma Limiti (BDKL): 10   
Başarı Puanı Alt Limiti (BPAL) : 35      
Genel Sınav Limiti (GSL): 35  

Sınıf Ortalaması: 38,35 
Sınıf Düzeyi: Kötü  

 AA Alan Öğrenci Sayısı: 1

 BA Alan Öğrenci Sayısı: 1

 BB Alan Öğrenci Sayısı: 1

 CB Alan Öğrenci Sayısı: 3

CC Alan Öğrenci Sayısı: 3

DC Alan Öğrenci Sayısı: 0
DD Alan Öğrenci Sayısı: 0
FD Alan Öğrenci Sayısı: 0

FF Alan Öğrenci Sayısı: 8

Bütünleme-İlk Değerlendirmeler- (5/2 - 23:00)

Sınava 8 öğrenci girmiştir. 
(Bu 8 öğrenciden 1 kişi not yükseltmek üzere sınava girmiş ve bunu başarmıştır.) 

*Kısmen (finale göre) Başarılılar: 

Ort. başarı oranı finale nazaran nispeten biraz daha artmış gözükmektedir. Bu durum sevindiricidir. 

Blog ve yönlendirmelerin final sonrası öğrenciyle kurulan diyalogların ve toplantının da faydalı olduğunu düşünebiliriz. 

{Ancak but. e girişte kısıtlı durumlarda var!!! Bknz. 7/2 OGRİS son durum güncellemeleri}

Bknz.

SBPB 1.sınıf: ŞP1(SBP1005)+ŞP2(SBP1004) + İYE(SBP1006) : SBP1005-240104-GnlDuy12-1.sınıf Öğrencilerle 1.Güz Dönemi Sonu Toplantısı-1: "ŞBPB Eğitimi-1 (2023 Güz sonu)" (sbp2023.blogspot.com)

Son en yüksek not, yani finalin tavan notu da biraz daha yükselmiş oldu. 

*(Bu başarıyı düşük notlu olan bir arkadaşınız sağladı. Tebrikler)

*Ayrıca aranızda finalde geçtiği halde tekrar bütünlemeye girip notunu biraz daha yükselten de var. (Onu da cesaretinden dolayı taktir etmek isterim.)

*Düşük hatta zayıf olan notlarını yükselteni de ayrıca kutluyorum. Bu öğrenciler, hep bütünlemeyi başarılı kılan unsurlar oluyor. 

*Özetle bütünlemede başarısını arttıranlar belirginleşmiş oldu! 

Başarısızlar:

Diğer yandan notunu düşürenlerin ya da başarısızlıkta direnenlerin de az sayıda da kalsa, halen olduğu görülmektedir. 

Vize de başarılı iken halen notunu yeteri kadar koruyamayıp, düşüşü finalde derinken, şimdi biraz daha düzeltebilen belirgin bir şekilde yine var. Bu durum düşündürücü, belki bu sonucu halen dikkat ve odaklanma yetersizliğine bağlamak gerekiyor. 

*(Halbuki bu dikkat ve odaklanma yetersizliği durumuna finalde takılanların çoğu da, artık bu sınavda çok daha belirgin bir şekilde başarı sağlamış oldular ve üstteki başarılılar grubuna geçtiler. Onların gayreti taktire şayan oldu. Demek ki önceki kayıpların telafisi mümkünmüş...)

Tabi aranızda başarısız olan ve durumunu bütünlemeye rağmen yine pek değiştiremeyen de haliyle var. Tüm uyarılar onları yeterince başarıya sevk edemedi, onların da artık bir dahaki seneye başarıyı yakalayacaklarını umuyorum. 

Ortalamalara vb. durumlara göre OGRIS sistemi son kararı yarın verecektir.

İyileştirici temaslar ve yeni dönemin akışları gecikilmeksizin size blog aracılığıyla ilan edilmişti, dönüş olmadı, katılımınız artık gecikmesin, bu hafta programınızda netleşip temsilcinizle bildirin, başarınızı pekiştirme çabamız yeni derslerle, katılımınızla ve duyurularla sürüyor. 

Hatalar tekrar edilmeyip, disiplinli ve kararlı bir şekilde çalışarak telafi edildiği ölçüde, yüzler çok daha fazla gülecektir. Başarınızın alışkanlık yapması dileğiyle...

Anahtarlar:

BÜT.,2023-2024,SP 1,1-DUYURU,BÜT. NOTLARI,BÜT. SON FIRSAT, TESPİTLER,DEĞERLENDİRMELER,TREND,11-BAŞARI

------

Önceki Duyurulardaki Final Başarısı (Alt Tekrardır)

SBP1005-240104-GnlDuy12-1.sınıf Öğrencilerle 1.Güz... (sbp2023.blogspot.com)

SBP1005-240104-GnlDuy13- 2023-2024 Güz - FİNAL NOTLARI ve BÜT. için SON DEĞERLENDİRMELER 

12/1 - 2:49  

Notlar sisteme başarıyla kaydedilip öğrencilere e-posta yoluyla bildirilmiştir.

---

12 kişi devamsızdır.

17 öğrenciye sınav notu girilmiştir.

---

29 öğrencinin sınav notu sisteme kaydedilerek, ONAYLANMIŞTIR.

---

NOTLARIN İZLENİŞİ VE YORUMLAR:

1. Notunu arttıranlar 4 kişidir: Öneriler alttadır:

    2-3 tanesi vizeleri 30-35 olsa da şu an geçebilmişlerdir! Tebrikler.
    
    1 tanesi henüz yılmadan biraz daha çok gayret sarfetmelidir ki o da geçsin.
    

2. Notunu koruyanlar 5 kişidir. Öneriler ve uyarıları alttadır:

    1 tanesi adeta 45 e sabit bir halde geçmiştir.
    1 tanesi de sınırları zorlayarak adeta 40 a sabit bir halde geçmiştir.    
    
    2 tanesi 30-35 arasında sabitlendiği için kalmıştır, çabasız olmaz.
    
 
3. Notunu düşürenler ise 8 kişidir. Uyarıları alttadır:
   
     1 tanesi yine 50 üstünde kalabilmiş olduğu için zaten bu kez rahatlamıştır.
    
     4 tanesi 40+ olanlardır ancak sınırlı ya da şaşırtıcı düşüşler yaşamışlardır, onlar artık hiç boşlayamazlar! İlk notlarının hakkını veremezlerse bu ders onların yakasına yapışır.

     2 tanesi 30-35 iken hala ilk düşüşün etkisinde kalmaktadırlar, halbuki bu anafordan halen çıkabileceklerinin farkında olmalılar!    

---

İPUÇLARI

. Final için 36 ve üstü sizi kurtarabilecekken 35 ile kalmışsanız, 

bunu bir daha kendinize ve bizlere yaşatmamayı tercih etmelisiniz!

Büt. 10 kişi girmediginde çok daha zordur. En az 70 gerektiği burada belirtilmelidir!

. Yüksek nota güvenip, boşlayanlar disiplinli süreç kontrolüne girerek, belirtilen eksiklerinizi tamamlayınız. 

. Sabitlenenler kendi kendinize harekete geçemiyorsanız, destek alınız. 

. Düşüşe uğrayanlar, kendinizi çok daha nesnel ve ağır eleştirel değerlendirmelere tabii tutunuz. 


. Her türü geribildirime açığız, bundan çekinmeyiniz. 

. Tüm bu ortak çabalar/ımız sadece sizin içindir.

Başarılar.

---

F+B-BAĞIL DEĞERLENDİRME İSTATİSTİKLERİ

7/2 OGRİS ile rapor alınınca FB birarada çıkmıştır:

Toplam Öğr. Sayısı: 29    

Değerlendirilen Öğr. Sayısı: 17       

Devamsızlıktan Kalan Öğr. Sayısı:12   

(Muaf : 11) (Gerçek devamsızlık 1)

   

BDKL Altındaki Öğr. Sayısı: 

(Devamsızlar hariç 0)

BPAL Altındaki Öğr. Sayısı: 0

GSL Altındaki Öğr. Sayısı: 8

Sınıf Ortalaması: 38,35  

Sınıf Düzeyi: Kötü  

Bağıl Değ. Katılma Limiti (BDKL):10   

Başarı Puanı Alt Limiti (BPAL) :35  

Genel Sınav Limiti (GSL): 35    

---

AA Alan Öğrenci Sayısı: 1

BA Alan Öğrenci Sayısı: 1

BB Alan Öğrenci Sayısı: 1

CB Alan Öğrenci Sayısı: 3

CC Alan Öğrenci Sayısı: 3

---

DC Alan Öğrenci Sayısı: 0

DD Alan Öğrenci Sayısı: 0

FD Alan Öğrenci Sayısı: 0

---

FF Alan Öğrenci Sayısı: 8




---
Finalde;

Notunu düşürenler 8 kişidir, soruların mantıksal kökenine dahi inilememesi son derece düşündürücüdür.  

Üstelik bu 8 kişiden vize notu başarılı sayılanların durumu da ayrıca şaşırtıcıdır!  
Sınavda sorulara tam olarak odaklanın...  


FF Alan Öğrenci Sayısı:     

Bütünlemeye çalışırken 11/1 toplantı önerilerine bakınız... 
Çünkü toplantıya gelmediniz...

Halbuki sonuçlar sınavda netleşmiş, sizlere de çıkışta anında otomatik olarak bildirilmişti,
ilk günden de sistemde resmileştirilmiştir ki, bütünlemeyi ihmal etmeden en uygun şekilde çalışmaya başlayıp başarılı olunuz...

Bu ayrıcalıklardan da faydalanamaz ve uygun şekilde davranamazsanız, 
başarılı olmanız için size özel artık herhangi başka bir destekte sunulamayacaktır! 

Başarılar.

---

Anahtarlar:

FİNAL,2023-2024,SP 1,1-DUYURU,FİNAL NOTLARI,BÜT. SON FIRSAT, TESPİTLER,DEĞERLENDİRMELER, 

22 Ocak 2024 Pazartesi

Çağrı ve Yaratıcı Serbest Katkı Yolları

Amaç

Blogl/lar ile öğrenci iletişişmi ve etkileşimini arttırarak verimlilik sağlanmaktadır. 

Bu amaçlar uğruna da ek mesailer yapılmaktadır.

Ancak harcanan emeğe de saygı ölçüsünde zamanla yine sınırlı kalacak katkılar sağlanabilir.

Sınıfa özel ortak amaçlar için bu blog/lar daha da geliştirilebilir, 2023 sömestride önerilerinize açılmıştır.

---

Çağrı

Örneğin; Geçen dönem başında da duyurulduğu gibi halen bu 1sbp2023 sınıf blog için editör yardımcısı veya asistan öğrenci ihtiyacı vardır. 

İlgili ve yeterlilik gösteren gönüllüler ders arasında başvurabilir.

---

Serbest ve yaratıcı katkı yolları

Ağdaki mesleki uygun yolları siz de linkle veya .docx ile derleyerek blog üzerine konulması için bulutunuzda derleyerek önerebilirsiniz.

Bu veya başka şekillerde katkınız beklenmektedir.

Tespit-240122:

(Ancak dönem sonu toplantısında da belirtildiği halde çalışma notlarınızı dahi göndermemiş durumdasınız, bu şekilde siz geciktikçe artık bu tür söylemlerinize de şüphe ile bakılacaktır!) 

---

Anahtarlar:

Çağrı,Esneklik,Yaratıcılık,1sbp2023,1s,2023,11-BAŞARI,2.yy,ACK-Dersleri,-DUYURU,Bireysel/Grup,Gelecek Hedefleri,Kalite,Misyon,SBP,SBP1004,Sorumluluk,Verimlilik,Vizyon,Temsilci,


Yıllık Bloglara Geçiş

Yıllık Bloglara Geçiş

İlk dönemin ardından artık bir geçiş sürecine girdik. 
Dönem aralarında altyapıda da yeni düzenlemelere gereksinim duyulacağı açıktır.
Şu amaç, kapsam ve yöntemle geçiş süreci 22 Ocak ile başlamış ve tamamlanmıştır:

Amaç

Gelecek dönem dersleriyle oluşan ve daha da artacak olan karmaşıklık düzeyini azaltmak ve kontrol altında da tutarak, verimliliği arttırmaktır.

Yöntem

Her yıl için buna benzer şekilde ama ayrı birer yıllık blog yaratılmıştır.
Benzerlik mantığı: (biçimsel, kavramsal, akışsal) 

Kapsam

Her blog o yıla (ve ilgili sınıf/lar/a ortak) bir aidiyet oluşturacaktır.

---

Ana blog 

Mevcut ana blog* ŞBPB bölümündeki ACK-derslerinin ve genel duyurular içindir. 
Artık sadece diğer 4 blog** üstünde bir amiral gemisi gibi kullanılacaktır. 
Her yıl gelen yeni öğrenci kuşakları yönlendirmek ilk amacıdır.
*Bu blog, ayrıca 4 sınıfa ve tüm yıllara (2023-2026) hitaben genel amaçlı duyurular ve haberler için kurulmuş olarak artık daha sade bir şekilde yaşayacaktır. 

*Dolayısıyla ana blog, 1.sınıfa yönelik yayınlarını artık sınırlamaya başlamıştır. 
Sadece kalıcı yayın niteliği olan duyurular ve yeni düzenlemeler burada yayımlanır şekilde kalacaktır. 

Bknz.

Eğer SP 1 Bütünleme odaklı bekleyişler varsa, 1.blog artık esastır, o da paralel olarak izlenebilir. Gelecek senelere yönelik olarak ise diğerleri sırayla açılmıştır.  

Ana blog - Kapsam

ŞBPB bölümü ve 2 ABD ile genellikle ACK-dersleri odaklıdır.

En önemli kalıcı duyurularla derslerin en aktif komuta kademesinin temsilini gerçekleştirir.


240122: 

Özetle;
1.sınıf / 1.yıl (2023) geçişi başlatılarak tüm sayfalar ve duyuruların aktarımı tamamlanmıştır.

Diğer 4 blog** sırayla baknz.

**blog1: SBP 1.sınıf (2023) blog geçiş bitti!

*İlk blog-Amiral gemisi-sbpsp.blogspot.com
*ana blog, ilk /güz (test) dönemindeki tüm içeriğini
 
**blog1 (SBPB 1.sınıf) (alttaki 2023 blog üzerine) aktarmış durumdadır! 

sp1 Bütünleme sonrası sonuçlar da duyurulup dönem kapanınca
veya 
1.sınıf (2023) öğrencileri bu geçişi kavrayıp/alışınca:

*ana blog, duyuruları eskimiş olarak, pasifleşir veya kısmen silinip görünüm daha da sadeleştirilebilir! 

Baknz.
Nasılsa SBP 1.sınıf (2023) blog üzerine birebir (1-1)  (duyuru tarihleriyle de birlikte) kopyalanarak tam olarak aktarılmıştır! 

Aksaklık doğuran gözden kaçmış bir şey varsa doğrudan bildiriniz!



---

240122: 

Ayrıca 4 yıllık bloglara geçişte artık başlamıştır:
Her eğitim-öğretim yılı başındaki o yıl blog isminde esas alınır! 

Ör: SBPB 2.sınıf (2024) (2024-2025 Güz + Bahar)


---

Yıllık Blog/lar

Diğer 4 blog** sırayla baknz.

Gelecek 4 yıl için (2023-2026) 4 ayrı blog tanzimi alttaki adreslerinde devam edecektir:


Alttaki yıllık her blog linklidir! :


blog2: SBPB 2.sınıf (2024) (2024-2025 Güz + Bahar) zamanla güncellenecektir.

blog3: SBPB 3.sınıf (2025) ; (2025-2026 Güz + Bahar) zamanla güncellenecektir.

blog4: SBPB 4.sınıf (2026) ; (2026-2027 Güz + Bahar) zamanla güncellenecektir.


---

Güncelleme 240211:

Blog üstünde katlanarak arşivlenecek yıllıklar 

İlk kuşak öğrencilerle başlatılan bu 4 yıllık seri, katlanarak izlenebilir.

Her yıl yeni gelecek kuşaklarla iki - 3 - 4 katına katlandıkça tekrarların ve uygulamaların ufak değişikliklerle biraz daha yıllık olarak rafine edilerek azaltılması planlanmaktadır.

Yani geçmiş yılların o blogtaki derslere özgü uygulama/yöntem arşivindeki tüm duyurular referansınız olacaktır. Belki sadece kitaplar biraz çeşitlenerek (SK için toplamda kullanım olarak artmış) (ama ders başına en fazla 2 ile sınırlandığı gibi dengeli kalarak) sadece uygulama/yöntemleri ileriye (1dönem-1sınıf sonraya) ötelenerek değiştirilebilir olacaktır. Bu öteleme master derslerinin lisansa indirilmesi gibi olmasa da benzer tarzda uygulama/yöntemsel zorlukların (araştırma ödevi, tercihli sözlü puanı vs.)* nicelikselden öte niteliksel olarak artması şeklindedir. 

---

---

Etiketler

Etiketler alttaki gibi 4 blog için standart düzenlenecektir: 

Her yıl ayrı etiketlenir: 2023,2024,2025,2026, SBP 1,SBP 2,SBP 3, SBP 4,

Her sınıfta ayrı etiketlenir: SBP 1s,SBP 2s,SBP 3s, SBP 4s,

*Her sınıfın okuduğu yılda ayrı etiketlenir: 

İlk kuşak öğrencilerimiz: 1SBP23: SBP 1s23,SBP 2s24,SBP 3s25, SBP 4s26,

İkinci kuşak öğrencilerimiz: 2SBP24: SBP 1s24,SBP 2s25,SBP 3s26, SBP 4s27,

Üçüncü kuşak öğrencilerimiz: 3SBP25: SBP 1s25,SBP 2s26,SBP 3s27, SBP 4s28,

Dördüncü kuşak öğrencilerimiz: 4SBP26: SBP 1s26,SBP 2s27,SBP 3s28, SBP 4s29,

---

Her yıl yeni bir kuşak gelir:

1SBP23:  *İlk öğrencilerimizin okuduğu ilk 4 yıllık dönemi (2023-2026) gösterir.

İlk kuşak öğrencilerimiz: 1SBP23: SBP 1s23,SBP 2s24,SBP 3s25, SBP 4s26,

İkinci kuşak öğrencilerimizin okuduğu ikinci 4 yıllık dönemi (2024-2027) gösterir.

İkinci kuşak öğrencilerimiz: 2SBP24: SBP 1s24,SBP 2s25,SBP 3s26, SBP 4s27,

Üçüncü kuşak öğrencilerimizin okuduğu ikinci 4 yıllık dönemi (2025-2028) gösterir.

Üçüncü kuşak öğrencilerimiz: 3SBP25: SBP 1s25,SBP 2s26,SBP 3s27, SBP 4s28,

Dördüncü kuşak öğrencilerimizin okuduğu üçüncü 4 yıllık dönemi (2026-2029) gösterir.

Dördüncü kuşak öğrencilerimiz: 4SBP26: SBP 1s26,SBP 2s27,SBP 3s28, SBP 4s29,

---

2024 ile birlikte her yıl, 1.,2.,3.,4, sınıf sayısı 4 oluncaya kadar artmış olacaktır:


Dolayısıyla 2026 sonrası her yılda her sınıftan öğrenci olacaktır.  

Bloglar şimdilik (2026'ya kadar) her sınıf için sadece bir tane blog olarak tutulacaktır.
Yani 2024 eğitim-öğretim yılı başında 1. ve 2. sınıf blogları ayrı ve tektir.
2025 yılında 1. 2. ve 3. sınıf blogları ayrı ve tektir.

2026 yılında 1. 2. 3. ve 4. sınıf blogları ayrı ve tektir.

 
2026 sonrası gerek duyulursa blog sayıları sınıfa ve yıla göre de ayrılabilir.  
Ancak buna gerek kalmamasına çalışılacaktır.

Verilen dersler de dönemlik olarak artacaktır. Bu da ayrı bir zorluk getirecektir.
Yıllık bir blog dönemlik olarak en fazla 3 derslik bir kapasiteyi belki kaldırabilir. 
Ancak izleyen sayısı arttıkça yazışmaların da en aza indirilmesi esas olacaktır.

---

Anahtarlar:

Yıllık Bloglara Geçiş,SBP 1,2023 haberleri,SBP 2,SBP 3,İlk kuşak,SBP 4,3SBP25,2023,2SBP24,SBP 1s23,SBP 2s24,4SBP26,SBP 3s25,SBP 4s26,1SBP23,Verimlilik,Vizyon,Gelecek Hedefleri,Misyon,

Yıllık Bloglara Geçiş,Yıllık Bloglar,Geçiş,Test,2023,2023 haberleri,SBP 1,SBP 2, SBP 3,SBP 4,SBP 1s23,SBP 2s24,SBP 3s25, SBP 4s26,1SBP23,2SBP24,3SBP25,4SBP26,İlk kuşak öğrenciler,



20 Ocak 2024 Cumartesi

SBPB 1006-240121-GD3-İYE+Yo-AKT-Anadolu Kültür Tarihi kitabı

SBPB 1006-240121-GD3-İYE+Yk-AKT-Anadolu Kültür Tarihi kitabı.txt

Son güncelleme:

Ödev 240210

(1s2yy)

2 ders x 2 kitap = 4 kitap

Bknz.


---


SBP1006 Bahardaki İYE dersin 3. duyurusu alttadır.

"Güncelleme - Yeni bir bilgi (GD2 üstünde şu güncelleme ile de önceden bildirilmişti)" 

Beklediğimiz ödev formatları için şu paltform* sizlere rehberdir: 

*(AU-Dig. Ders Platformu olarak sunduğu zengin kaynaklar üzerinden) yol gösterici olduğu için hatırlatma amaçlı bu duyuruda tekrar edilmektedir!

Yk-AKT*-Anadolu Kültür Tarihi kitabı da (1.d okutulacak olan ana kitaba) yakın bir kaynak desteğidir:
(*İçindekiler en altta ayrıca verilmiştir.)
AU de ses kayıtları da olan bir ktp.tır.
Hatta sunuları, özetleri ve *soruları da var, işinizi biraz daha kolaylaştırır,
Dersin ayrı bir bulutu olursa (ki hemen zor) belki oraya AU linkindeki o tüm dosyaları da koyar, buradan duyururuz:

Halen erişime e-devlet üzerinden açıktır:
(Bu platform erişime açıkken, diğer yardımcı türde ve ilgi duyduğunuz konulardaki okumalarınız için de ayrıca acilen önerilir...)

Diğer yandan ödev agirliklandirmada bu ödev hafiflerse, yeniden düzenleme de  gerekir:

1

*Soruları zaten bu Yo kitabındakilerden de farklı ve test olarak hazırlamalısınız!
Amaç sizin sorularınızi görüp, iyileştirmek ve secmekti!
Sorularınız size özel ve farklı olacak, alıntı olmasin!

2
Ağırlıkları da size yüksek vermiştim zaten,
Bu gibi yeni durumlara göre yine de değiştirmeyip, hakkımı vize sonrasına bırakıyorum.

---

Kaynakça (Bu Duyuru):

SBPB 1006-240121-GD3-İYE+Yk-AKT-Anadolu Kültür Tarihi kitabı.txt


Geçmiş Duyurular (Kaynakça):

SBP1006 İYE-SBP1004 SP2-240104-GnlDuy2-Kaynaklar+Sınavlar+Moduller+Ödevler+Hedefler.txt

SBP1006 İYE-SBP1004 SP2-240105-GD2-Kaynaklar+Sınav... (sbpsp.blogspot.com)




ŞBP ŞP (SBP1005): SBP1005-240104-GnlDuy12-1.sınıf Öğrencilerle 1.Güz Dönemi Sonu Toplantısı-1: "ŞBPB Eğitimi-1 (2023 Güz sonu)" (sbpsp.blogspot.com)

---

SBP1006 Bahardaki İYE dersin 3. duyurusu da alttadır.

SBPB 1006-240121-GD3-İYE+Yk-AKT-Anadolu Kültür Tarihi kitabı için yapılmış ek bir hatırlatma duyurusudur. Dönem öncesi okumaları kolaylaştırıp hızlandırabilir!


*Yk-AKT-Anadolu Kültür Tarihi kitabı

Bu kitap (ana kitap=1.ders kitabı KT-Kültür Tarihi'ne göre) daha dar kapsamlı ve az sayfalıdır.

Yüksek okul için hazırlanmıştır. Ancak kaynak dosyaları erişilebilir durumda olduğu için sadece yardımcı bir kaynak olabilir!


İçindekiler

Ünite-1 Tarih Öncesi Anadolu Kültürleri


Ünite-2 Erken Tarihi Dönem Ve Hitit Kültürü


Ünite-3 Urartu, Frig Ve Lidya Kültürleri


Ünite-4 Anadolu’da Hellen, Hellenistik Ve Roma Dönemi Kültürleri


Ünite-5 Anadolu’da Bizans Kültürü


Ünite-6 Anadolu’da Selçuklu Kültürü


Ünite-7 Osmanlı Kültürü


Ünite-8 Seçkin Kültürü Ve Popüler Kültür Arasında Cumhuriyet Dönemi Kültürü, 1920’lerden 1970’lere


---


Ünite açılımları


Ünite-1 Tarih Öncesi Anadolu Kültürleri


Paleolitik dönemde Anadolu coğrafyasındaki ortamı açıklayabileceksiniz.


Neolitik dönemin özelliklerini ve unsurlarını ayırt edebileceksiniz.


Anadolu’nun kalkolitik dönem yerleşmelerini ve kronolojisini açıklayabileceksiniz.


Önasya ve Anadolu tarihinde İlk Tunç Çağlarının özelliklerini açıklayabileceksiniz.




Ünite-2 Erken Tarihi Dönem Ve Hitit Kültürü


Mezopotamya ve Anadolu arasındaki siyasi ve kültürel ilişkileri değerlendirebileceksiniz.


Hitit Devleti’nde tesis edilen merkezi devlet anlayışı, askeri strateji ve din politikasını açıklayabileceksiniz.


Anadolu’nun Demir Çağı-Geç Hitit Krallıkları kültürel çeşitliliğinin nedenlerini görebilme, sanat ve mimarideki dinamizmi fark edebileceksiniz.




Ünite-3 Urartu, Frig Ve Lidya Kültürleri


Urartu Krallığı’nın siyasi tarihini açıklayabileceksiniz.


Urartu kültürünün genel özelliklerini açıklayabileceksiniz.


Frig Krallığı’nın siyasi tarihini açıklayabileceksiniz.


Frig kültürünün genel özelliklerini açıklayabileceksiniz.


Lidya Krallığı’nın siyasi tarihini açıklayabileceksiniz.


Lidya kültürünün genel özelliklerini açıklayabileceksiniz.




Ünite-4 Anadolu’da Hellen, Hellenistik Ve Roma Dönemi Kültürleri


Hellen göçleri ve kolonizasyon sonrası Batı Anadolu’da yaşanan politik, toplumsal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri açıklayabileceksiniz.


Hellenistik Dönem’deki gelişmeler paralelinde Anadolu’daki tarihsel ve kültürel süreci tartışabileceksiniz.


Anadolu’da Roma egemenliğiyle birlikte yaşanan politik ve kültürel gelişmeleri örneklendirebileceksiniz.




Ünite-5 Anadolu’da Bizans Kültürü


Bizans’ın coğrafi sınırlarının genel özelliklerini açıklayabileceksiniz.


Bizans devlet yönetimi ve teşkilatını açıklayabileceksiniz.


Bizans’ın dini hayatını açıklayabileceksiniz.


Bizans’ın sosyal yapısını açıklayabileceksiniz.




Ünite-6 Anadolu’da Selçuklu Kültürü


Selçuklular döneminde Anadolu’daki devlet ve toplum yapısının tarihi oluşum sürecini açıklayabileceksiniz.


Selçuklular devrinde Anadolu şehirlerinin ve iktisadi hayatın yapılanmasını tartışabileceksiniz.


Selçuklular dönemi Anadolu’sunda Ahilik olgusunu ve medreselerdeki gelişmeleri açıklayabileceksiniz.




Ünite-7 Osmanlı Kültürü


Kuruluş yıllarında oluşan kültür ortamının genel özelliklerini açıklayabileceksiniz.


Klasik dönemde Osmanlı kültürünün ayırt edici özelliklerini sıralayabileceksiniz.


Osmanlı kültürünün yenileşme döneminde geçirdiği değişimi değerlendirebileceksiniz.




Ünite-8 Seçkin Kültürü Ve Popüler Kültür Arasında Cumhuriyet Dönemi Kültürü, 1920’lerden 1970’lere


Osmanlı İmparatorluğu’nun kültürel mirasına erken Cumhuriyet dönemi yönetiminin yaklaşımını ve kültür politikasına etkisini açıklayabilme; Erken Cumhuriyet dönemi kültür politikasını tanımlayabileceksiniz.


Erken Cumhuriyet Dönemi’nde benimsenen kültür politikasının yayılma araçlarını tanımlayabileceksiniz.


1950’lerden sonraki dönemlerde kültürel değişimin yönünü gösterebilme; Erken Cumhuriyet Dönemi kültür politikalarıyla izleyen dönemlerdeki kültürel değişimlerin temel farklılıklarını ortaya koyabileceksiniz.


---


Anahtarlar:


Yo-Yardımcı okumalar,Kitaplar,Platformlar,AU,İYE,SP1006,

SBP1005-GnlDuy9_Dönem içi geçmiş duyuruları toparlayıp derleme ve Altyapıyı iyileştirme adımları

SBP1005-GnlDuy9_Dönem içi geçmiş duyuruları toparlayıp derleme.txt

Bknz.

Bulut

---

Dersin altyapı süreçleri hk.da özet bir bilgilendirme

Altyapıyı iyileştirme adımları şöyle gerçekleşmektedir:

  1. Bu güz dönemini yavaş yavaş kaparken, dersin altyapı düzenlemeleri de sürüyor olacaktır.
  2. Amaç, blog içinde olduğu kadar bulut üzerinden de paralel arşivlemeyi sürdürmek oluyor.
  3. Asıl amaç, bu ikili en hızlı erişim noktalarını besleyecek şekilde iletişim kanallarını güçlendirmektir.
  4. Bu blog gelecek 4 yılın ve bölümün eğitim-öğretim boyutunda ilk amiral gemisi olarak iş görecektir.
  5. Şehircilik ABD ve Bölge Planlama ABD derslerine yönelik genel duyuruları da yine bir arada kapsayacaktır.
  6. OHU.EDU.TR Okulumuzun bölüm sitesine de takviye amaçlıdır.
  7. Yürütülen ilgili dersleri 2023-2024 eğitim ve öğretim yılı bazında bir süre daha geçici olarak birlikte  taşıyabilir. 
  8. Ancak sonra yıllık komuta gemilerine ve ardından dönemlik açılacak ilgili zorunlu ve seçmeli derslere göre bölünerek çoğalacaktır.
  9. Bu çoğalma, benzer bulut alanlarıyla da birlikte hizmet vermeyi sürdürme çabası içindedir.
  10. Öğrenci desteği bu anlamda önemli bir ihtiyaç olarak durmaktadır ve çağrı yapılmıştır, ancak halen bir talep görememiştir:
Duyuru-İlan-Çağrı - Altyapıya Destek Elemanları Ar... (sbpsp.blogspot.com)

---

1.sınıf ile ilk ekip oluşuyor...

  1. 1.sınıf ilk ekibimizdir. Bu ekip ilk göz ağrımızdır, sayımız da bir süre daha değişecektir. 
  2. Genç arkadaşlarımızın tercihleri ve ilgileri halen oldukça oynak olabiliyor. Değişkenliklere hazırız. 
  3. Amacımız öğrencilerimizi zamanında yeterli bir şekilde bilgilendirmektir. 
  4. Onların tercihleri ile yapacakları son seçimler de hep yanlarındayız. 

---


Anahtarlar:

1.sınıf,ilk ekip,Öğrenciler,Ders altyapısı,1-DUYURU,11-BAŞARI,SP 1,

SBPB-GD-240122-2023-2024B-SBP1006 İYE-İNSAN YERLEŞİMLERİ EVRİMİ-Dönemlik Süreç Bilgilendirmesi

SBPB-GD-240122-2023-2024B-SBP1006 İYE - Dönemlik Süreç Bilgilendirmesi 

SBPB-GD-240122-2023-2024B-SBP1006 İYE-İNSAN YERLEŞİMLERİ EVRİMİ - Dönemlik Süreç Bilgilendirmesi

Bulut Duyuru dizininde şöyle yer alır:

SBPB-GD-240122-2023-2024B-SBP1006 İYE-Dönemlik Süreç Bilgilendirmesi .txt

2023-2024 Bahar dönemi gerçekleşmektedir:


Süreç Bilgilendirme:

Sınav tarihleri,Başarı, vd.hususlar hk.da standart duyurulacak olan açık bir dönemsel bilgilendirmedir. 


SBPB-GD-240121-SBP1004  ŞEHİR PLANLAMA  II  dersi; 

2023-2024 Bahar gerçekleşmektedir:


1-DUYURU

Blogta şu etiketler üzerinden izlenebilir: İYE

Blog arşivinde (sağda aylık ve trhli) şu ön ekler üzerinden izlenebilir: 

SBPB-GD-240xxx-2023-2024B-SBP1006-İYE... 

Dönemlik derslerin (İYE ve SP') ortak genel (teknik ödev+sınav notlama) duyuruları benzerdir, tek dizinde toplanmıştır:

https://drive.google.com/drive/folders/1CqWKbFaODRFZcyo5AkJE240IcP3SIQlX?usp=drive_link

Bulut ve blog esastır.

OGRIS Dersin Sayfası

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi (ohu.edu.tr)


Süreç Bilgilendirme:

Sınav tarihleri,Başarı, vd.hususlar hk.da standart duyurulacak olan açık bir dönemsel bilgilendirmedir. 

2023-2024 Bahar gerçekleşmektedir:



Süreç Bilgilendirme:


Sınav tarihleri,Başarı, vd.hususlar hk.da standart duyurulacak olan açık bir dönemsel bilgilendirmedir. 


.../.../202. Büt. Sınavı, ortalaması : ...

Başarı : 1x B+ Başarısı / 1x Devamlı / 1x Katılan    /   (3x  derse kayıtlı öğrenci mevcududur.)


.../.../202. Final Sınavı sonrası - Dönemi değerlendirme toplantısı -2:



.../.../202. Final Sınavı, ortalaması : ...  

Başarı : 1x F+ Başarısı / 1x Devamlı / 1x Katılan    /   (3x  derse kayıtlı öğrenci mevcududur.)


.../.../202.  ... öğrenci ... hafta ile devamsızlık 


.../.../202. Son ders  


...


.../.../202. Mesleki Buluşmalar -2  



.../.../202. Vize sonrası haftada öğrenci (.. #) ile ders. Her hafta düzenli yoklama alınmaktadır. 


.../.../202. Vize, ortalaması : ...

Başarı : 1x  V+ Başarısı / 1x Devamlı / 1x Katılan    /   (3x  derse kayıtlı öğrenci mevcududur.)




.../.../202. Vize sonrası 2.hafttada telafi dersi (2 saat) yapılmıştır.


.../.../11/202. Vize öncesi haftada ... izin nedeniyle ders yapılamamıştır.


...


.../.../202. İlk ders. Başarı oranları :Vize +40+Final/Büt. %60 olarak öğrenciyle birlikte belirlenir.

Ödevler belli bir soru ağırlığınce V+F+B sınavlarına yansıtılacaktır. 


12/02/2024 Dönem açılış buluşması 

1. hafta ilk ACK dersi öncesi o sınıfta öğlen yarımda sohbetler şeklinde yapılacaktır.


---

Dönemlik Düzenlemelere dair Dönem Öncesi 2 derse 4 kitapla Ödev Atama Bilgisi:

12/02/2024 - Son Ödev güncelleme:

Ödev 240210

(1s2yy)

2 ders x 2 kitap = 4 kitap

Bknz.



---

Geleneksel tekrarlanır.

Geçmiş Benzer/İlişkili Duyurular (Kaynakça):

11  / 04 /2024 Final Sınavı sonrası dönemi değerlendirme toplantısı yapılmıştır:

SBP1005-240104-GnlDuy12-1.sınıf Öğrencilerle 1.Güz... (sbpsp.blogspot.com)

---

Anahtarlar:

ACK-Dersleri,2023 haberleri,SBP1004,2023-2024,OrtakBulut,Dönemlik Süreç Bilgilendirmesi,2-DERS,Dizinler,İYE,11-BAŞARI,12-Altyapı,Bahar dersleri,2023-2024 Bahar,1-DUYURU,

SP 1 - Vize sonrası - 2.ödev (Final-Büt.) - Şehir Sunum Ödevleri

Vize sonrası için - 2.ödev (Final-Büt.) - Tekli Şehir Sunum Ödevleri - Haftalık Beyan Listeniz, Bu Hafta 12/Kasım Derse Kadar Hazır Olsun: N...