21.03.2024 +
25/2 + 31/3 kısmi ekleriyle
İYE dersi vizesi sonrası kalite toplantısının ilk ders bileşeni ile ilgili bilgilere geçmeden önce bir alıntı ile başlamak istiyorum:
Yürütücü/Kolaylaştırıcı:
Doç Dr Aziz Cumhur Kocalar
Alıntı
Yaşam boyu süren yetişkin olma yolculuğumuzda, her dönem defalarca önümüze çıkan üç mesele ile sürekli muhabbetli olmamız gerekiyor sanki.
1. Kendi hasedimizle yüzleşebilmek
2. Hüsrana dayanma kapasitemizi genişletebilmek
3. Yas tutmayı becerebilmek.
Oktay Şılar
İYE dersi vizesi ilk sonuçları
https://sbp2023.blogspot.com/2024/03/iye-vize.html?m=0
Geçmiş
Ezberle geçen klasikleşmiş sınav süreçlerinin farklılaşması için çok çaba sarf etmiştim, geçen dönemki final ve bütünleme gazalarından sonra bu dönemki ilk vizede de benzer sıkıntıları yaşadığınızı görüyorum.
Katılım
Toplantıya sınıfının yarısından fazlası en az 13 kişi katılmıştır.
Bknz. Yoklama da her zaman elinizin altındadır ve şu hususlar tekrar 2.toplantıda önemle de hatırlatıldığı halde bir daha tekrarlamayınız:
Tabi katılmadığınız o toplantıya imza atma halinden de vazgeçemediniz (2 kişi uyarılmış sonra da kırmızı ile imzaları çizilmiştir, tekrarlamamanız dileğiyle).
Ayrıca sp2 sınavına da katılmaması gereken 1 kişi katılmış, ortalamayı da 2 puan kadar düşürmüştür (tekrarlamamanız dileğiyle).
Bölümün diğer tüm öğretim üyelerine özel davette bulunulduğu da burada belirtilmelidir. Ancak kendileri yoğunlukları nedeniyle katılamamış olabilirler. Doğrudan ve dolaylı olarak bölümün toptan kalite süreçleri açısından görüş ve önerileri her zaman için değerli olacaktır.
Süre
Toplantı süresi 3'ten itibaren başlayarak saat 5'e kadar da sürmüştür.
Son 1 saat kalan ilgili ve disiplinli 7 kişiyle de birlikte sorular üzerinde de başarısızlığın sebepleri dayanaklar sunularak daha somut bir şekilde tartışılmıştır.
Mesleki etik, Özen, Ortak çaba ve Nitelikli katılım
Öğrencinin soruları ve ölçme yöntemlerini sorgulaması için ciddi ve yoğun bir şekilde çaba sarf edilmiştir.
Toplantıdaki ortak kanaatin de bu yönde ve buradaki yazılanlarla birlikte oluşturulabilmesine özenle gayret sarf edilmesi sürmektedir.
Ek görüş, öneri ve ortak kararlar dolaylı ve dolaysız olarak tüm katılımcılardan halen beklenilmektedir.
Tespit
Bilgi ve ezber odaklı çalışma alışkanlıklarını sürdürüyor, bunlardan hiçbir şekilde vazgeçşemeyeceğinizi ifade ediyor ve bu türden bir sistemin sizden beklediklerine olan bağlılığınızla, mümkünse kitap ve soru okumadan ezberleyerek kısa sorular görüp testle geçmeyi, paragraf soruları gibi uzun ama aslında basit akıl yürütmeli mantık sorularında kafanızın karıştığını ve çalıştıklarınızın karşılığını bulamadığınızı, o yüzden de kendinizi şokta gibi bulduğunuzu söyleyerek ya da öyle göstererek çalıştığınız halde başarısız olduğunuzu, ayrıca bilgi odaklı sınavları ve ölçme yöntemlerini savunuyorsunuz.
Gelecek ve Final / Bütünleme Hedefleri
Bilgi ve ezber odaklı kısa sorulara da artan belli bir oranda (en fazla 30%) yer verilecektir. Ama bu durumunuzun da açık çelişkileri sizinle ispatlı olarak sözlü yazılı bu toplantıda olabildiğince paylaşılmıştır.
İdeal Hedef: 31/3
Klasik sorulara olan ağırlık giderek %40'a doğru bir yer bulacaktır. Ancak buna uygun olamadığınız da size buradan ve 2. toplantı bileşenin de açıkça ispatlanmıştır.
Kitabın dersten kopmayacak şekilde işlenmesine yönelik farklı katılımlı dışa açık yöntemler yine kalan 4 hafta ders dilimleri içinde veya ek derslerde kısmen denenecektir.
Yöntem sorunu
Kitap içeriği ile ders şekline göre sorgulama mı yoksa kaynağa bağlı olarak daha çok bilgi ve ezber mi beklenebileceği, hem derste ifade edilerek tartışma noktalarında ortaya konulduğu gibi hem de asıl çaba sarf edilmesi gerekenin hep sorgulama olduğunu belirterek öne çıkarma çabası ile uygulama örneklerinde gezilişiyle de birlikte aslında hep rahatlıkla tahmin edilebilirdi. Ancak bu durumla sizler çok barışık ve baş edilebilir gibi hiç gözükmüyorsunuz, bu yolda da çaba sarf edebilecek kadar güç toplayamıyorsunuz. Kaldı ki bu yola da yeterince inanmıyorsunuz.
Diğer dersin sp2 vize sınavı öncesi vurgulanması gereken ön bilgiler
(Sp2 vizesine özel)
(Vurgulanması gereken ön bilgiler aslında derste ve blogta geçen dönem vizeden bu yana yukarıda da toplantıda da olduğu gibi size iletilmektedir.)
1.kitap bilgi odaklı sorularla alışık olduğunuz bilgi ve ezber tarza daha yakındır.
2. kitap ise daha çok sorgulama ağırlıklıdır. Bilgi ve ezber noktalarından ancak önemli olan hususlar bilinmesi gerekir ve bunlardan vurgulanan dolayısıyla da aklınızda da kalması beklenenlerden sorulabilir.
Bildiri konularının sorgulanabilir yanları ile vardığı sonuçlarının önemi ortada olduğu için soruları biraz daha tahammül ederek okuyabilmeyi denemeniz belki başarınız için bir adım teşkil edecek ve soru üzerinden sizi akıl yürüterek doğruya götürme yolunda yeterli olacaktır.
SP2 vizede klasik soru oranı da zaten 5'er puandan toplam 10 puandır.
25/2: Bu durumda SP2 vize öncesinde İYE klasik sınav bölümü okununca hemen öğrenci lehine değiştirilerek teste çevrilmiştir.
Asistan arkadaşlarımızın desteği ve toplantıya katılımı
Görüş bildirdikleri ve dersin enerjisine yönelik gösterdikleri niyet ve yapıcı katkılar için öncelikle teşekkür ediyorum.
Bayramlar ve tatillere denk gelen haftalar ya da dersler dışında elde net kalan kısa 4 haftalık ders süreleri içinde belki olamasa da, öğrencinin isteği doğrultusunda ve ortak tahammüller oranında yeniden güncellenerek ilan edilip uzatılacak ek dersler ile birlikte dolaylı destekleri de yine belki sizler için önem taşıyacaktır. İletişim kurmaktan çekinmeyiniz.
Başarılar...