5 Ekim 2024 Cumartesi

SvK - 2.kitap Ödevi (ŞP1) Günc1-7-14 Ekim

Bu konudaki güncellemeleri bu sayfadan alttaki gibi izleyin.

15/10

Alttaki dosyanın (Teslim ve hatalar) güncel hali vd ödevler:

1.Teslim ve hatalar

3h

Alttaki listedeki (-) bölümleri ödev olarak yapan öğrencilerin teslimleri eksiktir,

hatalıdır veya erişilememiştir:

Dosyalar dizin altıda dizin linki üzerinden paylaşılacaktı, tek dosya ve

çok yazışmaya gerek bırakmadan…

Sorular, kesinlik içermeli ve 3-5 satırlık yanıtları olan slaytlar şeklinde

akışta gösterilmelidir. 

Ctesi akşamları teslim biter, gecikme ve haftasını atlamalar olmasın…

Her hafta 3+3 kişi teslimini bitirip hazır olmalı.

-:

12356b _bölüm 

o yüzden blog duyularını okuyup, teslimi geciktirmeden aşağıdaki gibi yapsınlar: 

Dersin adresi ile kendi Google drive ders dizinlerini blogta söylenildiği gibi

paylaşım yapabilenlerin kısa yolları bu dizine ve alttaki listeye eklenmiştir,

dolayısıyla onlara yani arkadaşlarına (+) sorarak yapsınlar…

+:

4,6b 

Örnek Uyarılar:

1,2,3,6b

Herşeyi dizinine koy,

Dizine hem Düzenleme yetkisi ver

Hem de altında ki kısıtlamayi da kaldır kısıtlamasız ! paylaş ki

Erişim iste dedirtmesin artık 

Yusuf gibi bir arkadaşınla test et ki anla

4b,

Sunlar eksik hatalı duzelt ya da Derste de iyileştirilebilir!

Derste iyileştirilebilir

Ses  

41 sayfada kamusallık kavramı atlanılamaz 

Bu tür önemli kavramlar koyu bir şekilde görünür kılınmalıdır sunumda

Anlatımında 42'de akropolis'ten sonra agora'yı atlama 

43 sayfada 2 paragrafta 11 yüzyıl de ki daha sonrayı anlasınlar 

---

Sunum

Sonumda syayt başlıklarını kendin vererek doldur,

 cümleleri mümkünse kisa tut.

--

Sorular

Soruları sayfa sırası akisinda sayfasına göre aralarda da verebilirsinz,

soru numarasiyla ve sayfa numarası ile birlikte 

Meydan kentleri mi oluşturur ?

yanıtı çiğ kalıyor! 

3 kitap kamusal alanla ilgili okumalara da başlayarak eksikleri farket ve

çok yönlü tamamla ki sınav sorularında çiğ basit tekrarlı uzun gereksiz cümleler kurma! 


Böyle yanıtları da düzeltmeden  ödevlerinde de bırakmayın ve uyarıları burada dikkate alıp

anlamadıklarınızı altlarına hemen sorarak yanıtlama ve tarihli düzeltme kaydı olarak bana

erişilebilir kıldığınız ve düzeltme yetkisi verdiğiniz  dizinlerinizde de bulundurun bu uyarıları.

5b,

Teslim

Ses dosyası (tek başına açılıyor, halbuki sunum ile birlikte kendi dizini içinde olmalılardı,

dizin paylaşılacaktı…

 

https://drive.google.com/file/d/1fN__IVKQPKX62r6hSCqvJhYJZIEFmHvW/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1i6aJ5m8Wv2PfrQ7FTwsMAP5qWTeQeksw/view?usp=sharing


14/10

Derse özgü bir hesap gmail açın, 

ödevler için bir ders dizini yaratın,   

ödevleri Google drive ders dizinizin içine koyun ve 

dersin bu adresine düzenleme yetkisiyle paylaşın,

1235b aynı şekilde yapsın ve 
MSoft drive ile gelmesin...

Epostaya eklediğiniz sadece dizininizin paylaşılmış linki olacak ve 
dosya isimleriniz blog üstünde önce belirtildiği gibi anlamlı olacak.

Ref: Bunları şu arkadaşınıza sorup söylenileni onun gibi kavrayıp, uygulayın:
240203020 Yusuf Doğan Dener.

Buluta bakın, ödevlere özgü uyarıları da, bu uygulamayı göreceksiniz.

Gecikmeyin.

---

Yusuf,


Şu bölüm ödevi olan öğrencilere teslimin gibi yapmaları gerektiğini ilet ve öğret:


Alttaki listedeki (-) bölümleri ödev olarak yapan öğrencilerin teslimleri eksiktir hatalıdır veya erişilememiştir:

-:

1236b


o yüzden blog duyularını okuyup, teslimi geciktirmeden aşağıdaki gibi yapsınlar: 


Dersin adresi ile kendi Google drive ders dizinlerini blogta söylenildiği gibi paylaşım yapabilenlerin kısa yolları bu dizine ve altaki listeye eklenmiştir, dolayısıyla onlara yani arkadaşlarına (+) sorarak yapsınlar…


+:

4b 


---

Örnek iyileştirme uyarıları:

Yusuf,

Sunlar eksik hatalı duzelt ya da Derste de iyileştirilebilir!



Ses (Derste iyileştirilebilir)


41 sayfada kamusallık kavramı atlanılamaz

Bu tür önemli kavramlar koyu bir şekilde görünür kılınmalıdır sunumda


Anlatımında 42'de akropolis'ten sonra agora'yı atlama


43 sayfada 2 paragrafta 11 yüzyıl de ki daha sonrayı anlasınlar


--

Sunum


Sonumda syayt başlıklarını kendin vererek doldur,

cümleleri mümkünse kisa tut.


---

Sorular


Soruları sayfa sırası akisinda sayfasına göre aralarda da verebilirsinz soru numarasiyla ve sayfa numarası ile birlikte


Meydan kentleri mi oluşturur ?

yanıtı çiğ kalıyor!

3. kitap kamusal alanla ilgili okumalara da başlayarak eksikleri farket ve çok yönlü tamamla ki sınav sorularında çiğ basit tekrarlı uzun gereksiz cümleler kurma!


Böyle yanıtları da düzeltmeden ödevlerinizde de bırakmayın ve uyarıları buradaki gibi buluttaki ilgili dizine 

https://drive.google.com/drive/folders/13TcDkm4COqQfxOlKHgf-ThYwjSTDxJvM?usp=drive_link

(teslim edilebilen ödev dizinlerinizin kısa yollarıyla beraber) ve ayrıca 


tek bir dosyaya (Teslim ve Hatalar.gdoc) sunum ses ve soru uyarıları olarak özellikle koydum: 


oradan kopya ile dikkate alıp, anlamadıklarınızı (kopyadan altlarına hemen kendi dizinlerinizde) 

o teslim haftası CTESİ, bana GEREKİRSE TEKRAR sorarak yanıtlayın ve 

o tarihli düzeltme kaydı olarak bana erişilebilir kıldığınız ve düzeltme yetkisi verdiğiniz dizinlerinizde de bu notları bulundurun, 

sonra dizininize bakarsam da göreyim, bu uyarılarımı.



---


7 Ekim


Tüm öğrencilere,
 
1.sınıf derslerin adresi : sbpsehirplanlama@gmail.com (başka adreslere göndermeyin)
Her öğrencinin kendi gmail adresleri kullanılır, 
e-postada (eğer başkasıyla gönderdiyseniz, kendi gmail adresiniz de CC kısmında) (ayrıca dosya isim formatlarında belirtilenler) mutlaka olsun!
Ödev ekleri de google drive linki olarak gönderin (m.soft vb başka bir bulut ve format değil)


Öğrenci sunumları 

Bulutta, 
Bknz. 2k İçindekiler (*Ödev sırası-1.haftada yoklamadaki ve 2.baskıdaki gibi)
Farklı baskıdan farklı konularla gelmeyin, *sıradan haftalık en az 3 (en çok +3)=6 kişi hazır oluyor.

2.baskı yerine başka bir baskısını bulduysanız, bana e-posta yoluyla önceden bildirin, içindekiler ve ödev listeniz değişmesin, değişirse güncel listeyi tekrar çıkarıp, derste bildirin.

Blogları takip kısmını işaretleyip, takip edin, 
bunları hep 1.sınıf blog duyurusuna da yazdım, okuyup doğru uygulayın:

** İletişim:
sbpsehirplanlama@gmail.com
e-Postanın Konusu: 1s2kSP1, Ogr no, isim, bölüm no, bölüm kısa başlık (ilk 2 kelime)
(1.sınıf 2.kitap SP1 dersi)

Temel Blog:  https://sbpsp.blogspot.com/  

---

4 Ekim

2.Kitabı (*SvK_Şehir ve Kent) (ödev) temin edemeyenlere tekrar,

Kitabı temin edemeyenler kendi aralarında organize olup bir kerelik benden alabilirler kısa süreli olmak kaydıyla ve aynı gün iade edecek şekilde…

Ancak rahatsızlığın nedeniyle evdeyim, evim hastanenin alt sırasında ortada dünya olan göbeğe yakın, karşısında a101'in önünde bulaşmak üzere benimle,

sbpsehirplanlama@gmail.com üzerinden yazışarak, yani o saatte geleceklerini teyid ederek, 

bugün yada yarın saat 5’te gelip, alıp kitabın fotoğrafını çekip, bana hemen teslim edebilirler.

---

Anahtar

1-DUYURU,2024-2025 Güz,SP1006,SP 1,Güncellemeler

,Güncellemeler

1 Ekim 2024 Salı

SBPB-2024-2025 Güz - SBP1005 - ŞEHİR PLANLAMA I Dönemlik Süreç Bilgilendirmesi

SBPB-2024-2025 Güz - SBP1005 - ŞEHİR PLANLAMA I Dönemlik Süreç Bilgilendirmesi

SBP1005  ŞEHİR PLANLAMA  I  dersi;


Süreç Bilgilendirme:

Sınav tarihleri,Başarı, vd.hususlar hk.da standart duyurulacak olan açık bir dönemsel bilgilendirmedir. 


TAKVİM:


Büt. Sınavı .

But sonuç:

mevcut
geçti

kaldı


... Büt. Final Sınavı gibi yapılacaktır, aritmetik basit ... öğrenci ortalaması :  ... 

(F'ye göre ... p artış/düşüş, ... kişi(2. son sınav, test+klasik)

(V'ye göre ... p düşüş, ... kişi(1. sınav, test+klasik)

Fin. sonuç:

mevcut
geçti

kaldı


... Final Sınavı sonrası dönemi değerlendirme toplantısı yapılmıştır:

2023: SBP1005-240104-GnlDuy12-1.sınıf Öğrencilerle 1.Güz... (sbpsp.blogspot.com)

.../1/2024 Final Sınavı yapılmıştır, aritmetik basit ...  kişi ortalaması :   

(V'ye göre ... p düşüş, ... kişi(F. sınav, klasik)

Başarı : 

... F+ Başarısı / ... Devamlı / ... Katılan / ... Kayıtlı öğrenci ile halen sürmektedir.


Genel Sınav Programı (2023-2024 Güz Dönemi) (ohu.edu.tr)

Dönem Sonu:

.../1/2024  ... öğrenci 5 hafta ile devamsızlıktan kalmıştır (Okulu bırakmak durumunda olabilir.)

Artık ... yerine yeni mevcutta ... öğrenci esas alınır.

.../1/2024 Sınırlı sayıda öğrenci ile son ders yapılmıştır. 

...

.../12/2024 Mesleki Buluşmalar -3 gerçekleşmiştir: 


.../11/2024 Vize sonrası haftada çok sınırlı sayıda öğrenci (2#) ile ders yapılmıştır. Her hafta düzenli yoklama alınmaktadır. 


21/11/2024 Vize yapılmıştır, aritmetik basit ... öğr. ortalaması : ...  (ilk sınav, test+klasik)



.../11/2024 Vize sonrası 2.hafttada telafi dersi (2 saat) yapılmıştır.

.../11/2024 Vize öncesi hafttada ... izni nedeniyle ders yapılamamıştır.

...

.../10/2024 İlk ders yapılmıştır. 

VBaşarı oranları Vize +40+Final/Büt. %60 olarak öğrenciyle birlikte belirlenmiştir.

1k test+2k klasik (ödev)

.../10/2024 Bölüme hoş geldiniz karşılaması yapılmıştır:

Anahtar

SP 1,SBP1005,2024-2025 Güz,Dönemlik Süreç Bilgilendirmesi,

Örnek 

SBPB-2024-2025 Güz - SBP2007 - PKT Dönemlik Süreç Bilgilendirmesi

SBP2007 PKT  dersi;


Süreç Bilgilendirme:

Sınav tarihleri,Başarı, vd.hususlar hk.da standart duyurulacak olan açık bir dönemsel bilgilendirmedir. 


TAKVİM:


Büt. Sınavı .

But sonuç:

mevcut
geçti

kaldı


... Büt. Final Sınavı gibi yapılacaktır, aritmetik basit ... öğrenci ortalaması :  ... 

(F'ye göre ... p artış/düşüş, ... kişi(2. son sınav, yazılı/test)

(V'ye göre ... p düşüş, ... kişi(1. sınav, yazılı/test)

Fin. sonuç:

mevcut
geçti

kaldı


... Final Sınavı sonrası dönemi değerlendirme toplantısı yapılmıştır:

2023: Yoktu, 2024 İlk kez veriliyor.

.../1/2024 Final Sınavı yapılmıştır, aritmetik basit ...  kişi ortalaması :  36 

(V'ye göre ... p düşüş, ... kişi(F. sınav, yazılı/test)

Başarı : 

... F+ Başarısı / ... Devamlı / ... Katılan / ... Kayıtlı öğrenci ile halen sürmektedir.


Genel Sınav Programı (2023-2024 Güz Dönemi) (ohu.edu.tr)

Dönem Sonu:

.../1/2024  ... öğrenci 5 hafta ile devamsızlıktan kalmıştır.

Artık ... yerine yeni mevcutta ... öğrenci esas alınır.

.../1/2024 Sınırlı sayıda öğrenci ile son ders yapılmıştır. 

...

.../12/2024 Mesleki Buluşmalar -3 gerçekleşmiştir: 


.../11/2024 Vize sonrası haftada öğrenci olmazsa ders yapılmaz. 


.../11/2024 Vize yapılmıştır, aritmetik basit .. öğr. ortalaması : ...  (ilk sınav, yazılı/test)



.../11/2024 4.hafttada proje dersinin haftalık arazi izni nedeniyle ders yapılamamıştır, 
 telafi dersi yoktur. Öğrenci programa göre ödev verilen çalışmaları yapar.



.../11/2024 Vize öncesi hafttada ... izni nedeniyle ders yapılamamıştır.

...

Her hafta derslerinin ilk 5 dakikasında düzenli yoklama alınmaktadır. 

.../10/2024 İlk ders yapılmıştır. 

VBaşarı oranları Vize +40+Final/Büt. %60 olarak öğrenciyle birlikte belirlenmiştir.

.../10/2024 Bölüme hoş geldiniz karşılaması yapılmıştır:

Anahtar

PKT,SBP2007,2024-2025 Güz,Dönemlik Süreç Bilgilendirmesi,


2024-2025 Güz Dersler (1.sınıf, 2.sınıf)

4 Ekim

4 Ekim

2.Kitabı (*SvK_Şehir ve Kent) (ödev) temin edemeyenlere tekrar,

Kitabı temin edemeyenler kendi aralarında organize olup bir kerelik benden alabilirler kısa süreli olmak kaydıyla ve aynı gün iade edecek şekilde…

Ancak rahatsızlığın nedeniyle evdeyim, evim hastanenin alt sırasında ortada dünya olan göbeğe yakın, karşısında a101'in önünde bulaşmak üzere benimle,

sbpsehirplanlama@gmail.com üzerinden yazışarak, yani o saatte geleceklerini teyid ederek, 

bugün yada yarın saat 5’te gelip, alıp kitabın fotoğrafını çekip, bana hemen teslim edebilirler.

Eylül 

2.duyuru

Güncelleme 

1.hafta 

Yoklama alınır, dersin (ödev dahil) kitapları  öğrenci tarafından temin edilerek derslerde hep hazır olur.

(2.k : İlk hafta ilk 4 bölüm paylaşılmayacak ilk hafta anlatılacaktır.)

Dersler 2024- 2025 Güz - SBP 1005

1.sınıf

Şehir Planlama-I

Derse Özgü Bazı Önemli Kaynaklar

0k_0.kitap 

* Kentsel alanlarin planlaması ve tasarımı teknikleri 
Şinasi Aydemir vd.
Yeni baskısını araştırın!

Bu geçen seneki (2023-2024) temel kaynak* 0.kitaptir, 
teknik bilgileri pekiştirecektir:
Tüm ders içi ve öncesi (detaylı) ses kayıtları da bulutta (2023-2024) dizininde yine sizler için hazırdir:
Kitap sunumları da pptx olarak buluttadır: 
Bknz. 4. Haftalık dizin

Bu dönem bu kitabın yarısından (dolaylı olarak) (VFB) sorumlusunuz!
Puan arttırıcı soruları test soruları gelecektir! 
2. dönem de diğer kalan yarısı gelir.

1k_1.kitap 

Sehircilik
Tüm Kitap sunumları ppt ve pdf buluttadır: 
Bknz. 4. Haftalık dizin
Bu dönem bu kitabın tamamından (direkt olarak) (VFB) sorumlusunuz! 

2k_2.kitap
1.kitapta yer bulamayanlar için burada ilk 3 bölüm (VFB) ödev olarak verilmiştir.

1.sinif (Güz+Bahar) Bulut:
Eski (2023-2024) dizini

Yeni (2024-2025) dizini yeniden 0k, 1k, 2k, 3k ile ayrı ayrı haftalık derlenmiştir.
Bknz. 2k İçindekiler (Ödev sırası-1.haftada yoklamadaki gibi)

Seçilen bazı kitapların ağırlıkları (0k, 1k) her sınavda 60%
Vize + Genel sınav! 

Ek kaynaklar ise alttaki gibi ödev olarak verilmiştir.

Ödev 

Öğrenci sunumları 

Bulutta, 
Bknz. 2k İçindekiler (*Ödev sırası-1.haftada yoklamadaki ve 2.baskıdaki gibi)
Farklı baskıdan farklı konularla gelmeyin, *sıradan haftalık en az 3 (en çok +3)=6 kişi hazır oluyor.
Başka bir baskısını bulduysanız, bana eposta yoluyla önceden bildirin, içindekiler ve ödev listeniz değişmesin, değişirse güncel listeyi tekrar çıkarıp derste bildirin

2k_2.Kitap 
Şehirler ve Kentler
Mehmet Ali Kılıçbay
imge  Kitabevi
2.Baskı

Gecikmeden kitabı temin edin veya alttaki e-postalı iletişim yoluyla elden benden alıp bakmak için organize şekilde temas kurun, hafta sonu ödev tesliminizi yapın!

Vize + Genel sınav 
Bu dönem bu kitabın tamamından (direkt olarak) (VFB) ödev olarak sorumlusunuz! 
Seçilen ödev kitapların (2k :Vize); (2k+3k :F/B) ağırlıkları her sınavda 40%

(2.k : İlk hafta ilk 4 bölüm paylaşılmayacak ilk hafta anlatılacaktır.)

Öğrenciler tarafından kitap bölümleri paylaşılır, 

Her hafta 2.ders 3 öğrenci 3 sunum yaparak vize öncesi 6 haftada 2.kitap biter. 
Kitap toplam 20 bölümdür. 

Öğrenci her bölüm için min. 10-15  slayt ile sunum hazırlar, ses kaydı ile 10-15  dakikada bölümü anlatır, 5 klasik soru ve yanıtları ayrı slaytlarla sunumda geçer, 

ders öncesi c.tesi gece (sadece 1.hafta için pazar gece) buluttan linkli ödev dosyalarını teslimi e-posta olarak ders adresine** gönderir, o haftada sunumu yapar.

** İletişim:
sbpsehirplanlama@gmail.com
Konu: 1s2kSP1, Ogr no, isim
e-postada (eğer başkasıyla gönderdiyseniz, kendi gmail adresiniz de CC kısmında) (ayrıca dosya isim formatlarında belirtilenler) mutlaka olsun!

7 Ekim 

Google drive bulutunuzda derse ait bir klasör içerisine koyup, klasörü dersin adresi ile önce paylaşırsanız, o klasöre koyacağınız ses dosyanıza da erişilebilir olur. Ayrıca klasorun paylaşımında alttaki izni kısıtlamadan kaldırıp (erişim iznini gereksiz kılın yoksa uğraştırıyor), görüntüleyebilir yapın yani gönderdiğiniz o bağlantıya sahip olan herkes erişebilir olsun.

2023-2024 başarısız öğrenciler ödevlerden  sorumludur.
Onlara da ilk hafta yeni başka bir kitaptan bölümler verilecektir. 
3. haftadan itibaren her hafta numara sırasından biri sunum yapacaktır. 
Geciken ödevden başarısız olur.

---

2.sinif için şu link ilgili blogtur, artık onun izlenmesi gerekir.

https://sbp2024.blogspot.com/2024/08/dersler-2024-2025-guz-sbp-1007-planlama.html?m=0

---

Dersler 2024- 2025 Güz - SBP 1007 PLANLAMA KURAM VE TEKNİKLERİ


Dersler 2024- 2025 Güz 
2.sinif 

SBP 1007 PLANLAMA KURAM VE TEKNİKLERİ:

---

SBP 1007

Derse Özgü Bazı Önemli Kaynaklar

1.Kitap 
Kentsel Planlama Kuramları
Melih Ersoy
İmge Yayınevi

Vize + Genel sınav 
Ağırlık 60%


Bknz 
2.Kitap
Öğrenci sunumları 

---

Ders Programları


OGRIS-2.sınıf
https://www.ohu.edu.tr/mimarlikfakultesi/sehirbolgeplanlama/dersplani

OGRIS-SBP 1007 PLANLAMA KURAM VE TEKNİKLERİ:
https://www.ohu.edu.tr/akts/bilgipaketi_dersdetay/1/SBP2007/dersbilgi

---

Ödev 

Öğrenci sunumları 

2.Kitap 
Şehir 
Modern kentin oluşumu
Max Weber 
Yarın yayınları 

Vize + Genel sınav 
Ağırlık 40%

---

Anahtar

Planlama Kuram ve Teknikleri,Şehir Planlama-I,Dersler,2024-2025 Güz,2024-2025 Bahar,NOHU SBP Dersler,2.sınıf,1.sınıf,Şehir Planlama-II,İnsan Yerleşmelerinin Evrimi,


---

Diğer hususlar 


Bloglardan izlenebilir.

2024-2025 Güz ve Bahar Dersleri

------

Üstte de güncellemesi var !

Temmuz 

2024-2025 Güz 

NOHU SBP Güz ve Bahar Dersleri 

(1.sınıf, 2.sınıf)



2024-2025 Güz Açılacak dersler (ACK-Sosyal) 


Alttaki gibi belirlenmiştir, ilgili sınıf blogları izlenebilir:



2.sınıf

Planlama Kuram ve Teknikleri

1.sınıf

Şehir Planlama-I



---



2024-2025 Bahar Açılacak dersler (ACK-Sosyal) 



NOHU SBP Dersler

2.sınıf

Henüz belli değildir.

...

1.sınıf

Şehir Planlama-II

İnsan Yerleşmelerinin Evrimi

---

İlk duyuru 

Temmuz 

2024-2025 Güz 

NOHU SBP Güz ve Bahar Dersleri 

(1.sınıf, 2.sınıf)


Açılacak dersler (ACK-Sosyal) alttaki gibi belirlenmiştir, ilgili sınıf blogları izlenebilir:


2.sınıf

Planlama Kuram ve Teknikleri

1.sınıf

Şehir Planlama-I


---


2024-2025 Bahar 

NOHU SBP Dersler

2.sınıf

Henüz belli değildir.

...

1.sınıf

Şehir Planlama-II

İnsan Yerleşmelerinin Evrimi

---

Bloglar (Güncel)

ŞBPB-Temel Blog: NOHU-Mim.Fak.2023 Bölüm Açılışı (sbpsp.blogspot.com)

SBPB 1.sınıf (sbp2023.blogspot.com)

SBPB 2.sınıf (sbp2024.blogspot.com)

izlenebilir.

---

Anahtar

Planlama Kuram ve Teknikleri,Şehir Planlama-I,Dersler,2024-2025 Güz,2024-2025 Bahar,NOHU SBP Dersler,2.sınıf,1.sınıf,Şehir Planlama-II,İnsan Yerleşmelerinin Evrimi,


30 Eylül 2024 Pazartesi

Danışmanlık

Danışmanı olduğum öğrencilere, 

Salı günleri derste benimle temas sağlayıp, 

uygun zamanları belirleyerek yüz yüze görüşebilirler veya 

ayrıca bana şu e-postadan da önceden yazabilirler:

Bu duyuruyu okuyanlar, e-postayla kendini kısaca tanıtarak, 

bilgi sahibi ve nasıl bağlantı kuracaklarını anlamış olduklarını teyid etsinler!

e-posta: sbpsehirplanlama@gmail.com

Konu: Danışmanlık


Diğer 

2023 yılından itibaren gönüllü e-Danışmanlık faaliyetlerim için ise öncelikle şu blog ve diğer sınıf blogları sırayla izlenilmelidir:

Gönüllü e-Danışmanlık faaliyetlerim (Temel blog - Üst menüde) : Danışman

---

Anahtar

Danışman,2023-2024,2024-2025,SBP 1,SBPB,e-Danışmanlık,1sbp2024,1SBP24,1.sınıf,1s,1.yy,1-DUYURU,

8 Temmuz 2024 Pazartesi

(iye ve sp2) 2024 Bahar Bütünleme sınavları sonrası bazı değerlendirmeler

(iye ve sp2) 2024 Bahar Bütünleme sınavları sonrası bazı değerlendirmeler

Başarısızlık tespiti

Bütünleme sınavlarında her iki dersten de (iye,sp2) bu kez hiçbir öğrenci geçememiştir. 

Ancak geçen dönemde tek ders (sp1) vardı ve sınırlı da olsa geçen olmuştu (1 kişi: Y).


Başarısızlığın olası sebepleri

Başarısızlığın olası sebeplerini ifade etmenin öncesinde, sınavın doğal akışında bir öğrencinin kendiliğinden katılımıyla güzel bir karşılaştırma kriteri de oluşmuştur.


0

Bu karşılaştırma kriteri:


Ön Tespit: 

Sınava giren öğrencilerin sınav sonrasında sonuçlar açıklandıktan sonra da yapılan kalite toplantısında net bir geri bildirimde bulunmamaları nedeniyle  yeterli çalışmayı yapıp yapmadıkları bilinmemektedir. 


Teste deneysel bir katılım:

Sınava deneysel olarak kendi isteği ile gelen finalde başarılı olmuş olan bir öğrenci vardır ve arkadaşlarını yalnız bırakmama manevi bulunurluğu ile destekleme adına kendisi sınav salonuna gelmiştir ve onlara beklemek istemiştir. Öğrencinin arkadaşlarıyla gelmesi çok değerlidir, bu farkındalıkla testi de yapması için bir vesile olsun diyerek, kendisi de sınava ayrıca davet edilmiştir. Bu öğrencinin ~20 dak içinde soruları kendi ifadesi ile "hiç çalışmadan" yanıtlamasına karşın (70) aldığı açıkça görülmüştür.


Bütünlemedeki genel başarısızlığın olası sebepleri:


1 70 barajı:

Başarısızlığın sebeplerinden ilki, 70 barajının geçilememesidir. 

Ancak bütünleme de, sınıfın final ortalamasına göre bütünleme ortalaması nispeten yükselse de, ne yazık ki 70 barajının geçilmesi için yeterli olmamıştır.


Değerlendirme adil, tutarlı ve önceden de öğrenci öngörüleri ile (tahmini notla sınav sonunda kağıtlarında da kendilerince ifade ettikleri gibi) kestirilebilir olduğu için öğrenci bu barajın ve nasıl başarılı olabileceğinin oldukça farkındadır.


Hatta o yüzden sınava girmeyenlerin de olduğu düşünülmektedir. Sınava girmeyen öğrencilerin gerekçesinin ise bu barajı aslında geçmekte zorlanacaklarını en baştan kabul etmelerinden ve bu durumlarını da final sonrası kaldıklarında ve o sıradaki 1.kalite toplantısında ifade etmelerinden bilinmektedir. 

Bknz. Bütünleme öncesi genel başarısızlığı arttırıcı bazı sebepler.


2 Öğrencilerin düşünceleri:

Bu sınava giremeyebileceklere dair öğrencilerin düşünceleri, final sonrası 2.kalite toplantısında da birebir alınmış olduğu için burada tekrar hatırlatılmak üzere ele alınmıştır.


Özellikle başarılı olma potansiyeli yüksek olanların da bütünlemeye gelmemeleri biraz düşündürücüdür.


3 Sınava gelememenin önemli diğer bir gerekçesi: 

Sınava gelememenin önemli diğer bir gerekçesi ise ayrıca önemli olabilir: 


Özellikle uzak bir şehirden gelmeleri ve lojistik olarak sorunlar yaşayabileceklerinden ötürü zorlandıkları idi. 

Bknz. Final sonrası 2.kalite toplantısı. 


4 Diğer Tutarsızlıklar:

Ancak uzaklık ve lojistik sorunlarını ifade eden bir öğrenci (T) sınava gelmiştir. 


Aslında geleceğini ifade eden diğerlerinden ise (Y,... ) gelmeyenler olmuştur. 


Dolayısıyla sınava gelmeyenlerin gerekçeleri de kendilerine özgü olabilir.


Ancak geri bildirim eksikliği burada da kendini yine göstermektedir. 


5 Bütünleme soruları 

Son olarak bütünlemede daha önce sorulmuş sorulardan bazıları yeniden sorulduğunda dahi bu durum da, öğrenci tarafından fark edilememektedir ve bunun da öğrencinin yeterli ilgiyi zamanında gösteremediğinin açık bir kanıtı olmuştur. 


Sonuç


Bütünleme için hazırlanan sorulara, gösterilen özene ve sınav için harcanan tüm emeklere karşın ayrılan bu kaynakların boşa gitmesi de oldukça düşündürücüdür.


Öneriler


Doğal bir sınav hakkı verilmiş ise o sınava girilmelidir.


Ders tekrarlanarak onaylanan bu benzer başarı oranları üzerinden başarısızlıkların da olabileceği gerçeğini oldukça arttırıcı derecede makul kılmaktadır. Bu sınavda da başarısızların durumlarını kabul edip, belirtildiği şekilde eksikliklerinin üzerine gidebilecek tarzda boş olan dönemlerinde (yazın), çok daha uzun vadeli ve tempolu olarak düzenli yani tempolu çalışmaları gerekmektedir.


Aksi halde ders, öğrenci lehine de her nasıl yapılandırılsa yapılandırılsın, başarısızlık kaçınılmaz bir şekilde gelir.

Öğrencinin mevcut durumu düzelemez ve sürerse, yani kendileri tarafından kolaylıkla kabul edilmez ve değiştirilemez ise başka bir şey de yapılamaz. 

Burada kendilerine de bu yıl boyunca yazılı ve derslerle toplantılarda da sözlü olarak açıkça tespit edilerek, tekrarlı bir şekilde ifade edilerek belirtilmiştir.


Artık bu durumların kavranılması ve öğrenci lehine yapılan kalite toplantılarının ve sonrasında ki bu analizlerle üretilen tüm yeni teşviklerin de farkında olunması ve hiç küçümsenilmeden tanınan her olanağın zamanında değerlendirilmesi ve sınavlarda da görünür kılınması gerekir.


Ancak daha önce sorulmuş sorular sorulduğunda öğrenci, tarafından fark edilememesi de yine düşündürücü diğer bir gerçekliktir. 


Öğrencinin yeterli ilgiyi zamanında göstermesi açık ve önemli bir gerekliliktir. 


Öğrencilerimizin artık derslerde zamanında daha yüksek bir farkındalıkla ilerleyeceği düşünülmektedir.


İyi tatiller dileriz.


Anahtar


2024,Bahar,Bütünleme sınavları sonrası, Değerlendirmeler,iye,sp2

7 Temmuz 2024 Pazar

iye Büt. Sonuçları, Kalite toplantısı-2.bileşeni ve Son Yorumlar

iye Bütünleme Sonuçları, Kalite toplantısı-2.bileşeni ve Son Yorumlar

7/7:

Öğrencilerin sınav notu sisteme girilmiştir.

Girilen notlar Onaylanmıştır. 

Notlar sisteme başarıyla kaydedilip öğrencilere e-posta yoluyla bildirilmiştir.

Final Sınavı Sonuçları

Bütünlemede finalde ki gibi yine 22 test sorusu sorulmuştur.

2 ek soru 10p hediye soru değerinde olup, sınav 110p üzerinden değerlendirilmiştir.

110p üzerinden ... öğrencili sınıf ortalaması finale göre biraz daha artmıştır.

Bütünlemede 0 öğrenci geçmiştir.

Bütünleme için gelmesi beklenilen öğrenci sayısına göre sınava girmemiş öğrenciler olmuştur. 

O yüzden (gelmeyenler nedeniyle) sınava giren sayısı biraz daha azdır.

Kalite toplantısı-2.bileşeni

Sınav sonrası aynı salonda ~15 dak. süren kısa bir toplantı ile öğrenciyle görüşülmüştür. 
Kısaca birebir hem notları hem de sınavdaki başarıları/başarısızlıkları hk.da bilgilendirme yapılmıştır.

Sonuçlar ve Yorumlar

Bu bütünleme sınav dönemin gözlemleri de öğrencilerimiz için faydalı olması dileğiyle yine altta alt başlıklar halinde kısaca verilmiştir.

Sınav öncesi hazırlık ve alışkanlıklar

Öğrencilerin bazıları belki daha çok çalışarak gelenleri finale göre çok daha iyi bir not alabilmektedir. Hatta bu notu finalde aldıklarında dersi de geçebilmektedirler.
Ancak diğerleri ise sınav haklarını daha iyi kullanamadıklarından notları pek yükselememektedir. Bu durum ise düşündürücüdür. Belki diğer derslerde ki başarı da bu anlamda yine düşük olabilmektedir. 

Finale göre daha iyi bir not alabilenler olsa da 70 puan engelinin görünürlüğü
Bütünlemede 0 öğrenci geçmiştir.

Finale göre daha iyi bir not alabilenlerin çabası değerlidir, 
ancak bütünlemeye girmeyenlerle 70p alma şartına takılmaktadırlar, 
yine de bu puana yaklaşanlar olmaktadır. 4 soru daha yapmış olsalar bütünlemede de geçebilirler. 

Ancak finaldeki gibi ek sorular da olduğu halde ne yazık ki bu 70p şartının da sağlanamadığı görülmektedir.

70 puan engelini aşma önerisi

Sınava girmeyenler ve 10 kişi sayısı tutturulamaması nedeniyle 70p şartı yine bir bariyer oluşturmuştur.

Sınava girmeyenlerin ise artık seneye başarılı olmayı tercih etmiş oldukları düşünülmektedir. 
Derse odaklanma ve gösterecekleri çabalarının seneye çok daha iyi olması dileğiyle...

Sorular 

Sorular ise finale göre oldukça kolaylaştırılmış yollarla sorulduğu halde genel başarı yine düşük kalmıştır. 

Sorular vizeye göre de yine oldukça kolaylaştırılmış yollarla sorulmuştur. 
FB sınavlarının 2 ders için de benzer kitap puanlamaları da alttaki gibidir.

Öğrencinin daha çok benimsediği kitaplara öncelik verilmiştir: 
Kolaylaştırıcı bir kapsam, ağırlıklı puan vb. tarzda en uygun kabul gören yollarla talepte edildiği için önceden de net bir şekilde bildirilerek öğrenciye olumlu katkı sağlayıcı şekilde yönlendirme desteği sağlanmıştır. 

iye Bütünleme sınavı sonrası diğer bazı değerlendirmeler 

Bütünleme öncesi genel başarısızlığı arttırıcı bazı sebepler:

1
Başarısızlığın sebeplerinden ilki, 70 barajının geçilememe korkusudur. 
Bu yüzden sınava giren sayısı ve geçme beklentisi azalabilir.

2
Bütünleme de, sınıfın final ortalamasına göre bütünleme ortalaması nispeten yükseledebilir, ama 70 barajının varlığı da ortada duran bir gerçekliktir, geçilmesi için yeterli çalışma şarttır.

Değerlendirme adil, tutarlı ve (önceden de öğrenci öngörüleri ile) kestirilebilir olduğu için öğrenci bu barajın çalışarak nasıl geçilebileceğinin ve başarılı olabileceğinin oldukça farkındadır.
Geçen güz döneminde tek ders (sp1) vardı ve sınırlı da olsa geçen olmuştu (1 kişi: Y).

Ancak mevcut baraj zorluğu yüzünden sınava girmeyenlerin de olabileceği belirtilmelidir. 
Sınava girmeyen öğrencilerin gerekçesinin ise bu barajı aslında geçmekte zorlanacaklarını en baştan kabul etmelerinden ve bu durumlarını da final sonrası kaldıklarında ve o sıradaki 1.kalite toplantısında ifade etmelerinden bilinmektedir. 

3
Bu sınava giremeyebileceklere dair öğrencilerin düşünceleri, final sonrası kalite toplantısında da birebir alınmış olduğu için burada sadece hatırlatılmak üzere ele alınmıştır.

Özellikle başarılı olma potansiyeli yüksek olanların da bütünlemeye gelmeleri beklenmektedir, gelmemeleri onların dönem boyu olan emeklerini de boşa çıkaracaktır.

---

Geleceğe Dair Bazı Öneriler

(Öğrenci daha çok okumayı, araştırmayı ve yazmayı artık gecikmeden sevmek ve benimsemek durumdadır. Yoksa bu tür test sınavları da bir yere kadar sürdürülebilmiştir ve bu gidişe de artık son verilecektir.)
(Özellikle bu yaz tatilinde gelecek dönemlerin önceden bildirilen ders kitaplarının da okunmaya başlanması önerilir.)

Ör:
Bknz. Diğer ders (sp2) .... onun için de benzer sınav uygulaması esas alınmıştır.

Bütünleme sınavı koşulları 

Bütünleme sınavı için soru hazırlama, okulun olanaksızlıklarını aşıp, yazıcı bulma ve ondan çıkış alıp, soruları güvenilir ortamda çoğaltma vs. sonrası bir de sınava gelmeyenlerle karşılaşma oldukça üzücüdür. Bütünleme sınavı yapmanın fiziksel, zihinsel ve bir de dönemsel yaşanan çeşitli olumsuz koşulları da öğrencilerin katılımını etkileyerek düşürmektedir. Bu koşullar da ortak akıl ve sağlanabilecek kolaylıklar ile gelecekte daha da aşılmasını diliyorum.    

Öneri 

Artık önümüze bakıp, diğer sınavlara odaklanalım:
Diğer sınavlara öğrenci katılımı önemli ve değerli olacaktır.

Gelecek dönem ve seneler için ise sınıfa özgü bu son deneyimlerle birlikte yine daha sonra karşılıklı birlikte görüşmeler ve değerlendirmeler yaparız. 

Başarılar.

Anahtar

iye,1sbp2023,1SBP23,SBP 1s23,Kalite,SBP1006,

SP 1 - Vize sonrası - 2.ödev (Final-Büt.) - Şehir Sunum Ödevleri

Vize sonrası için - 2.ödev (Final-Büt.) - Tekli Şehir Sunum Ödevleri - Haftalık Beyan Listeniz, Bu Hafta 12/Kasım Derse Kadar Hazır Olsun: N...