24 Mart 2024 Pazar

ÖYS Sisteminde (veya 2 EXCEL ile) İYE vizesinin benzeri kısa sınavınız ve kalite için görüşler

Vize soru kağıdı  (Harici bir siteye bağlantılar.)Bu yolu tıklayıp, şu dosyayı açınız: +SON+++iye_Vize_321.pdf (Harici bir siteye bağlantılar.)

Vize puanını daha erken öğrenmek için ilgili kısa sınavları doldurun, 

ÖYS Sistemdeki kısa sınavları V1a (31/3+uzatmalı) vizedeki gibi işaretleyiniz 

ve V1b (31/3+uzatmalı) sadece doğruları işaretleyiniz.  

---

ÖYS ile  yapamayanlara özel fırsat (veya 2 EXCEL ile derse gönderin!) 

Bknz.  İYE Vize deneme testi 2-V1b-31 Mart +5gün= 5Mart (sbp2023.blogspot.com)

OKU: Kalite toplantısının 1.bileşeni- İYE özel eki ve g... (sbp2023.blogspot.com)

---

Bknz. Bu sayfa

https://sbp2023.blogspot.com/2024/03/oys-sisteminde-iye-vizesinin-benzeri.html

ve ÖYS : 

SBP1006 (ohu.edu.tr)

Duyuru

Vize sorularınız ve Vizenin deneme testi-V1a-31 Mart (Bugün son - Zorunludur.) (ohu.edu.tr)


1 Section

Okunmamış yanıt yok.Yanıt yok.

Ön bilgi: Vize sorularınız sizinle temsilciniz aracılığıyla sınav sonrası kalite toplantısında paylaşılmıştır:

(+Vize soruları hk.da ki görüş ve düşüncelerinizi de varsa almak üzere...) 

Kısa sınavlar kısmında ki;

Vize deneme testi-V1a-21 Mart, vize sınavının aynısıdır. Sınav soru kağıtları ise alttaki yolda (yani ektedir), Onun resmine bakarak; 

Bu testi, vize sınavındaki gibi işaretlediklerinizle aynı şekilde yaparak yönlendirmeyi de başlamadan önce okuyarak, testi eksiksiz bir şekilde bugün tamamlayınız.

Bknz.

ÖYS-Duyurular-...
ÖYS-Kısa Sınav-Vize deneme testi-V1a-31 Mart

(Böylece sınavda aldığınız puan da, ÖYS ile sonra ve bire bir size söylenebilir...)

Anahtarlar:

1SBP23,11-BAŞARI,1-DUYURU,1.sınıf,SBP 1006,İYE,

---

ePosta

İYE-Öğrencilere,

Vize sorularının doğrularını ve asıl son puanını erken öğrenmek için 

ÖYS üstünden ilgili İYE-vize deneme kısa sınavını bugün ve gece yayımlanacak olan 2. sini de yarın gün sonuna kadar doldurun, 

Bknz: ÖYS Duyurular, Blog

Ve Blog İzle tuşuyla sağdan bu duyurulara kayıt olun!

21 Mart 2024 Perşembe

İYE Vize

İYE Vize - Sınavda otomatik ölçümlenen test sonuçları



İYE vize sınavının klasik soru kısmı  yanıtlarının sonuçları hariç (sonra eklenecektir).

Test kısmın sonuçları üstteki tablodadır.

(24 soru-78 puanlık) (2 ayrı kitaptan farklı puanları olan) üstteki test kısım sonuçları sınav sonunda yine bire bir olarak öğrenci ile paylaşılmıştır.

Öğrenci beklenti tahminleri de cevap anahtarı kağıt üstünde alınmıştır. 

Sınav soruları da ayrıca öğrencilerle paylaşılmıştır.

1.ve 2.Kısa sınav soruları yanıtlanmalıdır...

Basitçe 2 ayrı Excel ile derse gecikmeden iletin!

Bknz. Duyurular 

Tespit 

Başarı oranı geçmiş tüm sınavlara göre düşük kalsa da, dersin ve okutulan kitapların ağırlığı ( iki ayrı nitelikli kitap ve toplam ~ 1000 syf ) nedeniyle göreceli bir başarının olduğu bile belki söylenebilir.

Ancak bu analizlerin ilgili kalite toplantısı* bağlantısında somut karşılaştırılabilir nesnel ölçümlenecek öğrenci ve öğretim üyesi ortak görüşleri ile de daha çok detaylandırılması gerekir!

Bknz.

* ilgili kalite toplantısının bugün kü (21/3) ders bileşeni: 

https://sbp2023.blogspot.com/2024/03/iye-dersi-vizesi-sonras-kalite.html?m=0

Ve geçmiş duyurular 


İYE vizesi sonrası kalite toplantısının 1.ders bileşeni bitti

21.03.2024 +
 25/2 + 31/3 kısmi ekleriyle

İYE dersi vizesi sonrası kalite toplantısının ilk ders bileşeni ile ilgili bilgilere geçmeden önce bir alıntı ile başlamak istiyorum:

Yürütücü/Kolaylaştırıcı:

Doç Dr Aziz Cumhur Kocalar

Alıntı


Yaşam boyu süren yetişkin olma yolculuğumuzda, her dönem defalarca önümüze çıkan üç mesele ile sürekli muhabbetli olmamız gerekiyor sanki.


1. Kendi hasedimizle yüzleşebilmek

2. Hüsrana dayanma kapasitemizi genişletebilmek

3. Yas tutmayı becerebilmek.

Oktay Şılar


İYE dersi vizesi ilk sonuçları 

https://sbp2023.blogspot.com/2024/03/iye-vize.html?m=0


Geçmiş


Ezberle geçen klasikleşmiş sınav süreçlerinin farklılaşması için çok çaba sarf etmiştim, geçen dönemki final ve bütünleme gazalarından sonra bu dönemki ilk vizede de  benzer sıkıntıları yaşadığınızı görüyorum.


Katılım


Toplantıya sınıfının yarısından fazlası en az 13 kişi katılmıştır.

Bknz. Yoklama da her zaman elinizin altındadır ve şu hususlar tekrar 2.toplantıda önemle de hatırlatıldığı halde bir daha tekrarlamayınız:

Tabi katılmadığınız o toplantıya imza atma halinden de vazgeçemediniz (2 kişi uyarılmış sonra da kırmızı ile imzaları çizilmiştir, tekrarlamamanız dileğiyle).

Ayrıca sp2 sınavına da katılmaması gereken 1 kişi katılmış, ortalamayı da 2 puan kadar düşürmüştür (tekrarlamamanız dileğiyle).

Bölümün diğer tüm öğretim üyelerine özel davette bulunulduğu da burada belirtilmelidir. Ancak kendileri yoğunlukları nedeniyle katılamamış olabilirler. Doğrudan ve dolaylı olarak bölümün toptan kalite süreçleri açısından görüş ve önerileri her zaman için değerli olacaktır.


Süre


Toplantı süresi 3'ten itibaren başlayarak saat 5'e kadar da sürmüştür.


Son 1 saat kalan ilgili ve disiplinli 7 kişiyle de birlikte sorular üzerinde de başarısızlığın sebepleri dayanaklar sunularak daha somut bir şekilde tartışılmıştır.


Mesleki etik, Özen, Ortak çaba ve Nitelikli katılım


Öğrencinin soruları ve ölçme yöntemlerini sorgulaması için ciddi ve yoğun bir şekilde çaba sarf edilmiştir.


Toplantıdaki ortak kanaatin de bu yönde ve buradaki yazılanlarla birlikte oluşturulabilmesine özenle gayret sarf edilmesi sürmektedir.


Ek görüş, öneri ve ortak kararlar dolaylı ve dolaysız olarak tüm katılımcılardan halen beklenilmektedir.


Tespit 


Bilgi ve ezber odaklı çalışma alışkanlıklarını sürdürüyor, bunlardan hiçbir şekilde vazgeçşemeyeceğinizi ifade ediyor ve bu türden bir sistemin sizden beklediklerine olan bağlılığınızla, mümkünse kitap ve soru okumadan ezberleyerek kısa sorular görüp testle geçmeyi, paragraf soruları gibi uzun ama aslında basit akıl yürütmeli mantık sorularında kafanızın karıştığını ve çalıştıklarınızın karşılığını bulamadığınızı, o yüzden de kendinizi şokta gibi bulduğunuzu söyleyerek ya da öyle göstererek çalıştığınız halde başarısız olduğunuzu, ayrıca bilgi odaklı sınavları ve ölçme yöntemlerini savunuyorsunuz. 


Gelecek ve Final / Bütünleme Hedefleri 


Bilgi ve ezber odaklı kısa sorulara da artan belli bir oranda (en fazla 30%) yer verilecektir. Ama bu durumunuzun da açık çelişkileri sizinle ispatlı olarak sözlü yazılı bu toplantıda olabildiğince paylaşılmıştır.


İdeal Hedef: 31/3

Klasik sorulara olan ağırlık giderek %40'a doğru bir yer bulacaktır. Ancak buna uygun olamadığınız da size buradan ve 2. toplantı bileşenin de açıkça ispatlanmıştır.


Kitabın dersten kopmayacak şekilde işlenmesine yönelik farklı katılımlı dışa açık yöntemler yine  kalan 4 hafta ders dilimleri içinde veya ek derslerde kısmen denenecektir. 


Yöntem sorunu


Kitap içeriği ile ders şekline göre sorgulama mı yoksa kaynağa bağlı olarak daha çok bilgi ve ezber mi beklenebileceği, hem derste ifade edilerek tartışma noktalarında ortaya  konulduğu gibi hem de asıl çaba sarf edilmesi gerekenin hep sorgulama olduğunu belirterek öne çıkarma çabası ile uygulama örneklerinde gezilişiyle de birlikte  aslında hep rahatlıkla tahmin edilebilirdi. Ancak bu durumla sizler çok barışık ve baş edilebilir gibi hiç  gözükmüyorsunuz, bu yolda da çaba sarf edebilecek kadar güç toplayamıyorsunuz. Kaldı ki bu yola da yeterince inanmıyorsunuz.


Diğer dersin sp2 vize sınavı öncesi vurgulanması gereken ön bilgiler

(Sp2 vizesine özel)


(Vurgulanması gereken ön bilgiler aslında derste ve blogta geçen dönem vizeden bu yana yukarıda da toplantıda da olduğu gibi size iletilmektedir.)


1.kitap bilgi odaklı sorularla alışık olduğunuz bilgi ve ezber tarza daha yakındır.


2. kitap ise daha çok sorgulama ağırlıklıdır. Bilgi ve ezber noktalarından ancak önemli olan hususlar bilinmesi gerekir ve bunlardan vurgulanan dolayısıyla da aklınızda da kalması beklenenlerden sorulabilir.


Bildiri konularının sorgulanabilir yanları ile vardığı sonuçlarının önemi ortada olduğu için soruları biraz daha tahammül ederek okuyabilmeyi denemeniz belki başarınız için bir adım teşkil edecek ve soru üzerinden sizi akıl yürüterek doğruya götürme yolunda yeterli olacaktır.


SP2 vizede klasik soru oranı da zaten 5'er puandan toplam 10 puandır.

25/2: Bu durumda SP2 vize öncesinde İYE klasik sınav bölümü okununca hemen öğrenci lehine değiştirilerek teste çevrilmiştir.


Asistan arkadaşlarımızın desteği ve toplantıya katılımı


Görüş bildirdikleri ve dersin enerjisine yönelik gösterdikleri niyet ve yapıcı katkılar için öncelikle teşekkür ediyorum.


Bayramlar ve tatillere denk gelen haftalar ya da dersler dışında elde net kalan kısa 4 haftalık ders süreleri içinde belki olamasa da, öğrencinin isteği doğrultusunda ve ortak tahammüller oranında yeniden güncellenerek ilan edilip uzatılacak ek dersler ile birlikte dolaylı destekleri de yine belki sizler için önem taşıyacaktır. İletişim kurmaktan çekinmeyiniz.


Başarılar...

18 Mart 2024 Pazartesi

Açık dersler (Disiplinlerarası)

Disiplinler arasına ve tartışmaya açık derslerin plan, program ve bu dönemlik ilk örnek duyuruları için temel blok izlenebilir.

Bknz.

https://sbpsp.blogspot.com/2024/03/tartsmaya-bolum-dsna-ve-disiplinler.html

Asistanlar ve tanışma - 2 Şerife Betül Gürel

Şerife Betül Gürel 

https://akapedia.ohu.edu.tr/cv/serifebetulgurel

Başarılar dileriz.


Asistanlar ve tanışma - 1 Fatma Gül Eryıldız Şenvardar

Fatma Gül Eryıldız Şenvardar

https://akapedia.ohu.edu.tr/cv/fatmaguleryildizsenvardar

Başarılar dileriz.

Bölüm kalite toplantıları 

Bölüm kalite toplantıları kapsamında da  asistanlarımız yine süreçleri izleme ve yapılandırma konusunda görüşte bildirecek şekilde duyurulmuş ilgili toplantılara davetle katılım sağlayabilirler.

Bknz. Tüm Blog ve Duyurular

10 Mart 2024 Pazar

İYE ödevleri ve derslerin ilkeleri

Derslerin temel ilkeleri doğrultusunda izlenen yol ile birlikte SP2 vize ve final sınavları kapsamı içindeki tüm sınıfa genel olarak verilen somut ödevleri şunlar olacaktır:

Derslerin temel ilkeleri

Bu İYE dersine özel kitap ve okumaların özellikle de 2. kitapta olanı, kapsam ve içerik olarak entellektüel açıdan yoğunluk ve farklılık arz ettiği için öğrencilerin derse ilgili bölümleri okuyarak ve soru çıkararak hazırlıklı gelmesi çok daha fazla bir önem taşımaktadır.

Kısa hatırlatma, 2 alt başlıklar ile belirtilmiştir:

1. Genel İlkeler 

Dönem boyunca her derste ve her hafta ilgili ders saatinde olduğu gibi zaten 2 kitaptaki ilgili sınav (VfB) kapsamına da giren tüm bölümlerin ders öncesinde okunarak hazırlıklı gelinmesi ve ses kayıtlarının dinlenilmesi ve derste belirtilen aralıklarda tartışılması esastır.

2. Destekleyici ilkeler

Dersin asistanca desteklenen bazı somut ve önceden burada ilan edilmiş ödev bölümlerinde ise soru cevap ağırlıklı akışlara da katılmak öğrenciye farklı avantajlar ve olanaklar sağlar.

Ayrıca uygulamalar konusunda daha güncel sorunları ve çözüm örneklerini dersin yürütücüsü dışında asistan'la birlikte de incelemek açısından yine dersin esas aldığı destekleyici ilkeler de bu kapsam altında vurgulanmıştır.

İYE ödevleri

Tüm sınıfa genel olarak verilen somut 1. ve 2 . kitap ödevleri, vize önce ve sonrası için ayrı 2 alt başlıklar ile belirtilmiştir:

1.ders saati için 1.kitap olan KT  kitabında:

Vize öncesindeki ödev bölümler:

1.ders saati için 1.kitaptan simgesel olarak 5. bölümü somut Ödev şeklinde verilmiş olup dersten 11/3 önce öğrenci tarafından önhazırlıkla işlenecektir.

Soru cevap şeklinde işlenecek olan diğer son hafta 18/3 dersinin de

Öncesinde 1-5b için hazırlık önem taşır!


Vize sonrasındaki ödev bölümler:

Vize sonrasında ise, benzer tarzda işlenir.

Belki bazı bölümler daha (..) net olarak seçilip, uygun tarihi (vize sonrası ilk hafta vb ?) buradan duyuru güncellenerek belirtilecektir.

.... Vizede güncellenir!

---


2.ders saati için de 2.kitap olan ... kitabında:

Vize öncesindeki ödev bölümler:

Son haftada tüm bölümleri kapsar.

Bazı ilgili (18/3: 9. 10. Bölümler) ve 

aslında tüm bölümler hem ödevdir, 

hem de  özet incelemesi için uygun olan özellikle son haftalarda üstünden kısaca geçilmesi daha iyi olacaktır.

Vize sonrasındaki ödev bölümler:

V öncesiyle de birlikte

yine FB sınavları kapsamındadır. 

Ayrıca Vize sonrasında ise, tüm bölümler üstteki gibi tartışmaya açık yani benzer tarza yakın ağırlıkta hem ödevdir, hem de özet inceleme için  2.ders saatlerinde yine tartışılarak işlenmesi önerilmiştir. 

29/4 14.bolum +

20/5 16.bolum +

O tarihlerdeki 2.derslerde yine asistanla işlenmesini öneriyorum.

.... Vizede güncellenir!

Başarılar.

SP 1 - Vize sonrası - 2.ödev (Final-Büt.) - Şehir Sunum Ödevleri

Vize sonrası için - 2.ödev (Final-Büt.) - Tekli Şehir Sunum Ödevleri - Haftalık Beyan Listeniz, Bu Hafta 12/Kasım Derse Kadar Hazır Olsun: N...